Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Mádr-Modrava-Lyer

Reportáže z minipivovárků


verze pro tisk

Mádr-Modrava-Lyer

Mádr-Modrava-Lyer [p1185]

Mader jest malá osada při stoku potoků Maderského, Velkého Mlýnského a Hanifského, jež od spojení svého tvoří řeku Vydru… Vedle Švarcenberské továrny na resonanční prkénka a na spracování bezsukého dříví, myslivny a hostince jest zde pouze několik chalup dřevařů. V hostinci „U dvou sluk“ jsou 4 čisté postele pro cestující a dobrá strava, proto může být Madr stanovištěm pro výlety do okolní divoké krajiny…“ Tolik „Řivnáčův průvodce po Šumavě“ z roku 1883.

Jen o rok dříve vyšel nejznámější román Karla Klostermanna „Ze světa lesních samot“. V době, kdy se román odehrává (šedesátá léta 19. století), byla Modrava (tehdy Mader, nebo česky Mádr) opravdu poslední výspou civilizace, dále už pak se rozkládaly jen hluboké lesy a zrádné bažiny. „…Šedé, mechem porostlé smrky, hrozná cesta plná černých vodotoků, samý kámen na ní a podle ní, a mech, nekonečný mech, …hluboký mech, který pod nohama se bořil…“ A hostinec „U dvou sluk“ (tehdy ovšem „Zu den zwei Schnepfen“) bylo místo, kam se chodili bavit dřevorubci z okolních samot, hajní i pytláci… “Vzduch tu byl hrozný, pivo děsné…

Penzion Modrava
Penzion Modrava

Ale dosti nostalgie (byť Karel Klostermann je můj oblíbený spisovatel). Ač se Modrava (původně rybářská a lovecká osada) výše zmiňované doby změnila, východištěm turistických cest stále zůstala, i když ne už do krajiny divoké. Bohužel, někdy i do krajiny dost smutné. I ty potoky se jmenují jinak: Modravský, Filipohuťský a Roklanský. A ze slavné Bienertovy pily na rezonanční dříví je stylový penzion Modrava. Ale to asi každý návštěvník Šumavy zná, to není nic nového.

Stavba v srpnu 2013
Stavba v srpnu 2013

Ani to, že naproti zmiňovanému penzionu, přes potok, se daly vysledovat v bujném porostu staré základy bývalých stavení. A právě na nich loňského roku postupně vyrůstal objekt nový - Pivovar Modrava, penzion a restaurace s minipivovarem. Sama jsem při svých návštěvách tohoto koutu Šumavy sledovala se zájmem jeho budování a těšila se, až ochutnám nové pivo. Sen se stal realitou ve čtvrtek 13. února. Na běžky v letošní zimě nelze pomýšlet, tak aspoň pohorky a pěší turistika.

A dnes
A dnes

Objekt sice nese ještě známky dobudovávání, ale dřevem obložená restaurace už funguje (provozovna byla otevřena ke dni 25. ledna). A právě tady sedím a povídám si střídavě s majitelem, panem ing. Radovanem Lyerem, sládkem, panem Jaroslavem Koubou a provozním, panem Petrem Novákem. Jako u všech nově vzniklých minipivovarů mne především zajímalo, co vedlo majitele k jeho vybudování. Zejména, když v této oblasti Šumavy nikdy v minulosti pivovar nebyl. Ty nejbližší byly na Prášilech, či v Kašperských Horách.

Restaurace
Restaurace

Pan Lyer je majitelem penzionu Modrava, který zatoužil po vlastní restauraci a… má rád pivo. A protože, jakožto ekonom, dobře ví, že jen mít rád pivo nestačí, přizval si na výstavbu i provoz odborníky. Pivovar Modrava je rodinným podnikem a v krátké době (určitě již v letní sezóně) budou mít hosté k disposici kapacitu 75 míst, jak v samotné restauraci s minipivovarem, tak ve 2. patře v salonku, ke kterému přiléhá rozsáhlá terasa s kapacitou až 120 míst (v létě i s grilem) s výhledem na Roklanský potok a jeho malebné údolí.

Pan majitel na terase
Pan majitel na terase

Výhled je opravdu nádherný i v zimě, byť nyní terasa připomínala spíše kluziště. Ani cyklisté nepřijdou zkrátka, pro ně byla vybudována přes potok nová lávka, takže cyklostezka vede přímo pod okny pivovaru. Stojany na kola budou na léto samozřejmostí. Penzion poskytne ubytování pro 50 osob, počítá se i s pivními lázněmi, masážemi a saunou. Ideální relaxace po horské túře a navíc s místním pivem Lyer (čti Lír). A než se „ponořím“ do útrob samotného pivovaru, tak mne ještě zajímá zvolený název piva. Že by „kult osobnosti“? Možná, tak trochu, ale než by se majitel dočkal konce úřední mašinérie schválení žádaného názvu (prozrazovat nebudu, třeba se dočkáme), tak pivo pojmenoval po sobě.

Varna
Varna

Po panu majiteli se mne ujímá pan Kouba, sládek zbrusu nového pivovaru (samozřejmě - absolvent Podskalské, pak sládkování v Samsonu a v Dalešicích, to abych ho alespoň trochu představila) a vede mne do svého království. Dvounádobová měděná varna (2x 10 hl), výrobek Pacovských strojíren, je umístěna přímo v restauraci. Hosté tak budou moci plnými doušky nasávat libou vůni vaření piva. Varna je vytápěna parou, vyvíječ páry je elektrický. Vaří se na dva rmuty, slad je z Kounic, chmel ŽPČ a Sládek, kvasnice z Budvaru. Vodu výborných kvalit odebírá pivovar z místního řadu.

Sládek ve svém království
Sládek ve svém království

Bohužel, pivovar nemá spilky, jen CKT - 8x 20 hl. První várka byla uvařena 9. ledna. V den mé návštěvy sládek stáčel do sudů světlou 10°, světlé 11° zbýval tak ještě týden do stáčení. Pivovar počítá se stálým sortimentem jedenáctek – světlé a tmavé a světlé 12°. Případně s příležitostnými speciály (vánoční 14°?). Zatím sládek vaří 2x týdně, v budoucnu podle potřeby. Pivo se vytočí především v místě, u komína, počítají však i s odbytem mimo vlastní provozovnu, na akcích a hudebních festivalech (třeba Modrava fest v červenci).

CKT
CKT

Sortiment bude v prodeji v 1,5l PET láhvích, později i v 0,5l skleněných láhvích s keramickým uzávěrem. Keramické jsou i pivní tácky. S logovaným sklem se počítá pouze na prodej. Cena piva je v současné době stanovena na 28 Kč pro 11° a 33 Kč pro 12°. A jaké pivo Lyer bylo? Desítka, která jako jediná byla „zralá“, neměla chybu, příjemné hořké pivko, lákající k další (určitě více než jedné) konzumaci. Ideální pro letní popití. Škoda, že se s ním nepočítá v pravidelném sortimentu. Zasnila jsem se a představovala si, jak v létě přijedu na kole, dám si dvě tato pivka a v pohodě pojedu dál. Inu, třeba k tomu i dojde. Přímo z tanku jsem dostala ochutnat „ještě ležící“ 11°, i ta byla příjemně hořká, pitelná, ale jak jsme se sládkem shodli, její čas na čep ještě nedozrál.

Jedenáctka
Jedenáctka

K pivu patří i něco k jídlu a v Pivovaru Modrava host určitě hladem trpět nebude. Restauraci a kuchyni vládne člověk s dlouholetými zahraničními zkušenostmi, pan provozní Novák. Moderně vybavená kuchyně, lokální dodavatelé surovin, zkušený vrchní kuchař, který v minulosti vařil v jedné z TOP10 restaurací. Na jídelním lístku domácí kuchyně, hotovky v ceně od 89 Kč. Vrcholem byla ovšem kančí kýta s domácím karlovarským knedlíkem. K tomu místní pivo… Snad mi posléze asi šestnácti kilometrový pochod domů nějaké ty kalorie ubral!

Kančí s karlovarským knedlíkem a desítka
Kančí s karlovarským knedlíkem a desítka

Díky vám, milí lidé, za příjemné přijetí. Další místo, kam se budu určitě vracet. A rozhodně další záslužné místo na pivní mapě. Jediné, co bych novému mini vytkla je absence samostatné spilky. Ale prý – co není, může v budoucnu být.



[Jana Běhounková] [Zobrazeno 15036x] [24. únor 2014]
[Minipivovary] [comments: 44] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

urban hein

neděle, 5. říjen 2014
10:10

Ein Haus das alles bietet. Ein Lyer zu trinken auf der Terasse mit Blick ins Rachelbachtal und das alles auf über 1000 Höhenmeter.


napsal(a): urban hein (urbanhein(a)web.de) [Odpovědět]

pivnik

středa, 5. březen 2014
22:11

Dobry vecer, jiz jsem nechtel psat ale jeste tedy opravdu naposledy.Odpoved pana Kouby je odpoved chlapa a klobouk z hlavy dolu. Jiz opravdu verim, ze jste pivovarsky a vy vite co to obnasi. zaroven dekuji i panu Chodymu za vycerpavajici odpoved. Ja sam preferuji piva z mensich pivovaru, protoze jsou to tradicni ceska piva a nikoliv europiva. Jsem rad ze jsme se po pocatecnich nesnazich dostali sem a vim, ze rad zajedu na Modravu ochutnat. jeste jednou diky za Vasi odpoved pane stary z Modravy.
ps. nepropaguji PU , ale tankova plzen nekde neni uplne zla. Bohuzel se to neda rici o lahvove, sudove ani o zbytku sortimentu.
Dekuji.....


napsal(a): pivnik (pivnik(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Adsense

19. duben 2024
20:09


posted by: Inzerce

spilečný

čtvrtek, 20. březen 2014
21:37

to pivnik: Tak vidíte, jak Vám to jde. Jízlivý budu, tím víc k lidem jako Vy. Až uvaříte a sespíláte, a, zapomněl jsem, vysanitujete, pak Vám budu tykat, Vy ovšem, budete Vykat, dokud neřeknu. A zapomeňte na PP. Tam není potřeba praxe ani odborné vzdělání. Resp. momentálně je to spíš mínus. A podobné to je, a bude, v BBNP. To jsme se naděli, věcí, v pivovarském rybníčku českém. Nu co. A rád doplním, že v Samsonu sládkuje jistý Martiš. Prostě Luboš. Raději "Nou koment" .


napsal(a): spilečný [Odpovědět]

Méďa

pátek, 21. březen 2014
08:58

to spilečný: Začínáš bejt trapnej,ubožáku


napsal(a): Méďa [Odpovědět]

spilečný

čtvrtek, 5. červen 2014
00:57

to Méďa: jdi se bodnout, Méďo!!!


napsal(a): spilečný [Odpovědět]

tedy Modravský vařič..

středa, 5. březen 2014
20:58

Zdravím všechny,
musím zde uvést věci na pravou míru.Během návštěvy paní Jany jsem měl na pilno,stále jsem odbíhal, takže rozhovor byl útržkovitý a něco se mohlo vytratit z kontextu.Každopádně jsme mluvili o dřívějších štacích, takže padlo že jsem podsládkoval přes 4 roky v Dalešicích pod tvrdou,leč pivovarsky výbornou rukou Štěpána a předtím jsem byl v Samsonu.Toť vše! Pro doplnění:V Samsonu jsem po nějakém tom kolečku dělal nakonec primárně potřebného mistra stáčírny a dle potřeby pravidelně zaskakoval za kolegu mistra Varny,Spilky,CKT .O žádných funkcích ani jiných detailech jsme se nebavili.Takže nikdo si nevymýšlí, spíš takový informační šum.
Navíc něco si vymýšlet může v tom našem oblíbeném pivovarském rybníčku jen to vaše oblíbené pako:)Jinak se teda vykašlete na to slovíčkaření prosím vás. Pan Spilečný má recht, že člověk co vymyslí,myje,vaří,spílá,kvasí,leží,stáčí,myje,papíruje,propaguje,komunikuje, je sobě údržbou i uklízečkou ten je zkrátka sládek, akorát holt nemá koho buzerovat.
Pokud musím mít mnoho podřízených, či jak se to tedy pozná, abych mohl být ten váš sládek tak to tedy Bože chraň..
Pro laickou veřejnost je stejně jak jsem zjistil sládek pomalu každý, kdo pracuje v pivovaru.No,nemohou za to..
Každopádně na sebe buďme hodní a Dej Bůh štěstí


napsal(a): tedy Modravský vařič.. (paradrap(a)email.cz) [Odpovědět]

Džordž

středa, 5. březen 2014
11:50

Džordž

Postavit pivovar s 10hl varnou na kraji světa mně nepřipadá ekonomicky příliš moudré... :(


ICQ: 365234863

napsal(a): Džordž [Odpovědět]

Mosquit

středa, 5. březen 2014
14:00

Mosquit

to Džordž:
Mně zase nepřipadá stavět někde pivovar s 2 hl varnou a během půl roku řešit rozšíření, nebo muset vařit 6x týdně. Pětihektolitrový chci i já jen jako víkendového koníčka, proč by nemohl mít pivovar na takovém místě 10 hl ? Tak budou holt vařit málo druhů piv.


napsal(a): Mosquit [Odpovědět]

Jana

středa, 5. březen 2014
16:18

Jana

to Džordž: Byl jste tam někdy v sezóně? Tak si rozhodně kraj světa nepředstavuju. :D


napsal(a): Jana [Odpovědět]

Džordž

čtvrtek, 6. březen 2014
09:13

Džordž

to Jana: V Modravě jsem nebyl v sezóně ani mimo ni, ale tipuju, že mimo sezónu se bude sládek nudit. Vím, o čem mluvím, můj pivovar je podobný, jenom o polovinu větší, v sezóně je taky hromada lidí, ale mimo ni pár lidí... Ale zatím existujeme 9 měsíců, snad se to zlepší.


ICQ: 365234863

napsal(a): Džordž [Odpovědět]

moreli

čtvrtek, 6. březen 2014
14:04

moreli

to Džordž: A kdeže je váš pivovar? Že bych se stavil a zvýšil vám návštevnost mimo sezonu.


napsal(a): moreli [Odpovědět]

Džordž

středa, 12. březen 2014
12:27

Džordž

to moreli: Černomořská 18, Kabardinka, Krasnodarský kraj, Rusko
klidně přijeďte :-8


ICQ: 365234863

napsal(a): Džordž [Odpovědět]

Dan

čtvrtek, 6. březen 2014
12:01

Dan

to Jana: Já myslím že tam to žije dost jak v létě, tak v zimě. Pokud budou šikovní a lidi budou odcházet spokojení, tak si za čas můžou vytvořit slušnou návštěvnost. Navíc třeba můžou dodávat pivo i jinam.
V každém případě je dobře, že tam vznikl další pivovar, ještě před pár lety tam byla pivní poušť...


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Jana

čtvrtek, 6. březen 2014
15:32

Jana

to Dan:
Samozřejmě. Tam je mimosezóna tak akorát v dubnu a listopadu. Modrava se nedá srovnávat s čistě třeba "koupacími" oblastmi. Z toho, co jsem tam viděla i slyšela, jsem přesvědčena, že rozhodně úspěch mít budou.


napsal(a): Jana [Odpovědět]

moreli

středa, 12. březen 2014
14:52

moreli

to Džordž: Ok, když budu mít cestu kolem určitě se stavím :D .


napsal(a): moreli [Odpovědět]

jajo

čtvrtek, 13. březen 2014
16:03

to Džordž: já tam v karbadince na mapách nemůžu čermořskou úlicu najít, kde to je, u revolutsionnoj, novorossijské, nebo víc na východ? u móře to nevidim


napsal(a): jajo [Odpovědět]

pivnik

úterý, 4. březen 2014
20:12

neda mne to jeste jednou sem napisu, neznam sladka ze Samsonu osobne, ale kazdopadne sladkovat v takovem pivovaru neni zadny med. Vic jste mne zaujal Vy pane Spilecny doufam, ze velka pismena jsou v poradku, nic jineho nez urazky a jizliva ironie.... Napsal jsem co se mne v clanku te pani nelibi nikde zadny argument, ze to co ona pise je pravda vubec se vy ani pan spravce webu nezamyslite zda otiskovat nepravdu cesky lez je naprosto v poradku. Pan Kouba nikdy opakuji nikdy nebyl sladek v Samsonu a o Dalesicich take pochybuji, ale nemam to na sto procent. Takze bud autorka nebo pan Kouba si malinko vymysleji......; Ale kde je pravda ????? a jeste jedna otazka Proc se pan Chody radsi naveze do Honzika Hlavacku jen pod carou a nenapise clanek o tom jak to v Plzni dnes chodi... o sexualharasmentu, o pomerech ktere v nejvetsim africkem pivovaru jsou, o tom kam ceske pivovarstvi kraci.... Ale asi je to pro nej takhle jednodussi, mozna naka kacka z Plzne prileti, nebo slevicka na pivo... Nevim a jen se ptam, a zaroven jsem dost rad , ze jsem starej a blbej..... mejte se


napsal(a): pivnik (pivnik(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Chody

středa, 5. březen 2014
07:33

Chody

to pivnik: ad otázka na mne: Vám produkt, pod kterým je pan Hlaváček podepsán, chutná? O tom, jak to v Plzni dnes chodí já nic nevím. Jestli něco víte Vy, není problém, abych Vám otiskl článek. Neurážejte mne Vašimi výmysly o, dnes moderní slovo, korupci ze strany PPas. Nemají to zapotřebí jihoafričané ani já. Slevička na pivo je také jen k pousmání, protože nekonzumuju tyto výrobky...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

pivnik

neděle, 2. březen 2014
15:55

velmi se omlouvam panu spilecnemu, ale nejak mne unikolo, ze pan Kouba ( nic proti nemu, neznam ho a samozrejme je treba dobry pivovarsky pracant) pracoval jako sladek v Pivovaru Samson a Dalesice. Nad tim jsem se pozastavoval a nikoliv nad odbornou urovni pana Kouby. Osobne ho neznam a tak celkem logicky nemohu posoudit zda umi a nebo neumi varit. Jeste mne zaujala VAse argumentace o nakopani a osloveni pako. je mne skoro 70let v pivovarstvi jsem stravil skoro cely zivot, ale rozhodne neurazim nekoho koho neznam. Clovek od fochu je pro mne vzdy kolega, kteremu jsem vzdy rad pomohl. Ale dnes uz je vse trochu jinde. nebudu uz nic psat, protoze tohle fakt nema cenu. proto vam Dej buh stesti!!!!


napsal(a): pivnik (pivnik(a)seznam.cz) [Odpovědět]

spilečný

neděle, 2. březen 2014
17:49

to pivnik: tedy, sedm desítek let a necháte cloumati svým majestátem, jak v odpovědi na můj příspěvek, tak ve Vašem prvním výkřiku. Tedy Sire......
Mimochodem, Samson, víte, kdo tam sládkuje? To byste koukal, co je možné, v našem pivovarském rybníku, který, jak píšete, znáte!


napsal(a): spilečný [Odpovědět]

spilečný

neděle, 2. březen 2014
17:53

to pivnik: a když jste pivovarskej,jak se holedbáte, tak byste měl vědět, že v hesle (a nejen tam) "Dej Bůh štěstí" je vždy ve slově "Bůh" velké "B"!


napsal(a): spilečný [Odpovědět]

pivnik

neděle, 2. březen 2014
10:08

no ona tankova plznicka neni uplne spatna.


napsal(a): pivnik (pivnik(a)seznam.cz) [Odpovědět]

pivnik

úterý, 25. únor 2014
22:09

Ta pani opravdu nevi co pise, sladkoval v Samsonu a Dalesicich. To je naprosty nesmysl v Dalesicich je sladkem Stepan Kriz a v Samsonu by na tu praci potreboval mit pred jmenem titul ing. a absolvovat vscht. v dnesni dobe je sladek kazdy nedouk, sladek v pivovaru je pan stary persona tohoto remesla. Ja osobne znam par opravdovych sladku a jsou to slavna jmena a rody Hlavacku, Kordu , Horejsich, Potesilu atd. to byli sladci pane jo a ne tohle. Kdyz nejdo vari pivo v pivovaru tak je to varic a nikoliv sladek. Sladek je vyrobak a pokud se tyka minipivovaru tak tam funkce sladka je naprosta blbost.


napsal(a): pivnik (pivnik(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Chody

středa, 26. únor 2014
07:34

Chody

to pivnik: Ano, zvláště pan Hlaváček nám předvádí sládkování par excellence. To kolikrát raději nějakého šikovného nedouka :)


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

pivnik

sobota, 1. březen 2014
23:59

Nezlobte se pane, ale zpochybnovat rodinu Hlavacku jako opravdovych sladku mne u Vas prijde trosku zbytecne. Ze zrovna Honza je trosku poplatny rezimu je pravda, ale to nema co delat s jeho pivovarskou erudovanosti a proste do te stare sladkovske rodiny patri. Torosicku mne zarazi Vase malost a nedostatek pochopeni pro opravdove remeslo. No holt jste v pivovaru nepracoval a asi je jenom prochazite jako navstevnik. Nebo se pletu??? Vas pivnik.


napsal(a): pivnik (pivnik(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Chody

neděle, 2. březen 2014
09:05

Chody

to pivnik: Nikdo nezpochybňuje rodinu Hlaváčků, ale produkt, pod který se "poslední" Hlaváček podepisuje...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

spilečný

neděle, 2. březen 2014
12:05

to pivnik:
ještě jednou, Vy nejste asi, ale opravdu PAKO!!!!
Nakrásně Vám to píše absolvent Podskalské, jenž sládka na Modravě zná.
Dělat sládka na malém pivovaru je, ano vařit, spílat, sudovat, stáčet a taky se starat o pivní hlášení, komunikovat s majitelem na jedné straně a s ouřady na straně druhé.
Pokud Vám něco nevyšlo, tak čekejte, vyjde to, nicméně není důvod se navážet do pana Kouby. Mimochodem, je to jeden z posledních, kteří se vyučil v na učilišti v CB a pak šel na denní studium na Podskalské. Za sebe tvrdím, že kolega ví a umí.
Pokud jej budete urážet, nakopu Vám, víte co!


napsal(a): spilečný [Odpovědět]

Procházka

neděle, 2. březen 2014
15:07

to spilečný: Pane spilečný líbí se mi váš nápad nakopat Pivníkovi prdel, jen nevím, jak ho chcete vypátrat. Já bych taky několik jedinců z tohoto webu nakopal, ale nedaří se mi dohledat jejich adresy. Jestli víte jak na to, poraďte. Díky :)


napsal(a): Procházka [Odpovědět]

spilečný

středa, 26. únor 2014
21:08

ty jsi asi pěkný pako


napsal(a): spilečný [Odpovědět]

kra-jan

úterý, 25. únor 2014
13:00

Nerad rýpu, nicméně Modrava je německy Mader. Ale to je opravdu jediná chybička tohoto skvělého příspěvku. Maxič píše, že půjdou v březnu Kvilda - Modrava - Srní; my to koncem dubna vezmeme mikrobusem v opačném pořadí - :)


napsal(a): kra-jan [Odpovědět]

Jana

úterý, 25. únor 2014
13:05

Jana

to kra-jan:
Ano, sorry, překlep, kterého jsem si nevšimla. Posím Tě, Chody, oprav to.
Přeju příjemnou cestu i zážitky.


napsal(a): Jana [Odpovědět]

Dan

úterý, 25. únor 2014
02:53

Dan

Hezký článek, už se tam moc těším. Zase je o důvod víc, vyrazit na Šumavu.


napsal(a): Dan [Odpovědět]

Jana

úterý, 25. únor 2014
07:55

Jana

to Dan:
Děkuju. A Šumava je sama o sobě důvodem, proč tam vyrazit. Dobré pivo je už jen pak ta "třešnička na dortu." :D


napsal(a): Jana [Odpovědět]

JANEK

pondělí, 24. únor 2014
23:43

Pivovar mít "spilky" ani nemůže, ale o tom autorka nemá ani páru. Kdo neví, tak neví.


napsal(a): JANEK [Odpovědět]

yerka

úterý, 25. únor 2014
05:51

yerka

to JANEK: Pak tedy napište proč a doplňte tedy článek, podělte se o tu informaci o spilkách i s ostatními příznivci piva zde....


napsal(a): yerka [Odpovědět]

Chody

úterý, 25. únor 2014
07:33

Chody

to yerka: Také se rád nechám poučit :-?

Obávám se ale, že je to jen výkřik do tmy nebo slovíčkaření od člověka, co není schopen sám nic stvořit :ble:
---------------------------------
Zpráva byla upravena 25.02.2014 ve 07:34:52


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Mosquit

úterý, 25. únor 2014
09:33

Mosquit

to Chody:
To bude slovíčkaření, založené na tom, že "spilka" je místnost, ne ty kádě. Proč by ale pivovar nemohl mít více spilek, to netuším (hádám, že každý větší, který zároveň vyrábí spodní a svrchní piva, jich má více).


napsal(a): Mosquit [Odpovědět]

Jana

úterý, 25. únor 2014
09:42

Jana

to Mosquit:
Nepochybně! Někdo si po návratu z osvěžovny musel ulevit. :D


napsal(a): Jana [Odpovědět]

JANEK

středa, 26. únor 2014
23:44

to Mosquit:
Ano, je to slovíčkaření na téma "spilky" a místnost ke kvašení. Myslím že pivovarnické řemeslo si zaslouží terminologii která mu náleží. I od poučených laiků, kteří se navíc okolo oboru pohybují už dlouho. Jinak články paní Jany jsou pěkné (mimo "spilky") a je dobře že je dělá. Jinak nikdy jsem nebyl schopen nic stvořit, pane Chody, a už vůbec ne po pozdním návratu z hospody, paní Jano a pane Procházko, soudě dle času.


napsal(a): JANEK [Odpovědět]

Procházka

úterý, 25. únor 2014
11:24

to JANEK: Nepublikované si tu nedávno pod nickem pana? Čas vložení příspěvku by tomu odpovídal.


napsal(a): Procházka [Odpovědět]

Procházka

úterý, 25. únor 2014
11:27

to Procházka: oprava prvního slova mělo to být Nepublikoval.


napsal(a): Procházka [Odpovědět]

Maxič

pondělí, 24. únor 2014
22:27

Maxič

Snad nám v březnu vyjde pěšárna Kvilda-Modrava-Srní. Myslím si, že to bude opravdu zajímavé a cesta bude spíš mokrá, než místy suchá :D . Všude samé dobroty. Kde bude nejlepší pivo? Určitě budu referovat. Navíc na Turnerce také zajímavá skladba piv...Ta desina z Modravy, měla být původně jedenáctka-holt první várka. Moc se těším na tamní košt. Ta desina opravdu neměla chybu, ale to říkám i o pivech z Kvildy a hlavně ze Srní. Provozák(p.Novák) měl během naší návštěvy vše pod palcem, kuchyně též výborně vybavená a chutná( z pohledu profesionála). A pan sládek(Kouba) má pivo a příznivce piva též rád, takže ideální kombinace. Hrrr na ně!


napsal(a): Maxič [Odpovědět]

Pípa

pondělí, 24. únor 2014
12:49

Normálně mám chuť tam hned vyrazit......


napsal(a): Pípa [Odpovědět]

Jana

pondělí, 24. únor 2014
15:00

Jana

to Pípa:
Vyražte. :D Já se Vám nedivím, kdyby to nebylo tak daleko, tak jsem tam znova. Inu, tak teď až v létě.


napsal(a): Jana [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI