Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Olomouc & Kroměříž

Reportáže z minipivovárků


verze pro tisk

Olomouc & Kroměříž

Olomouc & Kroměříž [p276][p279][p678]

Konec roku 2010 jsme strávili v hanácké metropoli a i přes třeskuté mrazy jsme neopomněli navštívit místní pivní zajímavosti. V samotné Olomouci se v současné době nacházejí dva funkční restaurační minipivovary - notoricky známý Moritz a staronový Svatováclavský pivovar .

Varna
Varna

Odborníci tvrdí, že chuťová paměť je značně krátkodobá záležitost, ovšem celkový dojem a vzpomínky naštěstí přetrvávají déle, proto jsem byl zvědav, jak a jestli vůbec se při naší v pořadí třetí návštěvě Moritz změnil. Pivo jsem v minulém roce hodnotil jako dobré, ale nevýrazné, kde se v chuti projevovala převážně pouze hořká koncovka. Prostě nic extra. S potěšením musím konstatovat, že celkově mi letos Moritz chutnal mnohem víc.

Polotmavá jedenáctka Moritz
Polotmavá jedenáctka Moritz

Světlá 10° měla příjemně plnou, šťavnatou, osvěžující říznou chuť. Krásné pivo pro radost. Zklamáním se naopak stala světlá 12°, pivo sice hutnější, ovšem oproti desítce chuťově nevýrazné, takové nijaké. Poslední v sortimentu byla polotmavá 11° se světlou, lehce jantarovou barvou (jako polotmavou bych ji osobně neoznačil), chuťově bych ji popsal jako klasický světlý ležák se špetkou bavorského sladu. Pro mě osobně překvapivě dobré pivo, na kterém jsem si pochutnal.

Interiér
Interiér

Ostatní zůstává při starém. Moritz má hřejivý a útulný interiér, lemovaný starými fotografiemi a kresbami, všude je čisto (což bohužel také nebývá všude zvykem) a obrovskou pochvalu dávám za kompletní nekuřácké prostředí. Příjemná hospůdka pro relaxaci, setkání s přáteli atd. Jenže všechno má své mouchy a Moritz má svoji masařku ve způsobu zacházení s pivem ze strany výčepu – od minula nezměněnou praxí zůstává několik napůl roztočených půllitrů pod pípou, které se tu dotáčejí z největší možné výšky (jak jinak...), tu se překydává pěna z jednoho do druhého, sem tam se slije několik roztočených dávek do jedné, to když není tolik fofr, tak aby pivo nezvětralo úplně. Raději nevidět! A protože je to rok co rok to samé, domnívám se, že se nejedná o nějaký individuální úlet, ale plánované prasáctví. Škoda, veliká škoda!

Polívka
Polívka

Svatováclavský pivovar změnil majitele i prostory a z obskurní kombinace herna - minipivovar se stala regulérní restaurace s pivovarským provozem. Podnik se nyní nachází v ulici vybíhající z Náměstí Republiky, čímž má velkou šanci stát se zastávkou i pro zahraniční turisty. Nynější podobu hospody tvoří v podstatě jeden velký prostor, kde jediný výrazný prvek tvoří varna, samotný výčep&bar je zastrčen v pozadí. Nevím, co v oněch prostorách bylo předtím, dispozicí mi připomínají diskotéku, taneční sál s barem nebo něco podobného.

Interiér
Interiér

Po rozmrznutí a rozkoukání se začínáme ochutnávat místní nabídku. Vašek 10°, stejně jako Svatováclavská 12° mi silně připomínají dobřanská piva, velmi výrazně je přítomna tatáž „surová obilnost“ (pocit po rozchroupání sladu a zapití vodou) potlačující všechny ostatní chuťové vjemy. Od pivně vzdělaného člověka se mi dostalo poučení, že se nejedná o chybu, ale vlastnost druhu piva. Tak či onak, tento styl není nic pro mě a ani jedno pivo mi příliš nechutnalo.

Přítelkyně si objednala Višňovou 13°, což je pšeničné pivo s umělým aroma, zde obohacené o kompotovanou višni plovající v pivu. Vypadá to divně, chutná to uměle, prostě o ničem. Já jsem zkusil klasickou 13° pšenici bez příchutě. Chutnala dobře, chuťový základ byl takový, jaký bych od pšenice očekával, pivo bylo ale úplně bez řízu a řekl bych, že až cukrově nasládlé. Jako sezónní speciál bylo avizované medové pivo a protože mám rád med i pivo a kombinace těchto chuťověk mě vždycky zajímá, neváhám a objednávám.

Tvar sklenice prozrazuje, že se v základu jedná o pšenici (u Svatého Václava servírují všechna pšeničná piva v odpovídajícím skle). Neznám žádné jiné české medové pivo, které by bylo postaveno na Hefe-weizenu. Už první doušek však prozrazuje, že tady je něco opravdu špatně. Je to hnusné, je to odporné, je v tom cítit tuna chemie. Přítelkyně se také ošklíbá a já vyjadřuji přesvědčení, že se jedná o umělé aroma, což je mi následně obsluhou bezelstně potvrzeno. Prý je to tak proto, že pivo s pravým medem by bylo obtížné vyrobit a mělo by, na rozdíl od ostatních piv, velmi krátkou trvanlivost (???). Zajímalo by mě, kdo tuhle „legendu“ vymyslel. Dále byla na čepu černá třináctka a řezané pivo, ale ani jedno jsme neochutnávali.

Jídlo
Jídlo

Musím zmínit obsluhu, která je přímo příkladná, příjemná, pohotová, informovaná o sortimentu, zde není co vytknout. Vzhledem k pokročilé době jsme se rozhodli dát si i jídlo, zde se jedná o českou klasiku aneb zázraky z prášku. Přítelkyni chutnalo víc než mně, proto bych úroveň kuchyně celkově neodsuzoval, spokojen však příliš nejsem. Úsudek nechť si udělá každý sám. Výrazné a nesmazatelné plus získává Svatováclavský pivovar za nekuřácké prostředí. Jen houšť!

Kroměřížský orel zvenku
Kroměřížský orel zvenku

Jeden z dalších dnů naší dovolené patřil výletu do Kroměříže. Protože panoval vysoce nepříjemný mráz a navíc jsme bohužel dorazili až za tmy, z prohlídky města sešlo a přímo z nádraží jsme zamířili na náměstí, kde se ve starobylém domě s bohatou historií nachází Pivovar, restaurace, penzion a hotel ČERNÝ OREL® . Restaurace byla zaplněná takřka do posledního místa, naštěstí se nám naskytla možnost přisednout ke stolu rezervovanému až na pozdější večer. S obavami se rozhlížíme, jak je to v „Orlovi“ s kouřením, naštěstí hlavní část je nekuřácká a kuřáci mají vyhrazený prostor na cestě k toaletám.

Interiér
Interiér

Interiér je příjemný, vkusný a jednoduchý, bez přeplácané výzdoby, z materiálu převažuje kov, dřevo a kámen. Velkou část prostoru zabírá bar s výčepem a samozřejmě varna. U stolů se sedí pohodlně, člověk do nikoho nemusí vrážet lokty ani není oboucháván z uličky, opticky však prostor působí poněkud nahuštěně až stísněně. Na letní období je plánována zahrádka před restaurací směrem k náměstí, která má všechny předpoklady stát se velmi příjemným posezením.

Posezení
Posezení

Po krátkém rozmýšlení si jako první dávám světlou 12°. Pivo je voňavé, hutné, dobře se pije, ale k dokonalosti mu chybí nějaká ta příslovečná tečka, něco po čem by si člověk mlasknul, jak se říká. Přítelkyně si objednává malou světlou jedenáctku, ovšem obsluha je zmatená a nestíhá, a tak slečně na stůl přistane velká dvanáctka. Inu, taková pivní ruleta. Mladý pan výčepní ve fofru dokonce sem tam čichem ověřoval, které že pivo vlastně natočil. Nutno ovšem říci, že pivo nám zaměnili jen jednou a po celý zbytek večera se to už nestalo, pročež to připisuji spíše návalu stresu, než nějaké nešikovnosti apod. Celková úroveň obsluhy byla bezproblémová, slečny byly slušné a hbité, v plném podniku doslova kmitaly mezi stoly, což jim opravdu nezávidím.


Zpět k pivu. Světlá 11° je oproti dvanáctce lehčího charakteru, není špatná, ale taková nijaká, dobrá spíše na letní žízeň. Jako další je na řadě světlý 15° speciál. Pivo je servírováno v objemu 0,25l v nezvyklé skleničce se „zalomenou“ nožičkou. Pivo je dle očekávání silné s plným a hřejivým aroma, charakterem mi trochu připomínalo dobřanského Sekáče. Na lístku nebyl nikde uveden objem alkoholu, tipoval jsem sedm procent a později mne potěšilo, že jsem se skoro trefil – tento speciál má 6,8% alkoholu.

Vánoční speciál
Vánoční speciál

V nabídce byl dále blíže nespecifikovaný vánoční speciál, o kterém obsluha tvrdila, že je to pivo s příchutí anýzu a máty, ve skutečnosti se však jedná o lékořici a mátu. Na tomto speciálu mě nejvíc zaujala jeho nečekaná plnost, dle chuti bych odhadoval třinácti až čtrnáctistupňové pivo, je to ale „pouze“ jedenáctka. V chuti dominuje voňavá lékořice doprovázená výraznou svěžestí máty, chuť „piva jako takového“ je hodně potlačená, přesto se však jedná o chuťově perfektně vyrovnaný, zajímavý speciál, příjemné překvapení večera. Později ještě ochutnáváme tmavou 18°, která je překvapivě málo alkoholová, se sametovou chutí, ovšem já tmavá piva obecně moc nemusím, proto si nedovolím kroměřížskou osmnáctku zhodnotit.

Světlá jedenáctka
Světlá jedenáctka

Poštěstilo se nám zastihnout sládka pana Martina Hrubeše, který se nám ochotně věnoval, za což mu tímto děkuji. V následujících řádcích uvedu technologické informace výroby kroměřížského piva, o které se s námi podělil. Černý orel je vařen v dvounádobové nerezové varně o objemu 6 hl. Všechna piva jsou vařena na dva rmuty, kromě jedenáctky, která je vařena infuzně.

Varna
Varna

Při přípravě vánočního speciálu nejsou používaná žádná umělá aromata a dávkování lékořicové a mátové suroviny začíná již na varně. Chmelí se dle potřeby celkem třemi druhy granulovaného chmelu, do některých piv se přidává do 1% chmelového extraktu. Spilka o celkovém objemu 12 hl je otevřená. Pan Hrubeš by rád rozšířil sortiment o pšeničné pivo, proto je v plánu pořízení malého CK tanku, který by měl sloužit jako uzavřená spilka.

Spilka
Spilka

Pivo zraje v historických sklepních prostorách ze 14. století v horizontálních a vertikálních nerezových tancích. Pro prodej se plní do sudů o objemu 15, 30 a 50l, pro potřeby restaurace se točí přímo z ležáckých tanků. Pro uspokojení sběratelů je připraveno několik tvarů pivního skla v ceně do stovky (což se moc často nevidí, leckde chtějí za kus potisknutého skla dvakrát tolik) a několik vzorů triček.

Ležácký sklep
Ležácký sklep

Do odjezdu vlaku nezbývá mnoho času, nedáváme si tudíž jídlo, proto se bohužel ke kuchyni Černého orla nemůžu vyjádřit. Součástí podniku je i hotel&penzion, takže o znaveného poutníka je kompletně postaráno. Zbytek času trávíme na baru příjemnou a přínosnou diskuzí s panem Hrubešem, který mě poprosil o autorizaci článku. Veškeré pivně-technologické informace v tomto článku jsou tedy ověřeny člověkem nejpovolanějším.

Naše první návštěva minipivovaru Černý orel dopadla velmi dobře, snad se nám podaří navštívit Kroměříž v příznivějším letním počasí. Město je to krásné a přítomnost dobrého piva z něj činí o to lákavější cíl.

P.S.: Protože můj obstarožní fotoaparát špatně zvládá zimní nápory počasí, použil jsem některé fotografie z webu uvedených podniků. Nebudu psát, které fotky konkrétně, je to myslím na první pohled jasné.



[Jiří Navrátil] [Zobrazeno 9463x] [27. leden 2011]
[Minipivovary] [comments: 30] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Filda

čtvrtek, 10. únor 2011
22:42

U Kroměříže bych vyzvedl osmistupňové pivo; sympatický pokus jít proti proudu, kdy se pivovary snaží zákazníka oslnit těžkotonážními pivy. Hlavně v létě chce člověk spíš zahnat žízeň a ne aby se mu po třech kouscích chtělo spát.


napsal(a): Filda [Odpovědět]

Hostinský pivovat Moritz

pondělí, 7. únor 2011
10:24

Dobry den! Diky za clanek a postrehy. Vasi pripominku o toceni piva si bereme k srdci. Nasi kolegove v hospode byli proskoleni a pouceni sladkem jak spravne tocit pivo. Takovy exces, ktery jste videl by se tak nemel opakovat. Budeme radi, navstivite-li nas u Moritze znovu a take ocenime, budete-li nam nadale davat zpetnou vazbu.

Za Hostinsky pivovar Moritz,
Martin Rehak


napsal(a): Hostinský pivovat Moritz [Odpovědět]

Adsense

16. duben 2024
15:42


posted by: Inzerce

Mrqič

pondělí, 7. únor 2011
11:07

to Hostinský pivovat Moritz: Je dobré zlepšovat služby. Je aby to u Moritze vydrželo. Po dlouhé době jsem minulý týden (tuším ve středu) opětovně pil hodně, ale opradu hodně dobrého Meisela. tak jak ho známe my co jsme byly prvními účastníky Pampaedie. Samozřejmě na doporučení sládka. Dej bůh štěstí...


napsal(a): Mrqič (info(a)lahudkar.cz) [Odpovědět]

Elf

středa, 9. únor 2011
13:54

Elf

to Hostinský pivovat Moritz: Bohužel mám stejnou zkušenost jako autor článku. Nekuřácké prostředí - skvělé, kuchyně (vepřové koleno) - výborné, pivo - zprasené stylem čepování, takže těžko hodnotit, ale díky tomu nic moc. To se mi stalo na konci roku 2009, kdy jsem se Moritze dostal naposledy. Teď plánuju návštěvu na druhou půlku února, tak jsem zvědavý, jestli proběhla nějaká změna.


napsal(a): Elf [Odpovědět]

Tomáš Kroupa

úterý, 1. únor 2011
16:18

Tomáš Kroupa

Já se musím připojit ke chvále Mrqiče na Svatováclavský pivovar. Mít to blíž, byl bych tam častým hostem. Při bohužel zatím jen jedné návštěvě jsem stihl ochutnat 10°, 12°, v malých pšenku a černé. Všechna piva hodnotím velmi pozitivně a mám v plánu si vyhradit při příští návštěvě Olomouce mnohem více času na to, abych si pivka více užil.


Mrqič

středa, 2. únor 2011
14:18

to Tomáš Kroupa: Pravdou je, že já nejsem člověk, který hýří pochvalami, nicméně Svatováclavský a Moritz je má srdeční záležitost a tak můžu být v tomto i zaujatý. Nicméně a protože vím, jak a z čeho se tam vše připravuje, zarážíme mne (subjektivní) kritika některých komentátorů. V každém případě určitě navštiv oba olomoucké pivovárky myslím, že každý je svým způsobem hodně specifický a rozhodně má co nabídnout. Za sebe můžu návštěvu obou uvedených všem jen a jen doporučit.


napsal(a): Mrqič (jirka(a)lahudkar.cz) [Odpovědět]

Rudo

úterý, 1. únor 2011
10:05

Jako sběratel rád využívám veškerých informací o pivovarech ČR. Za jeden z dobrých zdrojů jsem považoval články z pivního infa. Mám je zaarchivovány snad všechny a bral jsem je se vší úctou. Tento poslední mě trochu vyděsil. Téměř denně mám možnost sledovat vývoj piva ve Svatováclavském pivovaru. Vím, že každý člověk má jiné chuťové buňky a já osobně na Vaška nedám dopustit. Po přečtení článku však začínám pochybovat o objektivnosti některých autorů článků a zvažuju, zda mám v dalším rozšiřování pivovarských "dokumentů" touto cestou pokračovat. Již po několikáte mám totiž opět možnost porovnat názor s realitou. Nebylo by chuťově správnější při vynášení soudu o kvalitě piva hodnotit pouze jeden pivovar denně? U jiných článků bývají soudy vyneseny po konzultaci se sládkem nebo s personálem. Tady tvrzení podpořil "pivně vzdělaný" člověk?


napsal(a): Rudo (rudolf30(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Chody

úterý, 1. únor 2011
10:40

Chody

to Rudo: Názor na pivo nikdy nemůže být objektivní, vždy je subjektivní. Píšeš, že máš "možnost porovnat názor s realitou." S jakou realitou? Jen s Tvým subjektivním názorem, vnímáním. Myslím, že každý autor se snaží být v rámci své subjektivnosti co nejvíce objektivní, nikdo nechce cíleně nějakému pivovaru ublížit, píše, jak to cítí on a diskuse je tu od toho, zda jeho názor sdílí více lidí či nikoliv.

Po jednom kritickém článku mi bylo dokonce řečeno, že bych takové články neměl ani vydávat. Oni by panáčci z minipivovarů nejraději, kdybychom je jen chválili, ale to prostě nejde. Oni se třesou blahem, když se kritizujou velkopivovary, ale v mini se kolikrát dějou větší svinstva...

Nechápu Tvůj dotaz "Nebylo by chuťově správnější při vynášení soudu o kvalitě piva hodnotit pouze jeden pivovar denně?" Myslím si, že je to plně na uvážení autora. Pokud narážíš na tento článek, že v něm autor hodnotí hned tři minipivovary, tak já jsem článek pochopil tak, že minipivovary nenavštívil jeden den, ale užil si tak sklonek roku 2010 (nebo se mýlím autore?)


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

val

úterý, 1. únor 2011
11:25

val

to Chody: Tři pivovary během dvou dnů. Přesné pořadí si už nepamatuju :-) Do Moritze jsme dokonce chtěli jít ještě podruhé, leč na Silvestra měli zavříno.


napsal(a): val [Odpovědět]

Mrqič

úterý, 1. únor 2011
13:25

to Chody: Nevím jak je to v rámci ČR, ale v Olomouci situace, že by se sládci z minipivovarů báli velkopivovarů není až tak akutní. Kapacita Olomouce je mnohen větší než 2 minipivovary. Jdou si po své linii a tito producenti je nezajímají a ani jinak neohrožují. Nadruhé straně každého potěší chvála za produkt, který vyrábí, nicméně s odstupem času mi článek a hodnocení Svatováclavského pivovaru připadá hodně neobjektivní a tendeční. Ale to je jen můj subjektivní názor.


napsal(a): Mrqič (jirka(a)lahudkar.cz) [Odpovědět]

Mrqič

úterý, 1. únor 2011
13:14

to Rudo: To neřeš, dobré je, že i ostatní publikují své názory a ačkoliv se nám nelíbí. Věř že platí Parettovo pravidlo 80:20. Vašek momentálně v Olomouci vede. Otázka je jak se k tomu postaví konkurence...


napsal(a): Mrqič (jirka(a)lahudkar.cz) [Odpovědět]

Mrqič

úterý, 1. únor 2011
13:10

to val: A proč jen do Moritze ? U Václava měli na Silvestra otevřeno. Mohl jsi tedy otestovat i napodruhé. Třeba by to bylo horší, stejné nebo i lepší... Škoda, velká škoda.


napsal(a): Mrqič (jirka(a)lahudkar.cz) [Odpovědět]

Krišot

sobota, 29. leden 2011
08:52

Krišot

Minipivovar U Moritze má dle mého nejlepší prostředí z mnou navštívených minipivovarů. Člověk si tam připadá jak v příjemné klidné hospůdce a ne jak v podniku zaměřeném na turistický ruch. Akorát pivo tam na můj vkus bývá teplejší.


napsal(a): Krišot [Odpovědět]

Mauler

pátek, 28. leden 2011
13:09

Mauler

V Olomouci jsem byl minulý rok na dni železnice. Místní pivo jsem si nenechal ujít, ale bylo to trošku zklamání. Moritz pěkné prostředí a obsluha milá, naložené tvarůžky na chlebu bomba, pivo bez chuti. Svatováclavský na zahrádce obsluha hrozná, čekání asi tak půl hodiny na suchánka po každém dopití(možná by bylo za vhodné zvýšit personální kapacitu). Pivo velmi průměrné, dvanda hořká jak prdel, višnové je prasárnička,nevim proč to dělají-z toho si opravdu nikdo na prdel nesedne z nějakého sirupu a kompotu. Olomouc krásné město, rád se vrátím, ale nebude to kvůli pivu.


ICQ: 330508936

napsal(a): Mauler [Odpovědět]

Mrqič

pátek, 28. leden 2011
23:52

to Mauler: Kdy byl den železnice ?? A kde jsi vlastně na pivu byl ??


napsal(a): Mrqič (jirka(a)lahudkar.cz) [Odpovědět]

Slávista

pátek, 28. leden 2011
11:37

Slávista

Shodou okolností jsem minulý weekend navštívil všechny popisované pivovary. Vracím se do nich pravidelně, mám je rád.
Svatováclavský - krásný výběr piv. Nemusím tu černé, nějak se mi netrefuje do chuti. Naopak moc rád mám pšeničné - a citron do něj je přímo avizován v nápojovém lístku. Takže když ho nechci, prostě požádám obsluhu, jinak jsem varován, že tam bude. Mimochodem - citron v hefeweizenu je fakt blbost. Medové jsem pil při minulé návštěvě a moc mi nejelo. Zdálo se mi chuťově příliš drsné. Nyní bylo grepové, které mě velice překvapilo. Pozitivně. Navíc byly zabijačkové hody...
Moritz - chuť se mi tu zdá stále standardně stejná, řekl bych průměr. Vracím se sem nejen kvůli němu, ale doporučuji tvarůžkový chleba a nebo boršč. Obojí je skvělé.
Kroměříž - pivo i jídlo chutné. Nejvíce mi "jela" patnáctka, bohužel není na čepu stabilně. Naopak jedenáctka nic moc. Jídlo je cenově výše, ale v ceně mi donesli malý předkrm - něco jako lososovou paštiku, chuť zajímavá. Spokojenost.
Takže jsem byl spokojen opravdu všude.


napsal(a): Slávista [Odpovědět]

Mrqič

pátek, 28. leden 2011
12:08

to Slávista:
Jo, grepové i mě velmi mile překvapilo... chtěl jsem ochutnat jen jedno, ale to jedno opravdu neklaplo... Teď dozrává mandarinka tak je třeba se zastavit v ten správný okažmik (okamžik)... Sám jsem na tu chuť zvědavej.
Medové je velmi specifické, ochutnat jsem ochutnal, ale toto mne nezaujalo, stejně jako ananas či vanilka. Ale ochutnat určitě doporučuji.
Jde o to zastavit se v tu správnou chvíli, ale to je pro nás místní výhoda. Protože tyto speciály většinou rychle zmizí, což se stalo posledně u grepu.
Jinak souhlas s tím co píšeš. Kroměříž je opravdu zajímavá a má co nabídnout. Moritz zatím nevystupuje ze standardně držené lajny.


napsal(a): Mrqič (jirka(a)lahudkar.cz) [Odpovědět]

Henri

pátek, 28. leden 2011
09:29

Henri

Člověku většinou vždy v paměti zůstane nepříjemný zážitek, a tím je u mě ze Svatováclavského pivovaru vhození citronového plátku do pšeničného piva - do Hefe-Weizenu. Proboha proč? Možná tak ještě do nějakého witbieru, ale do Hefe-Weizenu! Proč se alespoň předem zakazníka nezeptají, zda chce pivo takto znehodnotit - proti gustu žádný dišputát - ale naservírovat pivo tak, že zákazník s hrůzou zjistí, že na dně cosi plave a ono cosi je samozřejmě citron, to se mi tedy vůbec nelíbí! Nebo je ten Hefe-Weizen tak špatný, že se musí tím citronem kamuflovat?


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Mrqič

pátek, 28. leden 2011
09:33

to Henri:
A ty jsi tu pšenici nepil ??


napsal(a): Mrqič (jirka(a)lahudkar.cz) [Odpovědět]

Henri

pátek, 28. leden 2011
09:59

Henri

to Mrqič: To není o tom, jestli já jsem něco pil, či ne. Je to o tom, proč se tam ten citron bez zeptání dává. Kdo na to proboha přišel. Vždyť je to tak jednoduché, stačí si udělat malý výlet někam do Franků, či Bavorska všeobecně, kde tato piva jsou opravdu doma a rozhlédnout se kolem sebe. Citron tam v pšeničném opravdu nikde neuvidíte.
Ale abych odpověděl, přinesené pšenice jsem se napil a teprve přitom zjistil, že je v ní ten citron. Kdybych si toho všiml před napitím, tak bych pivo vrátil a požadoval jiné, bez citronu. Jelikož jsem ho však již rozpil, tak jsem tak neučinil a pivo i s tím citronem dopil. Byl jsem tak ovšem připraven o požitek z pití Hefe-Weizenu a jeho kvalitu jsem nemohl díky citronu posoudit a navíc jsem si odnesl nepříjemnou vzpomínku, která přetrvá déle, nežli třeba to že prostředí pivovárku se mi jinak líbilo.


napsal(a): Henri [Odpovědět]

Mrqič

pátek, 28. leden 2011
10:14

to Henri:
OK. Díky za odpověď. Nějak jsem právě s tvým komentářem nepochopil tu poslední větu, respektive otázku.
Co se týče citronu v pšenici, takto je to u Václava nastavené, nicméně a protože jsem tam častěji než by si manželka přála, o mě už personál ví, že citron do pšenice néééé. Kdykoliv však jak vidím novou tvář z řad personálu či studentka(ku) hotelovky ihned zbystřím a případně upozorním. Chápu, že pro někoho, kdo tam nechodí běžně a takových lidí je rozhodně většina, to může být nepříjemné. Záleží na chuti. Pravdou je, že většině lidí to nevadí, otázkou je kolik lidí z těch co jim to nevadí jsou pivem takto "postiženi" jako my.
A kdo to vymyslel ? Předpokládám, že sládek, jelikož si od A až do Z za svými pivy stojí a jak ho maličko znám, předpokládám že na 100% ví co dělá.


napsal(a): Mrqič (jirka(a)lahudkar.cz) [Odpovědět]

Mrqič

pátek, 28. leden 2011
02:43

Musím souhlasit, že pokud "Odborníci tvrdí, že chuťová paměť je značně krátkodobá záležitost" je to ASI pravda.
V každém případě určitě díky za článek, vzhledem k tomu, že všechny 3 navštívené minipivováky znám osobně, jsou věci na kterých se shodneme a ty druhé.
Jen pro informaci, u Václava nebývala diskotéka ani taneční sál, ale telefonní ústředna. Možná by nebylo pro kompletnost informací napsat, že ve sklepeních pod restaurací (mimo veškeré zázemí pivovaru) jsou nově zrekonstruované pivní lázně (dříve protiatomový kryt).
Nebudu komentovat hodnocení piv, jsem zastáncem názoru "Tisíc lidí, tisíc chuťí" nicméně co závidím, jsou schopnosti rozeznat onu několikrát zmíněnou "chemii" a "zázraky z prášku". A myslím to upřímě, asi mám co dohánět... Inu člověk se celý život učí.


napsal(a): Mrqič (jirka(a)lahudkar.cz) [Odpovědět]

val

pátek, 28. leden 2011
08:13

val

to Mrqič: Telefonní ústředna a protiatomový kryt, to bych opravdu nehádal. Díky za info.
Článek nemá být dokonalá suma informací (od toho je web podniku) a konkrétně koupele ve zředěném pivu jsem nezmínil proto, že mě osobně tahle služba úplně míjí. Koupel v pivu provádím "vnitřním okruhem" :-)
Technologie je dneska vyspělá, takže určitě existuje spousta umělotin, které člověk nepozná, ovšem většinu umělých sladidel, knedlíků z prášku apod. je možné identifikovat až bolestně snadno. Jen to chce mít alespoň občas přístup ke kvalitním čerstvým potravinám kvůli srovnání. Uznávám, že je to poněkud problematické, jelikož nabídka českých obchodů se skládá pouze z laciných sra*ek a předražených o trochu lepších sra*ek.


napsal(a): val [Odpovědět]

Mrqič

pátek, 28. leden 2011
09:08

to val: Vzhledem k tomu,že mám k Moriztovi i Svatováclavskému pivovaru Originál (samozřejmně nejen k pivoarům, ale i k lidem v nich) svůj velmi osobní blízky vztah vím, že platí stará dobrá pravda " Všechno je jinak..." a věř že vím o čem mluvím.

Co se týče potravin, v tom máš pravdu. Nicméně na mé straně byla trochu ironie, protože GASTRO ingrediencemi a potravinami se zabývám již mnoho let a právě u komentáře u Václava mě to trochu překvapilo, vzhledem k tomu, že vím co a jak v tomto pivovárku funguje, kdo a jak tam vaří. Ale to je chyba u mě, beru to trochu osobně ačkoliv tvá recenze je recenzí běžného návštěvníka. Nicméně opět se asi budu opakovat, věř že "Všechno je jinak..."


napsal(a): Mrqič (jirka(a)lahudkar.cz) [Odpovědět]

val

pátek, 28. leden 2011
09:23

val

to Mrqič: Nevím, jestli je běžně "všechno jinak", nicméně v den naší návštěvy to prostě bylo tak, jak je popsáno. Nic víc, nic míň.


napsal(a): val [Odpovědět]

val

čtvrtek, 27. leden 2011
22:28

val

Srovnání s dobřanským Sekáčem bylo opravdu jen o mém pocitu, netvrdím, že je v tom nějaký objektivní senzorický rozbor :-)
---------------------------------
Zpráva byla upravena 27.01.2011 ve 22:44:16


napsal(a): val [Odpovědět]

Roman Holoubek

čtvrtek, 27. leden 2011
19:44

Roman Holoubek

Také jsem se trochu zarazil s tím srovnáváním s dobřanskými pivy, ale to je věcí autora a jeho pocitů.

K věci. K Moritzovi se vyjadřovat nebudu, neb jsem jeho pivo již dlouho neměl. Nicméně tehdy jsem byl velmi spokojený.
K novému Václavovi se ještě vyjadřovat nemůžu.
Ale Černý Orel jsem již loni na podzim navštívil s kolegou a oba jsme měli ze zdejších piv velmi milý pocit. Vskutku chutná pivka a rád se k Černému Orlovi zase vrátím, což se o mnohých restauračních pivovarech říci nedá.

PS: Ona patnáctka byla tehdy nádherná tečka podzimního odpoledne.

PPS pro autora: Fotit rozjedené jídlo a zveřejnit tento snímek se mi nejeví vhodné z více důvodů.


val

čtvrtek, 27. leden 2011
22:33

val

to Roman Holoubek: Inu, je nesporným faktem, že ty fotografie pokrmů nejsou zrovna dvakrát povedené, nicméně vzhledem k výjevům, kterými je člověk denně obklopen, na nich nespatřuji nic závadného.
Btw.: ony knedlíky se zelím a masem nejsou napůl snězené, ten šlachovitý kousek vpravo je odříznutý a odložený od zbytku. Prostě to takhle vypadalo.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 27.01.2011 ve 22:47:49


napsal(a): val [Odpovědět]

Mrqič

středa, 2. únor 2011
14:22

to val: Vrtalo mi hlavou, co jsi k tomu zelí a knedlíkům měl za maso. Až po náhledu do jídelního lístku, jsem zjisitl, že to bylo vykoštěné uzené koleno. Docela mne překvapuje, že uzené koleno může v dnešní době být i "šlachovité" ?? To jsi opravdu myslel vážně ??


napsal(a): Mrqič (jirka(a)lahudkar.cz) [Odpovědět]

bomberek

čtvrtek, 27. leden 2011
18:50

Pěkný článek, medové od Václava to je opravdu nepřírodní záležitost. Trochu mě překvapuje srovnání různých vzorků s Dobřanským pivem. Na tu světlou 15° od Orla se musím podívat. Sekáč to je srdeční záležitost.


napsal(a): bomberek (bomberek1(a)seznam.cz) [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI