Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Rodinný pivovar U Rybiček

Reportáže z minipivovárků


verze pro tisk

Rodinný pivovar U Rybiček

Rodinný pivovar U Rybiček [p170]

Zpráva č. 15 o stavu pivovarnictví v Čechách

Vážení čtenáři, milí pivní přátelé,

Dnes budu nosit trochu dříví do lesa. Budu se opakovat. O Rodinném pivovaru U Rybiček už tady toho bylo napsáno tolik (p. Chodora, p. Gasseldorfer), že mně nezbývá než přijít s křížkem po funuse. Jako ješitnému chlapovi mi sice dělá malinko problém být druhý, ale... Mám pro Vás docela zajímavé fotky a postřehy, tak je přece nevyhodím. A taky jsem tuhle reportáž měl už půl roku v plánu. Rád plánuji. Trochu to tedy zkrátím a pokusím se odvést téma i chloupek bokem! Uvidíme...

Radnice ve Stříbře
Radnice ve Stříbře

Jsme tedy opět na dobrém západě Čech. Městečko Stříbro je natolik historicky zajímavé, že se sem minipivovar hodí jak pecka do švestky. Uvědomuji si, že do těchto malých historických měst se pivovárky hodí více než do těch velkých. Stříbro je královské město a mělo mnohá privilegia. Již v 16. století bylo proslaveno pšeničným pivem. Projdete-li se zde dnes po centrálním náměstí a přilehlých uličkách, první co si uvědomíte, je, jak moc se tomuto městečku nedostávají peníze. Přišlo mi hodně hodně zapomenuté. I když ducha dolů a starých časů tu je cítit stále. To je dobře.

Rodinný pivovar U Rybiček
Rodinný pivovar U Rybiček

A v jedné z těchto přilehlých ulic, v ulici Plzeňské, najdete dnes i „náš“ pivovar. Rodinný pivovar U Rybiček. Byl jsem tam několik dnů či týdnů po otevření. Nábytek v pivovarském penzionu měl ještě na sobě igelitové plachty, jak ho zrovna koupili v obchodě, takže mé dojmy mohou být již poněkud zastaralé. A také byly!

Průchod do pivovaru
Průchod do pivovaru

Pivovar má skvělé prostorové uspořádání. Je to větší stará, a tudíž prostorná, budova s průchodem. Projdete-li ho, ocitnete se na dvoře, kde je jistě dnes již venkovní posezení. Samotná pivovarská restaurace je zajímavá podlouhlá „nudle“ se stoly na obou jejích podélných stranách při zdech. Na levém konci je varna. Na pravém pípa. Jeden by řekl, že přítomný číšník musí mít parádní a absolutní přehled o sedících hostech, ale chyba lávky. Museli jsme se obrnit velkou trpělivostí. Koordinace mezi personálem vázla jak nikde jinde. Hlavně onen starší pán v zástěře nás pobavil natolik, že jsme mu dali dokonce i přezdívku.

Varna
Varna

Jsem diskrétní, a tak jí neuvádím... Ale padla mu jak ulitá. Nekritizuji. Jen přináším, jak jsem koupil. Navíc to přičítám tomu, že pivovar byl v záběhu, vše bylo nové a vše potřebuje čas na to, aby se to vystříbřilo! Jsem přeci ve Stříbře, ne? Dnes je vše jistě lepší a já mohu jen držet palce panu majiteli Davidu Rybovi, aby se mu vše vedlo tak, jak si přeje. Je to mladý, ochotný a energický muž. Nemám o jeho úspěšnosti pochyb. A má plány a vize. Rád přijedu znovu.

Pípa
Pípa

Objednáváme si pivo a jídlo. Stříbrňák 10° s díky přeskakujeme a jdeme rovnou do dvanáctky Argenta! Aby mělo pivo dobrý základ, poroučím si Stříbrský guláš v chlebovém bochníku. Za 95 našich dobrých korun českých. Doporučuji Vám ho také, ale nejezte prosím i ten papírový ubrousek, který je položen na talíři pod chlebem a který se na horký bochník zespodu okamžitě připeče. Je to taková malá pakárnička a asi to patří k image podniku. Neberme jim to. Alespoň je o čem psát. Jak se dozvídám od kamaráda, nezměnili to ani po dalším půl roce.

Gulášek
Gulášek

Jsou to i takoví malí kouzelníci. Avizované horké maliny, které jsem objednal pro děti, se ukázaly být horkými jahodami! Ale to se vše spraví. V době mé návštěvy (listopad 07) bylo na čepu 5 piv - Stříbrňák 10, Argent 12, černý Horník 13, pšeničný Duchmaus 14 a Ostrostřelec 19 višňový. Chcete vědět, co nebo kdo to byl Duchmaus? Neváhejte a navštivte místní hornický skanzen (více na www.stribro.cz ). Bude Vám potom toto pivo chutnat více a autentičtěji!

Piva ze Stříbra
Piva ze Stříbra

K našemu stolu právě přisedá sládek pan Petr Hála, krátce nám povídá o provozu pivovaru a zve nás na prohlídku. Tož pojďme... Tak takto si představuji pivovarský sklep! Dlouhé schody dolů, úzká chodba, zima. Otevřené spilky a úžasný pohled na ně. Tipuji to tak na 2.-3. den hlavního kvašení. Ležácké sklepy a tanky jsou také jak mají být .

Otevřené spilky
Otevřené spilky

Původní staré klenby a zima jak v márnici. Ani bych se nedivil, kdyby tu nepotřebovali klimatizaci a ty nutné 2-3 stupně nad nulou tu byly přirozeně samy od sebe. Nevím, zapomněl jsem se zeptat. Zde dole je to opravdu jak v stříbrném dole! Při starém a historie. Nahoře už se do toho míchá i moderna a „byznys“. Ale podstatné je, že je tu útulnu a čisto. Na toalety se nemusíte bát jít! Jak jsem uvedl, nad pivovarem je také penzion s několika pokoji. Byly čerstvě zařízené. Některé ve stadiu posledních úprav. Čekaly na prvního hosta! Chtěl bych jím být...

Pokoj v penzionu
Pokoj v penzionu

Pojďme se ale pobavit o pivu! Ten Argent nebyl vůbec špatný! Ale nastolím otázku a nebude se to týkat vůbec jen stříbrského piva! Bude to otázka generální. K zamyšlení. Co je to za „višňové pivo“, když se do něj na poslední chvíli stříkne několik kapek višňové tresti? To potom opravdu není problém uvařit pivo jakékoliv příchuti. Mně se zdá, že pivovary chtějí mít hlavně něco „neobvyklého“ a nalákat hosty. Je to přirozené uvažování, ale nemyslím si, že je to správná cesta. Oč poctivější jsou potom belgické krieky, kde jsou opravdu pravé třešně či višně koupány několik měsíců v pivu! I s peckami.

Já se ochuceným pivům vůbec nebráním, ale musí to být nějakým způsobem poctivé. Musí to mít styl a eleganci! Proč neuvařit skořicové pivo? Ale proč tedy nehodit onu kůru skořicovníku už do chmelovaru? Ať mi zde nějaký odborník (třeba pan Krýsl nebo pan Matuška) vysvětlí, proč se to zde v Čechách takto v hojné míře šidí syntetikou? Já nevím, já odborník nejsem. Já vidím jen tu prostou „zlodějnu“ a nepoctivost! Ulehčují si pivovarští práci? Zaneslo by se jim zařízení? Chtějí ohromit druhy piv a chtějí ohromit co nejschůdnější a nejpohodlnější cestou? Pokud je tomu tak, proč třeba raději nenabízejí pivo s lehkým nádechem lidské stolice či kravského hnoje? S tím by jistě oslnili více. Zapsali by se do análů. Rád si vyslechnu fundovaný názor.

Proč zde v Čechách ještě nikdo neuvařil poctivý kriek? Nebo snad ano? Kde se točí? Půjdu hned na něj! Dám ruku do ohně, že nikde, neboť s pravým kriekem je totiž práce jak na kostele. Nepaušalizuji, jsou tu jedineční sládci a jedinečná piva. I ochucená. Třeba zázvorový ležák v Chýni. Ale všimněte si jedné věci. Ti nejlepší sládci většinou piva ochucená trestí nevaří. Nebo jste si snad dali na Strahově, v Chyši, v Chýni nebo v Oslavanech pivo zakápnuté borůvkovou umělinou? A vydávané za borůvkové pivo. Já ne! A nekamenujte mě, jen oponujte. Víte, mně se zdá, že zde platí přímá úměra - čím více sládek neumí uvařit dobrou neochucenou světlou dvanáctku, tím více bude vařit malinových, ostružinových, vanilkových... Jak říkám: sem s názory a komentáři.

Můj účet
Můj účet

To byla jen má vložka a odbočení. Pokud půjdeme zpět k „Rybičkám“, mohu říci, že jsem si odnesl ten nejlepší dojem. Dobře jsme se najedli, dobře napili. Pivovar je zajímavý. Podívejte, kolik jsem tam utratil! Pusťte ve Stříbře taky chlup. Budete investovat do českého piva. Vaše drobná investice bude udržovat při životě naši tradici, na kterou jsme všichni hrdí.

Byl jsem tu
Byl jsem tu

Byl jsem tam a byl jsem spokojený. To je podstata podnikání. Spokojenost. Pivo nemusí být vždy jak křen a extrémně výtečné. To ani nejde. Stačí, když je dobré a s přehledem utře všechen ten velkoprůmyslový klump okolo nás. Navíc má pivovar velice dobrou a komplexní webovou stránku (mrkněte na www.urybicek.eu (to eu bych tam mít ani nemusel, mně by stačilo poctivé CZ … haha). Mrkněte na internet, najdete tam skoro vše, co potřebujete. Přijeďte do Stříbra. Dej Bůh štěstí tomuto pivovaru!

Dej Bůh štěstí!­
Dej Bůh štěstí!­

P.S. Dnes je 6. července 2008 a právě se dozvídám, že pivovar začal stáčet pivo do pěkných skleněných láhví.


Logo CBM
S pozdravem a úctou
Váš Libor Vojáček alias CzechBeerMan
pivní reportér a sběratel
Teplice


[Libor Vojáček] [Zobrazeno 12943x] [9. červenec 2008]
[Minipivovary] [comments: 24] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Jindra

sobota, 3. listopad 2012
05:15

Pivovar, o nemž jsem toho slyšel už spoustu špatného, něco málo dobrého, ale o jeho kvalitách či nekvalitách jsem se přímo na místě bohužel nemohl osobně přesvědčit.
Oficiální webové stránky tohoto podivného podniku totiž hlásají následující otevírací dobu:

Po-Čt 11:00 - 22:00, Pá-So 11:00 - 00:00, Ne 11:00 - 20:00

Těším se tedy, jak se zde naobědvám a ve čtvrtek 1. listopadu 2012 natěšen ve 12.00 h beru za kliku u dveří.
Zamčeno.
Kouknu na vstupní vrata: Zde se - v rozporu s údaji na oficiálních webových stránkách, nachází otevírací doba takováto:

Po-Čt 16:00 - 22:00, Pá-So 11:00 - 00:00, Ne 11:00 - 20:00

Jsem zklamán, ale když už jsem do Stříbra kvůli pivu přijel, rozhoduji se ty čtyři hodiny ve Stříbře počkat. V 16.38 h beru znovu za kliku u tohoto ostudného podniku - opět zamčeno, zhasnuto a nikde ani živé duše. Oznámení o mimořádném uzavření podniku také nikde nevisí. Zklamám a zejména naštván odjíždím. Diletantské podniky, kde si z hostů dělají legraci, nemám rád.


napsal(a): Jindra (mule(a)centrum.cz) [Odpovědět]

Fanánek

sobota, 26. leden 2013
09:28

Fanánek

to Jindra: podle zasvěcených lidí přímo ze Stříbra tento podnik definitivně skončil a technologie byla přesunuta do Opavy. Tak už tam nikdo nejezděte.


napsal(a): Fanánek [Odpovědět]

skorodůchodce

úterý, 19. srpen 2008
11:05

Zdravím Pivní . info .
škoda že ve zprávě č. 15 pan Libor Vojáček uřízl stříbrskou radnici téměř v polovině. Píše sice ."Mám pro Vás docela zajímavé fotky a postřehy, tak je přece nevyhodím." ale takhle "zmršenou" fotografii radnice mohl klidně vyhodit.
Pokud by chtěl, dodáme lepší a s věží. Ta je skutečně součástí radnice a patří neodmyslitelně k této dominantě města.
Ale jinak vše oststní prima, přijeďte do Stříbra zase pobejt.


napsal(a): skorodůchodce (soltys(a)mustribro.cz) [Odpovědět]

Adsense

16. duben 2024
07:17


posted by: Inzerce

Kejna

čtvrtek, 10. červenec 2008
16:04

Kejna

to sonic: dovolte abych se autora zastal, mě to jako protimluv vážně nepřipadá, zkrátka přes mnohé nedokonalosti byl celkový dojem pozitivní, skutečně by mě ani nenapadlo hledat zde rozpor. Snad nebudu označen za hnusného falokrata, ale možná je to vážně tím rozdílným vnímáním (střetávám se s tím denně :) ).


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

Paja

čtvrtek, 10. červenec 2008
15:16

Paja

to Weetek: taky me ve Stribre nejvic oslovila 10. Coz me prekvapilo - ze 10 mi jela vic nez 12. A jeste, ac psenici moc nemusim, tak tam ji maj taky vybornou.


napsal(a): Paja [Odpovědět]

CzechBeerMan

čtvrtek, 10. červenec 2008
11:39

CzechBeerMan

To mrs.Sonic : dobrý den Madam , to víte , já jsem jen muž a tudíž nedokonalý tvor. Takový je zákon přírody. Vy jste žena ! A ženy jsou většinou bezchybné a většinou ví vše .....
některé i předem . Proto je my muži milujeme !!


CzechBeerMan

čtvrtek, 10. červenec 2008
11:33

CzechBeerMan

Díky Jene za pozvání ..... nikdy jsem neměl pochyby o tom že jste laskavý muž ! Pošlete mi na můj e.mail Váš telefon, ozvu se a domluvíme setkání. Kdy myslíte že bude nejlepší čas a pivovar bude vyfiknutý ?


hroch

čtvrtek, 10. červenec 2008
11:30

hroch

to CzechBeerMan:
Co se týče ležení nejjednodušší je pultový mražák s přidaným termostatem na topení. Mražák je dobře zaizolován taková nejčastější velikost mezi lidmi 2x30KEG 2 bedny + 40lahví volně. V době hypermarketů se lidi velkých mražáků zbavují i za odvoz.
Jinak při debatě o pivech z nestandardních surovin jsem byl ředitelem Konráda upozorněn, kvasinky jsou potvoru vybíravý a když dostanou ke zkvašení něco nového zpracujou to jako první a pak teprva standardní sladové cukry a z původní příchutě téměř nic nezbyde. Chce to určitě i jiné kvasinky. Třeba u medovýho piva mě vyšlo nejlíp, když jsem rozkvasil desítkovou mladinu a když byla na stočení tak jsem přidal trochu mladiny s medem a odvarem koření, a med zůstal dobře poznatelný jak na vůni tak na chuti.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

sonic

čtvrtek, 10. červenec 2008
11:29

Pěkný článek. Avšak, než bych ho dala na web.str., tak bych si ho po sobě ještě jednou přečetla. Možná by se sem tam našla chybka, pane pivní reportére. Každopádně k obsahu. Článek zajímavý, akorát si protiřečíte...Nejdříve kritizujete, jste nespokojený a nakonec - Byl jsem tam a byl jsem spokojený. To je podstata podnikání. Spokojenost.


napsal(a): sonic [Odpovědět]

Honza svetpiva.cz

čtvrtek, 10. červenec 2008
11:28

Honza Světpiva.cz

O svarovani visni jsem jeste neslysel. Ale vzhledem k tomu, ze v Belgii s visnema delaji dost dlouho, mozna by tuto metodu pouzivali, byla-li by schudna.

Jak jsem psal, moc jsem o kriek v lambikoidni forme stal, protoze verim, ze by se naslo dost ctenaru, kteri by za lahev zaplatili i vyssi cenu. Jenze cely proces, i kdyz se to bude delat na svrchne kvasenem ale nebo se koupi lambik(jenze kdo u nas umi posoudit, jestli zrovna dany lambik je na kriek vhodny), bude cely proces pomalu na rok. A jen ztrata z tanku, pokud se nebude uvazovat o koupi duboveho sudu( a ten by mel mit aspon dve hektaky, aby plocha dubu nebyla prilis velka na objem piva), kde nebudete kuprikladu nechavat lezak, je velka. A vysledek dost nejisty...

Do Vandaku klidne prijedte. Jen se musime domluvit predem, neb se tam stavi a upravuje, tudiz zatim neni pivovar verejnosti pristupny.


CzechBeerMan

čtvrtek, 10. červenec 2008
11:18

CzechBeerMan

Díky Jene, oceňuji nejvíce Vás smysl pro humor. Už jsem si myslel že je to pro Vás neznámý pojem. Máte vždy velmi vážnou tvář. Dobře , vzdávám to ! Nejsem milionář. Vím že by se měly věci dělat pořádně, ale nemohlo by to spontánní kvašení nahradit normálním spodním či svrchním ? A tady v Teplicích je kyselých višní dost (padá na ně pěkně síra a kyselinka z našich elektráren z kterých i Vy v Praze svítíte ... haha). Dřevěný sud si vezmu na staros tjá ! Ne Jene, teď vážně. Když se do něčeho nechce, vždy se najde důvod. Já netvrdím že zde někdo musí udělat pravý kriek když tady prostě nemáme to klima a ty správné mikroorganismy na spontánní kvašení (a výrobu lambiku), ale co se stane když se pokusíme ty třešně prostě vařit spolu se sladem v nějaké fázi ? Pustí barvu, pustí chuť a pustí cukr. Zkazí se to ? Zkusil už někdo vařit třešně spolu se sladem (třeba při druhém zahřívání, nebo ve chmelovaru?) ať se jedná o ležák (spodní kvas) či ale (svrchní kvas)? Možná mluvím jak neználek. Odpusťte mi to. Víte nejraději bych to hned zkusil, je čas třešní ! Ale stále nemám vyřešený prostor pro zrání ! To je alfa a omega domácích vařičů. Chladné místo 2-3 stupně ! A druhá otázka na Vás : mohu přijet do Vanďáku a udělat pro Evropu reportáž z Vašeho Kocourka ? Pravdivou a objektivní ...


Weetek

čtvrtek, 10. červenec 2008
11:10

Weetek

Přiznám se, že po počátečním radikálním odporu a ostentativním otřásání se hnusem nad pivy dochucovanými esencí jsem ze svého jakobínství notně slevil. Mimo jiné i proto, že opravdu není jen tak uvařit ovocné pivo poctivěji. Takže když jsem navštívil Stříbro a viděl tu kompotovanou třešeň, jak hupsla do mého půllitru, byl jsem shovívavý, zvlášť když jsem si uvědomil, že u Rybiček teprve začínají. U větších pivoˇvarů oceňuju vůbec ten fakt, že se třeba spoň an svých pivovarských slavnostech pokusí nabídnout esencí ochucené pivo jako specialitu. Třeba teď v Malém Rohozci mi na slavnostech malinový ležák docela chutnal, i když mi bylo jasné, že v půllitru vládne chemie.

Přijde mi trochu škoda navštívit Stříbro a neochutnat jejich desítku, mě z celého sortimentu oslovila zdaleka nejvíc.


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

Honza svetpiva.cz

čtvrtek, 10. červenec 2008
10:20

Honza Světpiva.cz

To CBM - tak jo. UDelam Vam pro radost 5hl lambikoidniho krieku, budete ho mit k Vanocum. JEn nevim, jestli z toho u Vas doma budou mit radost. Budete ho mit na dost dlouho a JEzisek aby pomalu vyhlasit bankrot...:)

Ne vazne, ani krieken bier, ktery delaji ve Vichte na svem bruin ale, ani jine se u nas nevyplati. Kysele visne u nas nejsou, musely by se dovezt z Polska, lambik z Belgie, dubovy sud se da poridit i u nas, ale cena neni lidova. Nebo muzete poridit mensi tank a na minimalne pul roku ho zavisnovat...moc jsem ho chtel pro Kocoura, ale mozna jednou, az budeme zabehly pivovar...zatim se planuje psenice s esenci.


CzechBeerMan

čtvrtek, 10. červenec 2008
09:36

CzechBeerMan

Pánové, dovolím si odbočit a požádat o radu : oslovil mě italský importér piva (střední firma) a hledá zde v Čechách nějakého vhodného dodavatele piva. Má zájem o značky : Krusovice, Urquel, Budvar, Primator, Staropramen, Regent a jiné. Můžete mi někdo dát tip ? Nejlepší by byl takový který již má zkušenosti s exportem. Nehledá pivovary, hledá dodavatele který dodá více značek. Díky.


CzechBeerMan

čtvrtek, 10. červenec 2008
09:27

CzechBeerMan

Jasně Petře B., ..... proč by nemohl u nás kurňa někdo uvařit kriek právě jen pro tu radost ?? Piv oje přece
hlavně radost ! Nebo opravdu vše je automaticky převedeno
na peníze ? Jistě by to žádný pivovar nepoložilo.


CzechBeerMan

čtvrtek, 10. červenec 2008
09:24

CzechBeerMan

... jinak pánové, děkuji za komentáře ! CzechBeerMan


Petr Buriánek

čtvrtek, 10. červenec 2008
09:23

Stříbrňák 10° doporučuji ochutnat, řekl bych, že mezi českými desítkami se jedná o vysoký nadprůměr. Z ochucených českých piv živým ovocem si vybavuji na vánoce vařenou švestkovou 16° v pivovaře U medvídků a loni v létě třešňový weizenbier od F. Richtera na Bulovce.
Uvařit kriek u nás může někdo pro radost, ale jinak si myslím, že by se jednalo o poměrně drahou, ale hlavně poměrně neprodejnou záležitost.


napsal(a): Petr Buriánek [Odpovědět]

CzechBeerMan

čtvrtek, 10. červenec 2008
09:22

CzechBeerMan

Tome, tu višeň hozenou do piva můžeš vidět právě U Rybiček ve Stříbře. Ještě Ti udělá červené okruží v pěně jak jí zrovna vylovili z kompotu .....


tomas

čtvrtek, 10. červenec 2008
08:57

tomáš

to jiri.j:
Je to u nás hlavně pivo dělané na efekt , stejně jako jsem někde viděl celou višeň hozenou do piva, nebo plátek citronu podavaný všude do kvasnicového pšeničného ( správně by měl být tuším dáván maximálně do filtrovaného pšeničného), což dělají kupodivu i třeba v Pivovarském domě , který vedou odborníci. Přitom v Bavorsku , domově pšeničných piv jsem nikdy nic podobného neviděl.


napsal(a): tomas [Odpovědět]

jiri.j

čtvrtek, 10. červenec 2008
07:56

Bohužel nezbývá než souhlasit, nešvar s tím, že se piva ochucují různými umělými esencemi je trestuhodný. Moc těmto počinům nerozumím a úmysl sládků mi zcela uniká.
Osobně tato piva nepiji, to si rovnou můžu koupit nějaké tresti přilít je do piva a tímto se trestati:-))
Jinak přidávat různé koření na chmelovaru samozřejmě jde, dělá to mnoho belgických pivovarů a asi to tamní sládci nepovažují za nějaký problém. Přesto je třeba zdůraznit, že i ochucení piva ovocem, spíše sluší pivům svrchně kvašeným, u ležáku to nepovažuji za příliš šťastné.
Musím ale reagovat ještě na Honzu K, je to jak píše, piva označená jako Kriek obvykle spojujeme s lambicem, to je pravda. Ale v Belgii se přece vaří i piva označovaná jako Kriek na podkladě červeného, tmavozlatého tmavého piva typu ale (Flenemish Red Ale, Belgian brown Ale). Tato piva nalezneme především v Oudenaarde. Mimochodem v PKK v Praze jsem se si před pár týdny vychutnal skvělé Kasteel Rouge 8° z pivovaru Ingelmunster založené právě na slabší verzi jejich Kasteel Bruin. A to dokonce sudové v originální sklenici (za 93Kč 0,33l) ! Je jasné, že by taková piva byla i u nás poněkud nákladnější, ale na druhé straně to není všednodenní pivo k běžné konzumaci. Navíc ve světě se často tato piva vaří právě jen sezónně a na podkladě Ale! Např. USA. Ale abych uvedl i konkrétní kritický případ, kdy se esence přidává do piva právě v Belgii, tak pivovar Huyghe v Melle.
Myslím, že by to někdo z našich sládků mohl klidně risknout.


napsal(a): jiri.j [Odpovědět]

hroch

středa, 9. červenec 2008
19:34

hroch

Ktěm ochuceným pivům, hlavní problém kromě jednoduchosti bude hlavně v tom, že ho chtějí dělat kdykoliv v průběhu roku a višně máme čerstvé u nás max jeden měsíc. A dělat to z višní přivezených přes půlzeměkoule to už snad z té tresti nebo koncentrátu.
Pan výčepní byl při mé návštěvě v lednu taky velmi rychlý a hlavně neuměl vůbec točit. Prohodil jsem s ním pár vět a dozvěděl se, že přes léto provozuje kemp a v něm hospodu s G. Jak by asi uměl pracovat z živým pivem a navíc jako námezdná síla a ne na svým jak je v létě zvyklej.


napsal(a): hroch [Odpovědět]

Honza svetpiva.cz

středa, 9. červenec 2008
19:21

Honza Světpiva.cz

ono se to hezky cte, ale treba zminovny kriek je zalozeny na pivech lambik, ktere zraji az tri roky. Pravda, na krieky se pouzivaji piva mladsi.

A na jejich vyrobu byste musel mit i dubove nesmolene sudy, 20 kilo kyselych visni na hektolitr, pul roku cas a naladu vse sledovat atd...a obavam se, ze za vyslednou cenu by to stejnk nikdo nekoupil. Pocital jsem si to pro Kocoura a zatim jsem to zavrhl.

A navic i v zemi, kde toto pivo vzniklo, v Belgii, sladkove nadavaji. Aby ho kriek prodali, museji ho doslazovat. Takze pivo take "przni". Holt takova je soucasna situace. Ale i v te BElgii se lepsi.


emu

středa, 9. červenec 2008
19:03

emu

Naprosto souhlasím s autorovým názorem na ochucená pivka, bohužel nejsem tak zkušený spotřebitel, abych to poznal, jak se to udělalo. Nevím kde to kdo jak dělá. Dělá se to teda někde poctivě? ;)
Jinak jedna poznámka k poznámce o teplotě ve sklepě... Těch 2-3 stupně tam určitě není přirozenou cestou. Přirozená teplota pod zemí nikdy není nižší, než je průměrná roční teplota vzduchu v dané oblasti. Průměrná roční teplota vzduchu ve Stříbře může být tak 7-8 stupňů, navíc taková teplota se udržuje až tak minimálně 10 metrů pod zemí ... Takže chlazení tam rozhodně mít musejí nepřirouzené ...
Možná tato poznámka pivaře nezajímá, ale chtěl jsem přispět poznatkem ze svého oboru, třeba to někomu přijde užitečné ;)


ICQ: 449477888

napsal(a): emu [Odpovědět]

jiri.kana

středa, 9. červenec 2008
18:30

jiri.kana

Souhlasím, taky mi uměle ochucená piva nějak nejdou pod nos.
Pivo by podle mě měl být "přírodní" kvašený nápoj, takže když vykvasí s višněmi, proč ne. Ale přidáním višňové tresti višňové pivo nevznikne, nanejvýš tak pivo s višňovou příchutí.


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI