Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Co mi přinesla prodejna jako pivaři?

Co Vy na to a jiné názory


verze pro tisk

Co mi přinesla prodejna jako pivaři?

Co mi přinesla prodejna jako pivaři?

Bude to pomalu rok, co jsem si otevřel Pivní prodejnu Pod Zelenou horou. Pominu, že podnikání je také o zisku (checht) a zamyslím se nad tím, co mi tato činnost přinesla jako pivaři. Gró prodejny je v pivu lahvovém, což mi přineslo především to, že nemusím jezdit nakupovat. Základní produkci mi totiž přivezou až do baráku. Kde by se mi zdálo, že bych měl každodenně dostupná piva z Pelhřimova, Vratislavic či Březnice. Pro změnu občas seženu nějakou jednorázovku, naposledy např. pivo z Chotěboře.

Domácí idyla
Domácí idyla

Trošku stinnou stránkou je, že při tom všem sortimentu musím dávat dobrý pozor na trvanlivost piv a když se některé blíží ke konci DMT, je na mně, abych jej dopil. I když bych si raději dal něco jiného. Situaci, kdy některé pivo jde jeden měsíc dobře na odbyt a druhý třeba vůbec, moc dobře znám. Možná namítnete, že se procházejícího piva mohu "zbavit" pomocí slev. Já si však myslím, že slevy hodnotu piva degradují. Proč bych si měl kupovat tuto značku za 14, když jsem ji minule koupil za 10...

S nadsázkou vždy říkám: "To si to radši vypiju sám". A zatím to vychází. Vzpomenu snad jen situaci, kdy mi před Vánoci pomalu ale jistě procházela piva, která nejsou zrovna na výsluní zájmu zákazníků. Byl to Jihlavský Grand a Dudák Driver. No seřezaná dohromady se to docela dalo pít...

Speciální nabídka ve Vrčeni
Speciální nabídka ve Vrčeni

Ale odkloňme se od hlavního lahvového proudu a podívejme se na pivo v sudu, které mám jen na objednávku. Mohu směle prohlásit, že i v tomto balení je dobré pivo na jižním Plzeňsku úspěšné. Hned první sud jsem "vnutil" do místní hospody Na Faře. Jednalo se o jedenáctku Konrada. Hostinský snad "ze strachu" nasadil dosti divokou cenu 15 Kč (oproti 18 za Máz a Gh). No mně Konrad chutnal - šel jsem po obědě na dvě a přišel za tmy... Vyslechl jsem si ale plno komentářů od gambrihnusáků a hostinskej zas nedal dopustit na Svijanský Máz. Když jsem se však vypravil druhý den vratislavické pivo dopíjet, už bylo pryč.

Konrad - v pozadí gambrihnusák
Konrad - v pozadí gambrihnusák

Výborně se u nás ujal Poutník 12, který šel v létě na dračku. Snad pro svou hořkost byl zvolen několika slavícími místo Prazdroje. Lepší a levnější pivo. Co víc si přát, že? Na jednu letní lesní akci byl na čepu i havlíčkobrodský Rebel. Nebyl špatný, ale bohužel v současnosti již na Plzeňsko nezaváží.

V čem je zakopaný Rebel?
V čem je zakopaný Rebel?

Vlajkovou lodí a prvním pivovarem, s kterým jsem začínal, byl březnický Herold. Takže je jasné, že jsem musel zkusit i soudek. Parné léto, domácí turnaj v pingpongu a posezení ve sklepě při výborné dvanáctce z Březnice, znáte něco lepšího? Pravda štěňátko se nedočkalo konce večera, ale to vůbec nevadilo, protože byl v záloze kvasnicový Dudáček, který pak chutnal i druhý den.

Načepováno
Načepováno

Měli jsme i soudek Červeného krále, červeného ležáku z Vratislavic a Konrada jsem zvolil i jako prozatím poslední akci. Mohu směle prohlásit, že kvasnicová jedenáctka byla výborná. Jemné chutné pivo. Jako dárek jsem dostal štěně Koutské dvanáctky a ta mi přišla po Konrádovi poněkud drsnější.

Dárek, který rozhodně potěší
Dárek, který rozhodně potěší

Musím říct, že všechna piva, která jsme za ten necelý rok ze soudku ochutnali, byla výborná. Rozhodně neměl nikdo problém s dopíjením a ani ve snu by nás nenapadlo pivo vylévat. Snad je to dáno i krátkým vedením, sycením vzduchem pumpičkou. Prostě na čepování pomocí párty pípy nedám dopustit.

Konradem to začalo, Konradem to prozatím končí
Konradem to začalo, Konradem to prozatím končí

Berte tento článek jen jako takové ohlédnutí se za rokem minulým, jako připomenutí si báječných akcí s točeným pivem. Už se nemohu dočkat, až zase uděláme sud. Je to totiž pivní fenomén, jemuž se posezení v hospůdce či posezení s kamarády u piva lahvového nikdy nemůže rovnat. Kdo nezažil nepochopí...



[Richard Chodora] [Zobrazeno 10587x] [4. březen 2010]
[Glosy] [comments: 40] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Milan

sobota, 6. březen 2010
12:06

Milan

Chody to evidentně dělá i pro sebe a prodejnu bere jako svého koníčka. Na malé obci to ani k velkému uživení není. Nemůže na piva nasadit ceny jako např. pražská Pivní galerie, to by neprodal nic. Sám jsem takovou prodejnu podobného typu provozoval, chce to při objednávání piva být obezřetný, když zavezli např. Novou Paku, 16% Valdštejna se napoprvé prodalo za čtrnáct dní třeba 8 bas, napodruhé již jen 4, lidé rádi ochutnají něco zvláštního, pak se zase vrací ke standartu. Moc jsem toho dopíjet nikdy nemusel, vytvořilo se tam zajímavé prostředí. Jako příklad uvedu partu asi 5 důchodců, scházeli se asi 2-3 týdně, opravdoví staroušci, dojížděli odněkud z centa Prahy a prováděli pivní degustace. Začali např. 14% Konšelem, pak dali Červeného draka, 16% Valdštejna a zakončili Baronem Trenckem. To už měli celkem dost, obyčejnou desítku si nikdy nedali. Ale za tři dny se objevili zase a žádnou novinku v sortimentu si nenechali ujít. Neboli jezdili doktoří z Bulovky pro kvasnicová piva. Každé pivo si svého zákazníka našlo, mezi lidmi se to časem rozkřikne a když prodej některého piva trochu stagnoval, na chvíli jsem jeho prodej nahradil jiným a pak se k němu třeba zase časem vrátil.


napsal(a): Milan [Odpovědět]

umbob

pátek, 5. březen 2010
23:04

umbob

Chody:Na na úvod článku se pochechtáváš nad ziskem z tohoto podnikání. Měl bych dotaz: Dokáže si na sebe prodejna vydělat?Nebo je to šulnul? Nebo to bereš jen jako záslužnou osvětu a pro sebe příležitost pít na Plzeňsku exotičtější piva a prodejnu svou spotřebou trochu dotuješ?Nechci aby mé otázky vyzněly urážlivě-rozhodně máš můj respekt.


napsal(a): umbob [Odpovědět]

Adsense

28. březen 2024
18:46


posted by: Inzerce

Chody

sobota, 6. březen 2010
15:50

Chody

to umbob:
Jasně, prodejna je především pro mě :) Kdybych měl např. platit nějaký nájem, asi bych to dělat nemohl. Stejně bych to nemohl dělat bez manželky a rodičů, kteří povětšinou přebírají závozy, když já jsem v práci. Těm jsem ve článku zapomněl poděkovat...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Jarda

pátek, 5. březen 2010
18:01

Ještě pro Chodyho: Děláš záslužnou činnost a tvá pivní osvěta je o to obdivuhodnější, že vyvíjíš činnost přímo v jámě lvové, na Plzeňsku. Ale to že občas musíš něco vypít sám, to bych tak tragicky neviděl, spíš jako bonus ::lol I ten Dudák Driver. Já si třeba radši dám nealko pivo, než přeslazené chemikálie typu Coca cola, Kofola atd. Jen to nesmím brát jako něco místo piva, ale jako chmelovou limonádu, pak je to dobré :)


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Chody

sobota, 6. březen 2010
15:45

Chody

to Jarda:
Ale jo, já si zas tak nestěžuju, jen bych si prostě někdy dal něco jinýho, ale dej si to, když tam máš basu před projitím...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Jarda

pátek, 5. březen 2010
17:54

To s tím uhlíkovým filtrem je dobrý nápad. Je pravda, že se do friťáků a digestoří prodává nejen pro konkrétní typ, ale i např. 1x1m a vystřihneš co potřebuješ. Já ho kupoval tuším v Datartu. Ale uhlíkový, to je filtr pachový. Před něj se dává ještě jeden, filtr tukový. Ten je z nějaké buničiny a je též i v univerzálním rozměru. Stačí zbastlit dvě příruby proti sobě, vložit mezi ně a sešroubovat. První, tukový, zachytí případný aerosol, druhý, uhlíkový, zachytí pach. Když se totiž nějaká kapalina dostane až na uhlíkový, tak ho zničí.


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Dan

pátek, 5. březen 2010
20:13

Dan

to Jarda:
Mezi příruby nedáš víc vrstev. Doporučuji raději trubku, do ní vystříhat víc koleček a nacpat je nad sebe. Pokud hrozí olejová mlha, tak potom ještě něco, co jí pohltí.
Takto provedený uhlíkový filtr je levný a životnost slušná. "Náhradní díly" snadno dostupné...


napsal(a): Dan [Odpovědět]

hroch

pátek, 5. březen 2010
16:51

hroch

V té debatě ohledně pumpování sudu s partypípou, zapadlo to podstatné.
Pochválit Chodyho za jeho krámek. Pivní prodejna pod zelenou horou je krásnou ukázkou jak se každý z nás může snažit něco udělat pro "pivní kulturu" v naší zemi. Nejenom vést řeči, ale přiložit ruku, ale i spoustu volného času, prostory, finance a nakonec i hrdlo k dílu. A alespoň nejbližší okolí má šanci se dostat k zajímavému pivu anemuset žít v G pivní poušti. Ještě by mě zajímalo, jestli seš schopen zjistit jaký podíl máš na prodeji lahvového piva ve vaší obci, kolik konkuruješ místnímu Coopu nebo podobné prodejně. Ať se do budoucna daří a ať máš na vlastní pití hlavně to na co máš sám chuť.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Chody

sobota, 6. březen 2010
15:43

Chody

to hroch:
Myslím si, že nejsem schopen určit jaký "podíl na trhu mám v obci". Ale asi to moc nebude, funguje nám tu COOP a hospoda, kde je také možno koupit lahváče. Nicméně zatím to jde...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

val

pátek, 5. březen 2010
16:34

val

to Dan: Uhlík! To mi vůbec nedošlo, to je dobrej nápad. Akorát to nesmí chytat mastnotu, pak se prudce snižuje účinnost. Aspoň načerpám pořádný kvantum znalostí, než se pustím do něčeho svýho, což při současném vývoji bude tak v roce 2030 :-D


napsal(a): val [Odpovědět]

Dan

pátek, 5. březen 2010
16:43

Dan

to val:
Pokud bys měl kompresor produkující hodně mastnoty , tak se dá do trubky nacpat nejdřív filtrační vata (ke koupi v akvaristických potřebách) a teprve za ní dát uhlík. Pokud by ten kompresor produkoval tolik, že by se i ta vata rychle namáčela, tak pak pomůže už jen zmíněný odlučovač a teprve za něj uhlík. Ale kompresor v takovém stavu, to už by byl asi úplný šrot :)
Nejvíc oleje a vody se zachycuje ve vzduchovém zásobníku, pokud ho tedy kompresor má a do hadice jde většinou jen velmi drobný aerosol.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

val

pátek, 5. březen 2010
16:54

val

to Dan: Ano, to je pravda. Tohle není moc můj obor, takže si všechno uvědomim dycky až zpětně, pokud vůbec :-D


napsal(a): val [Odpovědět]

tomino

pátek, 5. březen 2010
16:07

tomino

to Dan:
to bude ono :)
ta uhlíková vata co jmenuješ se dá někde rozumně koupit?


napsal(a): tomino [Odpovědět]

Dan

pátek, 5. březen 2010
16:17

Dan

to tomino:
Dá se koupit jako náhradní díl do digestoří nebo fritovacích hrnců, v domácích potřebách. Existuje i jako pohlcovač pachu do ledničky. Možností je celkem dost a cena rozumná. Je to taková černá slisovaná tuhá vata. Samozřejmě to existuje i v jiných větších rozměrech, pro profesionální servis. Vyskytuje se to i v klimatizacích, nebo na výstupech některých vysavačů.
Doporučuju průbojníkem vysekat kolečka, o malinko větší než je vnitřní světlost trubky a nacpat na sebe. Musí tam být na těsno, aby vzduch neproudil kolem.
On je tam malý průtok vzduchu, takže i případný zvýšený odpor nevadí.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

tomino

pátek, 5. březen 2010
16:44

tomino

to Dan:
super...díky za postřehy! :)


napsal(a): tomino [Odpovědět]

Dan

pátek, 5. březen 2010
17:08

Dan

to tomino:
Není zač a hlavně, ať pivko chutná.
Je třeba poděkovat Chodymu, který svým článkem nastartoval diskuzi na téma, jak nejlépe "dát suda".


napsal(a): Dan [Odpovědět]

tomino

pátek, 5. březen 2010
20:15

tomino

to Dan:
tak o tom vůbec žádná.Ten respekt za to co dělá mu právem patří! :)


napsal(a): tomino [Odpovědět]

tomino

pátek, 5. březen 2010
08:43

tomino

pumpičkou,nebo kompresorem,fajn...ale občas mi přijde že se nějaký ten olej/mazadlo co je v kopresoru či pumpičce nenápadně vkrádá do piva.
Zrovna to chci na nadcházející "sudovou sezonu" nějak řešit.
Nemáte někdo tip jak na to??Nějaký filtr do cesty mezi pumpičkou/kompresorem a sudem ?? :-?


napsal(a): tomino [Odpovědět]

hroch

pátek, 5. březen 2010
09:41

hroch

to tomino:
Co se týká pumpičky, kup uplně novou, rozeber, vyčisti a namaž čistou zdravotní-potravinářskou vazelínou, pohlídej si co nejmenší množství vazelíny. Vazelína používaná na zábrusy v chemických laboratořích, nebo trochu řidší čistá zdravotní např na ztvrdlou kůži z lékárny cca 25Kč za tubu. Dřív byla čistá vazelína i čistý jelenní lůj, dnes jsou všechny parfemované. Stejně mám ošetřen i minikompresor automobilový na 12V. Ten ale používám jen minimálně. Když je pumpička čistá tak ta případná trocha vazelíny co se při zahřáté pumpičce může dostat do šlaufku snad zachytí ve ventilech, takže při mytí pípy rozebrat a vymít i ventilky. Tlakovat pravidelně po troškách aby se pumpička nepřehřívala.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

píra

pátek, 5. březen 2010
10:04

píra

to hroch: Ramsayův tuk..


napsal(a): píra [Odpovědět]

val

pátek, 5. březen 2010
09:41

val

to tomino: bezolejový kompresor třeba...


napsal(a): val [Odpovědět]

tomino

pátek, 5. březen 2010
10:19

tomino

to val:
jasně ale to zas nebude uplně levná záležitost,ne?


napsal(a): tomino [Odpovědět]

val

pátek, 5. březen 2010
11:59

val

to tomino: V Bauhasech a podobných krámech začíná cena na cca dvou tisících.


napsal(a): val [Odpovědět]

val

pátek, 5. březen 2010
12:05

val

to val: Ale abych nebyl za blba, hned předesílám, že si nejsem jistej, jak moc jsou tyhle základní typy použitelný v potravinářství.


napsal(a): val [Odpovědět]

tomino

pátek, 5. březen 2010
12:18

tomino

to val:
právě,zas si říkám jestli spíš neexistuje nějakej filtřík kterej by se dal hodit do tý cesty mezi obyčejnej kompresor za pár babek(třeba ten automobilovej jak uvádí Hroch) a bylo by pořešeno.


napsal(a): tomino [Odpovědět]

val

pátek, 5. březen 2010
12:41

val

to tomino: Takovej filtr existuje, buď se dá použít zmíněný do auta anebo se vyrábí i přímo kompresorové filtry (resp. odlučovače). Ale jak je to cenově netušim. Jako filtr proti průniku oleje se dá použít ledasco, problém je v tom, že z kompresrou většinou neuniká přímo kapalnej olej, ale takovej ten typickej smrad. Napadá mě, jestli by se nedal použít zeolitovej apod. filtrdehydrátor, který vcelku účínně odnímá vlhkost a tudíž možná i ten smrad, ale v praxi nevim, na tohle jsem to nikdy použít nezkoušel :-) Drahý to sice není, kolem čtyř stovek, ale možná by byl problém s připojením, bo my používáme kuželové šroubení 1/4" SAE a výš. Nebo ho natvrdo připájet :-)


napsal(a): val [Odpovědět]

val

pátek, 5. březen 2010
12:44

val

to val: Hm, a možná jako první bych zkusil na trubce/hadici mezi kompresorem a sudem udělat z kusu trubky sifon a i když by to nepomohlo, aspoň to nic nestojí :-)


napsal(a): val [Odpovědět]

Dan

pátek, 5. březen 2010
15:21

Dan

to val:
Dovolím si přidat svojí zkušenost a "zlepšovák".
Samozřejmě existují odlučovače ke kompresorům. V cenách cca 600 - 800.- Kč, nebo potom odlučovač s redukčním ventilem, v ceně cca 900,- a více. S tím redukčákem to je paráda v tom, že se dá nastavit libovolný tlak, což na manostau kompresoru jde jen v omezeném rozsahu.
Mám odzkoušen amatérský bastl, který dokáže odfiltrovat nejen olejovou mlhu, ale i smrad.
Stačí do cesty vřadit krátkou trubku tak 25mm průměr, která je na koncích zredukována na průměr vzduchové hadice. Do trubky nacpat filtrační uhlíkovou vatu, která se dává do vzduchových filtrů, nebo digestoří. Tato náplň zachytí jak nečistoty, tak pachy a bezvadně funguje (pokud to tam nenecháte 5 let). Občas stačí rozšroubovat a vyměnit náplň. Dá se to použít i k pumpičce, nebo autokompresoru.
Účinnost absorbce je dána objemem filtrační náplně. Navíc celá ta věc se dá vyrobit z běžně prodávaných věcí. Mám to vyvedeno v mosazi. Kus trubky se závity na konci a dva "hadičníky", vše v 3/4" průžezu. Na stranu směrem k sudu, dávám nerezové sítko s gum. těsněním, aby přetlak netlačil vatu do hadice.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

siki

čtvrtek, 4. březen 2010
21:28

siki

Držím palce v dalším podnikání a snad se zase někdy stavím pro nějaké vzorky.... A ještě jednou děkuji za ojedinělou osobní dovážku dvou bas z Vrčeně až přímo k nám, do Žebráka... Mimochodem, jeden - dva týdny prošlé pivo, žádná pohroma, pokud je dobře uskladněno, tak nějaký ten týden by na něj neměl mít vliv... Sám sem pil piva prošlá o několik dnů, měsíců, o jeden a půl roku, ale i o 22 let:-)


napsal(a): siki [Odpovědět]

Chody

pátek, 5. březen 2010
07:21

Chody

to siki:
Jasně, že to není problém, ale nemůžu to prodávat. Já upozorňuju lidi, že už třeba za týden končí DMT. Problém je v tom, že Ti nějaký VO doveze pivo, které má deklarovanou trvanlivost tři měsíce, cca 3 týdny před vypršením DMT :(


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

píra

pátek, 5. březen 2010
07:48

píra

to Chody: Podle platné legislativy se potraviny s minimální dobou trvanlivosti mohou prodávat klidně léto po jejím uplynutí. Jiné je to tam, kde je napsáno "spotřebujte do," tam se to nesmí přetáhnout ani o den. Využívá toho například Pivovarský klub, který nabízí "prošlá piva" se slevou nebo neuvěřitelné obchody http://ekonomika.idnes.cz/o-prosle-potraviny-je-zajem-prodejce-otevrel-dalsi-obchod-pmx-/ekonomika.asp?c=A100216_122922_ekonomika_hol http://www.lidovky.cz/nove-lakadlo-prosle-potraviny-de6-/ln_noviny.asp?c=A090624_000004_ln_noviny_sko&klic=232184&mes=090624_0


napsal(a): píra [Odpovědět]

Chody

pátek, 5. březen 2010
15:10

Chody

to píra:
Asi jsem se špatně vyjádřil, ne že nemůžu, ale nechci. I z toho důvodu, že tohle se obecně neví a pomluvy, že prodávám prošlé pivo mi za to nestojí...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Dan

čtvrtek, 4. březen 2010
21:10

Dan

Z článku plyne, že u piva je prostě život hezčí, jen jsem čekal, jak dlouho to bude trvat, než se někdo ozve kvůli tlačení vzduchem... :)
Ale k sudu v přírodě, nebo u prasátka, ten vzduch podle mne patří...


napsal(a): Dan [Odpovědět]

jirin

čtvrtek, 4. březen 2010
21:20

jirin

to Dan: Ono jsem asi zmlasaný, bo berem pivo z garáže od člověka z pivovaru a ten má pernamentě v sezoně doma 2,3 chlaďáky. Nebo v současném bydlišti - hasiči mají dva vlastní. Ale samozřejmě Chody na jeho různorodé piva chlaďák za desítku pořizovat nebude...
Jo ještě jedno negativum - u konce akce jsou všichni nadratí a zapomenou sud natlakovat, nebo ho dokonce neodrazí, takže na druhej den je to na vylití....


napsal(a): jirin [Odpovědět]

Dan

čtvrtek, 4. březen 2010
22:14

Dan

to jirin:
Tak já předpokládám, že se pivo před akcí řádně nachladí a pokud možno vypije první den, protože další den je už ve velmi špatné kondici. Pak ani nevadí tlačení vzduchem.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Chody

pátek, 5. březen 2010
07:33

Chody

to jirin:
"...u konce akce jsou všichni nadratí a zapomenou sud natlakovat, nebo ho dokonce neodrazí, takže na druhej den je to na vylití..." Tak na tohle jsem alergickej a je to vždy na mě, abych odrazil a pořádně natlakoval. Někdy se stane, že druhý den pak nemusím pumpovat vůbec :)


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Chody

pátek, 5. březen 2010
07:37

Chody

to jirin:
Chlazení je mi nesympatické ve dvou věcech. Pokud není mé, nevím, jak je na tom s čistotou trubek uvnitř. Pokud bych měl vlastní, asi by mě sanitace až tak nebavila. Takhle jen těch 20cm trubky propláchnu horkou vodou, což bohatě stačí. Druhá věc je, že poměrně teplé pivo šokově schladíte. No ale hlavně když má pak stejnou teplotu a tlak, že...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

jirin

čtvrtek, 4. březen 2010
21:04

jirin

Uf, pivo bez chlaďáku ruční pípou? U nás leda stréci, co se pohádali v hospodě, ale ti aspoň to vrazí do velké lednice. Neříkejte, že jste pivo předem dobře nachladili, pamatuju naše experimenty s ledničkami, mrazáky na jatkách, hasičskými studněmi atp. Ať to, či ono stejně to zteplá. Takže leda někdy v zimě je tato varianta reálná.
A ta vychvalovaná pumpička - brrr, dycky jsem na jehlách, když dojdu k sudu a pivo taktak teče, všichni spokojeni, ale říz, kde nic, tu nic. Tak většinou oslavy trávím pumpováním na mou požadovaný tlak. Něco podobného kompresory, které nedrží stálý tlak, jen přifukují, bez tlaku a s tlakem = jiná pěnivost čepování = zcela odlišné požitky z piva... Nejraděj plyn, ten drží stálý tlak...
V tomdle jsem taková držka, kamarádi se spokojí s tím, když to teče, já chci si chci pošmáknout.
No ale třeba by mi to pivo z Vašeho sudu, Vámi načepované chutnalo, todle bylo spíš zhodnocení mých zkušeností ;)


napsal(a): jirin [Odpovědět]

Chody

pátek, 5. březen 2010
07:31

Chody

to jirin:
Budeš se divit, ale když se pivo pořádně předchladí, tak opravdu není problém s teplotou a pivo vydrží studené po celou dobu "života" sudu či do pozdních nočních hodin. Samozřejmě, pokud chceš mít pivo podchlazené jako v hospodách s Gh, tak to asi problém bude...
Co se týče pumpičky, na tu nedám dopustit. Kdybys mi sud dofoukával na Tvůj požadovaný tlak, asi bych Tě brzy vyrazil. Ono by se pak asi ostatní piva hned tak nedočkali, protože bych čepoval samou pěnu.


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

hroch

pátek, 5. březen 2010
09:51

hroch

to jirin:
Velikost tlaku požadovaná pro čepování ze sudu je dána, typem výčepního ventilu, rozdílem teplot na případném průtokovém chlazení, průměrem pivního vedení, a rozdílem výšek kohout-hladina piva. Největší hodnotu hraje- kohout s redukčním ventilem cca 0,5-1atm(to platí když ventil redukuje z velkého tlaku), průtokové chlazení s vedením 7mm a rozdílem teplot 12stC-cca 1,2atm. Takže když mám party pípu a klasický kulový ventil tak by tlak měl být do 0,5atm. Takže tlakovat pumpičkou jen aby normálně teklo- ne pomalu(skoro bez tlaku) a příliš nepěnilo(přetlakováno) kdy bych točil naněkolikrát a pivo zbytečně oxiduje. Když je na party pípě kohout s redukčním ventilem tak kupodivu se točí taky s minimálním tlakem a pivo má nádhernou pěnu.
Pivo vychlazené v objemu tlačené krátkou pípou je vždy nejlepší.


napsal(a): hroch [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI