Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Pivní Jeseníky

Pivní cesty


verze pro tisk

Pivní Jeseníky

Pivní Jeseníky [p299][p261]

V půlce srpna jsme na víkend vyrazili do Jeseníků ku příležitosti bratrových narozenin a jelikož jsme jeli autem a přítelkyně je ochotná řidička, těšil jsem se na několik plánovaných pivních zastavení.

Vyjíždíme velmi brzy ráno, proto jsme už před devátou v Hanušovicíchh, kde jsme v pěkně zařízené a příkladně vybavené vzorkové prodejně pivovaru Holba využili jedinečné příležitosti ochutnat nefiltrovaný Šerák, který se podle mých informací běžně nestáčí a je krom prodejny k mání pouze v hanušovické restauraci Formanka. Nefiltrovaná verze hlavního hanušovického produktu je překvapivě chutná a pitelná – s klasickým Šerákem se to vůbec nedá srovnat, rozdíl je přímo propastný. V prodejně stáčí pivo do vlastních jednolitrových PET lahví, případně do čehokoli, co si zákazník přinese. Za zmínku stojí, že se nestáčí z pípy, nýbrž pomocí ruční plničky a před natočením piva vyžene místní pan vedoucí vzduch z nádoby inertním plynem, čímž je zajištěna maximální možná čerstvost piva.

Jeseník je krásné a pro turistu velmi příjemné lázeňské město, ovšem pivaři přináší nejedno zklamání. Nejenže v celém jesenickém kraji nelze z produkce Holby narazit na nic jiného, než břichabolný Šerák, ale zbytek pivní nabídky ovládají výblitky PU (nejčastěji Gambrihnus následovaný Radegastem a Kozlem) s občasným zábleskem o nic lepší smíchovské chemičky. S údivem jsem dokonce zjistil, že některé podniky, které dlouhá léta nabízely Šerák, přešly nyní na Gambrihnus. Pravděpodobnou příčinou se jeví masivní uplácení hospodských. Od člověka znalého místního prostředí se mi dostalo informace, že i průměrné, nikterak významné vesnické hospodě je nabídnut úplatek pohybující v řádu desetitisíců korun, pokud se její majitel zaváže točit pouze a jedině produkty Jihoafričanů.

Černohorská hospůdka Černá Voda
Černohorská hospůdka Černá Voda

Sobotní počasí bylo přímo letně příkladné, proto jsme se vydali na výlet. Cestou mě zaujala (a překvapila) nepřehlédnutelná reklama Černé Hory odkazující na nedaleký hotel, a proto jsme neváhali odbočit z vytyčené trasy. Černá Voda je jedna z mnoha místních vymírajících vesnic, která přežívá jen díky turistickému ruchu.

Vchod do hospůdky
Vchod do hospůdky

Nachází se zde Černohorská hospůdka s fasádou a kompletní výzdobou v barvách pivovaru, z čehož vyplývá, že to zde s jihomoravským pivem myslí vážně a nejedná se jen o přítoč. A vskutku, v nabídce není jiné pivo, nežli černohorské, konkrétně točená desítka (devítka?) Tas a jedenáctka Páter, v lahvi potom dvanáctka, speciál 1530 a Forman, který byl ovšem v den naší návštěvy nahrazen nealko Lobkowiczem. K dispozici je také medový Kvasar a borůvková Modrá Luna, obě piva nejen tady výrazně prezentovaná jako nejspeciálnější speciály ze všech speciálů. Později jsem získal pocit, že Černá Hora se zde uchytila hlavně kvůli těmto dvěma produktům. Potěší také sortiment černohorských limonád.

Výčep v Černé Vodě
Výčep v Černé Vodě

Restaurace má příjemný, ve dřevě laděný interiér, ovšem vzhledem k pěknému počasí usedáme na zahrádku. První objednané pivo – výčepní Tas – mi ovšem radost neudělalo. Podchlazené, absolutně bez řízu s mdlou chutí. Škoda. To Páter na tom byl o dost lépe, sice byl také příliš studený, ovšem chuťově o třídu výše. Nechci se zbourat hned za začátku dne, proto po zkonzumování utopence vyrážíme dál. Černohorská hospůdka v Černé Vodě (k podniku patří i malý penzion) je příjemný podnik a přestože produkty K-Brewery zrovna nevyhledávám, vzhledem k okolnostem zdejší pivní pustiny se jedná o perlu.

Pivo v Černohorské hospůdce
Pivo v Černohorské hospůdce

Po nenáročné túře po okolních kopcích jsme náš výletní den zakončili v Javorníku, ospalém zapadákově u polských hranic, kde jediným lákadlem pro kulturychtivého návštěvníka je místní zámek. Po prohlídce zámku a přilehlé zahrady jsme se pokoušeli najít hospodu se slušným pivem. Jediné, co stálo od pohledu za řeč, byla nóbl tvářící se Taverna s Budvarem na čepu.

Interiér Taverny
Interiér Taverny

Podnik má útulný, uklidňujícím dojmem působící interiér, bohužel je kuřácký, což je jeho nejvýraznější mínus. Točí ležák Budvar a jeho tmavou variantu, v lahvi potom nealko, desítka není v nabídce vůbec. Českobudějovické pivo aktivně nevyhledávám, ale je-li to jediná možnost, rozhodně se mu nebráním, je to jediné pitelné pivo z českých velkopivovarů.

Žíznivci
Žíznivci

Nevím, kolik stojí dvanáctka Budvar třeba v takové Praze, ovšem cena 35,- za půllitr mi přijde nejen na místní poměry opravdu, ale opravdu přestřelená. Pivo jako takové ale bylo naštěstí v dobré kondici a můžu říct, že jsem si na něm pochutnal. Stálý jídelní lístek Taverny neobsahuje, opět vzhledem k nadsazeným cenám, nic, co by stálo za řeč, proto jsme vzali zavděk hotovkami, které neurazily a ve své kategorii se jednalo o slušný výsledek.

Taverna Javorník
Taverna Javorník

Plánovaný nedělní výstup na nejvyšší horu Moravy se kvůli špatnému počasí nekonal, proto jsme většinu dopoledne pobývali v Karlově Studánce, krásném lázeňském zákoutí v podhůří Pradědu. Nejvíce času trávíme nakonec kvůli prudkému dešti pod slunečníkem na terase hotelu Džbán, kde v samostatném stánku s pivem a jednoduchou smaženou kuchyní točí překvapivě zase Černou Horu, zde konkrétně Pátera, Ležák a Granát, opět s nezbytnou nabídkou Kvasara a Modré Luny. Osvěžit se je možno také limonádami s přídavkem chmelového extraktu.

Stánek hotelu Džbán
Stánek hotelu Džbán

Páter měl solidní říz, jen chuť byla poněkud prázdná, což ovšem nelze dávat za vinu provozovateli, ale jen a jen pivovaru. Kvasar byl hutnější s plnější chutí a s pro mě osobně překvapivě slabou alkoholovou stopou.

Rýmařovská nabídka
Rýmařovská nabídka

Další zastávka nemohla patřit ničemu jinému, než Excelentu v Rýmařově, až do vzniku neblaze proslulého loučenského Bravůra jediného minipivovaru široko daleko. A rýmařovské pivo je prostě špičkové! Nádherná vůně, plná chuť s lahodným dozvukem, prostě lahůdka. Mám na mysli světlou jedenáctku, polotmavou třináctku ani pro mě novou tmavou dvanáctku (minulý rok vůbec nebyla v nabídce, pokud si pamatuju) jsem neochutnával, proto nemohu soudit.

Jedenáctka Excelent
Jedenáctka Excelent

Trošku jsem se bál dát si něco k jídlu, neboť při poslední návštěvě to byla prostě hrůza a jak bylo dobré pivo, tak bylo hnusné jídlo. Ale rok je dosti dlouhá doba, proto jsem to risknul. Mno, posun k lepšímu zde rozhodně je, ovšem stále platí, že na excelentní pivo do Excelentu, na dobré jídlo raději někam jinam.

Varna v Rýmařově
Varna v Rýmařově

Čas je neúprosný, a proto jsme se po návratu do Jeseníku a rozloučení s bráchou vydali zpět do Prahy. Cestou samozřejmě nemůžeme vynechat Kance v Žamberku. Nechávám si v místní hospodě natočit světlou desítku. Pivo chutnalo dobře, ovšem nějak divně zapáchalo. Nedokážu však určit čím, ani co to mohlo způsobit. Snad to příště bude lepší.

Tím tedy skončil náš víkendový pobyt v Jeseníkách, pro milovníky přírody úžasném kraji, kde se příjemně tráví dovolená, ale špatně žije a kde je, nejen z pivního hlediska, stále co zlepšovat.



[Jiří Navrátil] [Zobrazeno 11883x] [31. srpen 2010]
[Pivní cesty] [comments: 33] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

xxy

čtvrtek, 30. prosinec 2010
11:56

No, dneska se chystám do loučné do minipivovaru Václav (Bravůr), takže uvidíme, jaké pivo bude... Jinak o minivovaru v jeseníku jsem již také slyšel, ale ještě se mi o něm nic bližšího nepodařilo zjistit... nevíte jak to s ním vypadá?


napsal(a): xxy [Odpovědět]

val

středa, 1. září 2010
20:18

val

Díky všem za ohlas na Bravůra, s přehledem zastínil hlavní téma článku, a to přítomnost Černé Hory v odlehlém jesenickém kraji :-) Pokusím se do Loučné stavit ještě tento rok, uvidíme, jak mi to vyjde.
K plánovanému minipivovaru v Jeseníku - z místních obyvatel neví v podstatě nikdo nic, což mě nepřekvapuje. Na internetu jsem nic nenašel, kromě firmy, která staví technologii. Z jednoho zdroje jsem získal informaci, že otevírat se má v říjnu tohoto roku, jinak ticho po pěšině. Rád bych se dozvěděl víc, ale pokud je toto informační embargo vyhlášeno kvůli možné buzeraci z úředních míst, tak to chápu, v tomhle kraji obzvlášť.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 01.09.2010 ve 20:22:17


napsal(a): val [Odpovědět]

Adsense

18. duben 2024
21:03


posted by: Inzerce

Rosťa

středa, 1. září 2010
23:48

Rosťa

to val: no, analýza tohoto jevu je úkol olbřímí. Třeba ve Vimperku neví nikdo dosud nic, jakoby vědět znamenalo něco špatně...


napsal(a): Rosťa [Odpovědět]

mortimer

čtvrtek, 2. září 2010
15:03

mortimer

to val: Občas pana majitele potkám,na dotazy ohledně pivovaru už odpovídá jen "až to bude,tak to bude".Má i jiné podnikání a nedávno se mu narodil synáček,takže má starostí až nad hlavu.Ale sám by to chtěl otevřít co nejdříve,vrazil už do toho hromady peněz,energie i času.Jinak ta budova je za bývalou jesenickou pekárnou,byla to její součást-na Březince.Byl jsem se tam s ním podívat v dubnu...makalo se tam fest.Pokud vše proběhne jak má,tak to bude celkem velkolepé. :-8
Co se týče piva v Jeseníku a okolí,tak je to tady opravdu poušť.Kromě klasiky G+PU+R+K a Šeráku tady máme jen zmiňovanou Černou Horu v Černé Vodě,na náměstí v hotelu Slovan mají od července Lobkowicz,na Rejvízu na Orlíku točí Bernarda.V Branné na Kolštejně točí Svijany 11 a kvasničák...a na Holbu Premium jezdím (kolmo po lesních cestách :) ) do Vrbna.
Takže vyrážím spíš do okolí...Rýmařov na Excelent,do Opavy na Slezana a
třeba před týdnem jsem byl v Lipníku a ta 11 byla naprosto famózní.
Tož tak,až budou v Jeseníku nějaké pivní změny,dám vědět.
No a zítra je třeba vyrazit do Hanušovic na pivní slavnosti,nefiltrovaný Šerák je prý celkem lahodný,tak jsem zvědavý....


napsal(a): mortimer [Odpovědět]

pechi

čtvrtek, 2. září 2010
15:29

pechi

to mortimer: V objektu pekárny už kdysi jeden pivovar stál, vedle přes silnici ještě stojí sladovna (nahlížel jsem na humna dírou ve zdi z ulice). Takže půjde o obnovení tradice na původním místě :-)


napsal(a): pechi [Odpovědět]

mortimer

čtvrtek, 2. září 2010
15:36

mortimer

to pechi: jasně,tak jsem to myslel...a asi blbě napsal :)


napsal(a): mortimer [Odpovědět]

Silesia

pátek, 3. září 2010
13:24

Silesia

to mortimer: Ano toho takzvaného majitele taky znám, vlastní tak akorát budovu pivovaru, ale vlastní pivovar s hospodou buduje a bude provozovat úplně někdo jiný. :) A troufá si i říct, že jsi ho tam vyděl pracovat.


napsal(a): Silesia [Odpovědět]

Yangl5

pondělí, 17. leden 2011
17:05

Yangl5

Zdravim Vas pane Salabo,

nevim kdo jste a nevim kde berete tyto detailni informace.
Mohu jenom vzkazat to co obvykle v techto situacich rikam.
Pokud nemate informace, radsi se nevyjadrujte a urcite ne verejne. Pokud se prece jenom chcete vyjadrovat, mel byste si informace overit.
Navic vubec nevim co myslite tim co jste napsal.
Bude-li mozne rad se necham poucit.
S pozdravem jangl tomas

PS: pokud publikujete, byt takto kratce zkontrolujte si text.


napsal(a): Yangl5 [Odpovědět]

boro

čtvrtek, 2. září 2010
20:43

to val: jestli chceš nějaké fotky jak to vypadá uvnitř,tak Ti můžu poslat mailem.Ale je to stav prací někdy z dubna.Dávat to tady mi nepřišlo moc korektní když se tím nechlubí ani majitel ani budoucí sládek.Jen si dovolím tvrdit,že až to bude tak to bude stát za to.Už jen kvůli tomu,že je to v původní budově jednoho ze dvou bývalých jesenických pivovarů.


napsal(a): boro (lxd2(a)seznam.cz) [Odpovědět]

pechi

čtvrtek, 2. září 2010
21:01

pechi

to boro: Ty fotky zevnitř by mě taky zajímaly, na oplátku mohu poslat svoje z loňska.


napsal(a): pechi [Odpovědět]

Yangl5

pondělí, 17. leden 2011
17:48

Yangl5

1. Pivovar se bude jmenoval Lichtwitz po puvodnim majiteli (info dostupne na webu. Stal jsem u zrodu myslenky,jejimz prvnim pocinem bylo zakoupeni byvale budovy casti byvaleho pivovaru (za posmesku, ironickych poznamek atd. lidi, kteri maji strach z prace a hlavne jsou prosti myslenky , myslenek, energie a v neposledni rade i financi, velikost 51m x 17m).
2. Pivovar vznika v kooperaci s zmíněný si nepřeje být jmenován - posledni informace.
3. zmíněný si nepřeje být jmenován bude provozovat pivnici a vareni piva.
4. V dalsich prostorech by mela byt vybudovana sauna (musi probehnout jeste ekonomicke zhodnoceni atd.), kde by se (opet myslenka) vyuzivalo odpadni pivo.
5. Posledni prostor (klenby, zulove sloupy atd. cca 270m2) budou vyuzity k dalsi provozovne. K pivnici je momentalne budovano i venkovni posezeni cca 200m2.
6. Drive se tato ulice jmenovala am den stollen (doufam, ze je to spravne) cesky Na Stolach (kterezto byly opravdu po odbagrovani odvozu nekolika m zeminy )opet nalezeny a mely by slouzit, ne jiz svemu byvalemu ucelu, ale k posezeni v lete venku, pro otuzile i v zime. (mely by zde byt 3 stoly, nsala se jedna).
7. Minipivovar Lichtwitz mel jiz byt cca rok otevren. Urady, krome par nesmyslnych prikazu, odkazu lehce na hlavu postavenych, problemy nedelal. Cele to bohuzel stoji a pada na mistnich podnikatelich, jejich cenach, lhute dodavek, prislibu prace. Kdo nezazil nepochopi (rad vysvetlim u piva, jakmile bude otevreno).
Termin pro otevreni, byl stanoven na letosni (doufam) cerven 2011.
Bude hotova pivnice a ostatni vnitrni pridruzene prostory.
Momentalne jsme ve fazi, oblozenych zachodu, pripravene vzduchotechniky (pivnice bude nekuracka), osazenych oken. Bude se stavet bar (mate-li nekdo nejake doporuceni jak by mel vypadat uvitam).
Jinak jeste zpet ke komentari Silesie...muzete me tam videt (nevim tedy kdo jste, ale predpokladam, ze nekdo detailneji zasveceny), jak stavbu ridim, objednavam kamen, beton, vymyslim celou koncepci, platim lidi (bohuzel, nemohu osobne fyzicky pracovat. Pracuji za me ale cca !-3 lide, kteri toho stihnou vice nez ja).
8. Dnes tj. 17.1.2011 prisli s 13-ti dennim spozdenim instalovat kotel, topeni atd.
9. Prubezne se susi drevo na podlahu.
10.Probiha faze dokoncovani navrhu vstupnich dveri jakoz i vnitrniho zaskleni. Pomahaji architekti z Brna .
11. jakmile se udela pekneji, bude se budovat parkoviste (750 m2), zahradka (200m2), dodelavat operne zdi. Takze prace jeste hodne a venky predpokladam cele letos nestihnu, ale budu se snazit (hodne to bude zalezet na Janisovi, jak moc rychly bude, nebo jakou technologii opernych zdi zvolime). Zrejme to vypada, ze se bude delat jako vsude kolem dokola zdi (az 4m vysoke ) z kamene. Klasicky kus na kus vysparovat, otryskat, naimpregnovat.
12. Loga a jmena jsou pripravena jiz vice jak rok...velice profesionalne vyvedene. K dispozici v budouci hospode i originaly rucne tisknutych podtacku.
13. Fota , loga informace jsem ochotny poskytnout. Omlouvam se, ze neni v behu web, ale bohuzel nezbyval jiz cas.Pokud nekdo umi za dobre penize pripravit, branit se nebudeme.
Nevyhlasili jsme ani zadne informacni embargo. Je hodne prace, opravdu se pracuje. Ti, kteri me a p. Orla znaji, vi ze se nedela jenom pivovar Lichtwitz, ale pripravuje se cely koncept tohoto minipivovaru, jehoz pokracovani bude ve Frantiskove u Kunetic (kousek pod letistem)tam bude posezeni a ubytovani a nasledne dalsi u PL hranic v prostredi krasneho rybnika (moznost chytit si rybu, pripravit, samozrejme s nasim pivem).
Vse v dojezdove vzdalenosti na kole.
14. Bude-li nekdo chtit vedet vice, poslat informace,loga, fotky, nebo by rad navstivil stavbu ozvete se na prsczech@gmail.com, nebo 733 310 991

S pozdravem Tomas Jangl


napsal(a): Yangl5 [Odpovědět]

Jarda

středa, 1. září 2010
17:49

Já jen zrekapituluji již několikrát zde napsané. Šerák rozhodně nenadchne a preferoval jsem ho čistě z náklonosti k regionálům a nenávisti k nadnárodním rychlokvaškám. A na Holbu Premium, která je výtečná, člověk příliš nenarazí.


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

pivní mlsoun

středa, 1. září 2010
16:13

pivní mlsoun

Loučeň jsem pil vloni u nás v Černicích,pak 28.října přímo v místní svatyni, pak v prosinci na pohádkové ŽelRudě a letos v Padochově.Vždy minimálně 2-3 kousky.Za dobrým pivem třeba světa kraj...


Malakin

středa, 1. září 2010
15:31

Malakin

No, abych pravdu řekl, tak mně se na Jeseníkách líbí právě ten patriotismus, tj. že je Holba skoro v každé tamní hospodě. Tak by prostě mělo být, tak je to správně.

Co se Loučné týče, před necelým rokem tmavé pivo lehce nakyslé, po hospodě poletovaly octomilky v takové míře, že jsem je od sebe nestačil odhánět. Letos v lednu jsem však byl již docela spokojen. Do výtečného piva to mělo sice ještě hodně daleko, ale posun k lepšímu byl patrný, o tom žádná. Koncem roku se tam zase stavím a uvidím. Každopádně bych to chtěl stihnout dříve, než napadne sníh = dokud tam nebude mrtvo a tudíž minimální výtoč.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 01.09.2010 ve 15:38:34


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

boro

středa, 1. září 2010
14:58

Jezdím do Jeseníku do lázní,letos jsem byl potřetí.No je to k pláči a zoufalství vidět nahoře v lázních ty spokojené lázeňáky pomlaskavájící nad G+PU+R,jediné k pití tam mají Budvar,ale dá to práci občas někoho přesvědčit aby se šlo právě na něj.Natož o kousek níže na Graffenberk na Holbu-...\"cože?..tohle ty piješ?\" Vím,že Šerák už není nic extra,ale v tomhle marasu okolo je to to nejlepší,co může být.A třeba na nádraží je dobrý dost.
Naštěstí letos jsem měl možnost ochutnat i Jesenické-zatím homebrewing,ale už aby to bylo,aby se co nejdřív podařilo otevřít připravovaný mini.Do té doby město Jeseník jedna velká pivní prázdnota:-(.


napsal(a): boro (lxd2(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Weetek

středa, 1. září 2010
11:21

Weetek

V Jeseníkách jsem byl vloni a je fakt, že Holba Šerák je prokletí těchto krásných hor. Ať jsme si ho dali, kde jsme chtěli, všude to byl skutečný utrejch. V Hanušovicích jsme se před pivovarem zastavili, ale když zbytek společnosti zjistil, že je to pivovar Holba, násilím mě odvlekli do auta a ujeli, takže z návštěvy pivovarské prodejny a tedy i možnosti ochutnat nefiltrovaný bohužel sešlo.
S pivem z Loučné mám zkušenosti zprostředkované chvalně známou nuselskou hospůdkou a jsou to zkušenosti zcela opačného charakteru. Nejprve zcela ohavné pivo na samé hraně pitelnosti, podruhé naopak solidní, zvlášť mnichovský ležák a pšenka. Takže, kdo ví :-)


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

Petr Vácha

středa, 1. září 2010
13:19

to Weetek:
Co se Holby týče, tak plnej souhlas. Včera jsem si jí dal k večeři (v Praze, odtočenou) a nedopil jsem ani malý pivo. Eurobír ve svý krystalický podobě!


napsal(a): Petr Vácha [Odpovědět]

varic

středa, 1. září 2010
13:54

varic

to Weetek:
Asi to bude tím ,že jsem na tomhle pivě vyrostl, ale zase tak strašné mi oproti jiným "sračkoidním" pivům prostě nepřipadá. Z pohledu vinařského: dá se pít, nedá se pít, pro pražáky - dá se pít. Není to už dávno moje nejoblíbenější pivo, ale když jsem u zdroje, bez rozpaků si ho dám já i moji známí.


napsal(a): varic [Odpovědět]

ragulin

středa, 1. září 2010
18:20

ragulin

to Weetek: Pane kolego,dovolím si oponovat vašemu názoru že Holba je největšímn prokletím Jeseníků. Největším prokletím "těchto krásných hor" je tato doba,která udělala z tísíců lidí kdysi pracujících nezaměstnané a potom názory některých lidí,kteří kydají kritiku na jediný prosperující podnik široko daleko a na jeho výstav o kterém naštěstí nerozhodují "umělci" z Prahy,ale spotřebitelé mezi které se hrdě hlásím...


napsal(a): ragulin [Odpovědět]

Weetek

čtvrtek, 2. září 2010
09:58

Weetek

to ragulin: S tou nezaměstnaností máte pochopitelně pravdu. Co se týká "kydání kritiky", výstavu se netýkala vůbec, ten ať Holbě utěšeně roste, což jí srdečně přeju. Nemuseli by ho, pravda, nahánět šizenými a blivnými marketovými pivy, ke kterým se na etiketách radši ani nehlásí, ale je složitá doba, tak jim to zase až tolik nevyčítám. Kdybyste pečlivěji četl můj příspěvek, kritizoval jsem pouze Šerák, který byl ve všech hospodách, které jsme navštívili, skutečně příšerný.


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

ragulin

čtvrtek, 2. září 2010
22:38

ragulin

to Weetek: Přečetl sem si váš příspěvek několikráte a věta "Holba Šerák je největším prokletím Jeseníků" je tam stále a pořád stějně působí jako plivanec do tváře lidí,kteří se snaží pivo vařit dle svého nejlepšího svědomí! Jsou lidé kteří pivo vaří a druzí,kteří jej točí.Snažte se prosím brát na tuto skutečnost zřetel...


napsal(a): ragulin [Odpovědět]

VozechV

pátek, 3. září 2010
06:27

VozechV

to ragulin: Při vší úctě k práci pivovarských v Hanušovicích. To co jste si nechali udělat z kdysi skvělé jedenáctky, je pro mne již nápoj na stejné úrovni všech ostatních nudných a nezajímavých "europiv". Není to vina hostinských. Takové pivo vychází přímo z bran pivovaru. Pokaždé, když jej vyzkouším, nemám zapotřebí si dávat druhý kousek. Je mi líto, ale takto působí na mne. Tudíž s větou "Holba Šerák je největším prokletím Jeseníků" se dá i v mém případě víceméně souhlasit (bráno v nadnesené podobě významu slova prokletí).


napsal(a): VozechV [Odpovědět]

Weetek

pátek, 3. září 2010
11:27

Weetek

to ragulin: Ano, ta věta tam skutečně je a znamená jediné: Holba Šerák není dobré pivo. Rozhodně není prokletím Jeseníků Holba jako taková, Holba Premium je například pivo dobré. Ovšem ten všudypřítomný Šerák nám skutečně nechutnal nikde, to asi náhoda nebude. Držím palce každému regionálnímu pivovaru, ale chválit jen za to, že je, to je trochu lhaní si do kapsy. Je sice prima, že se ve svém regionu tak pěkně Holba uchytila, ale když nezaváží do hospod dobré pivo, tak to není zrovna na metál. A nešlo jen o nás "umělce z Prahy", nadávali na něj svorně i místní.


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

tomino

pátek, 3. září 2010
14:23

tomino

to Weetek:
Naprosto souhlasím...bohužel Holba není dobré pivo!


napsal(a): tomino [Odpovědět]

umbob

pátek, 3. září 2010
14:35

umbob

to tomino: Vhodnější by bylo napsat, že Ti Holba nechutná. Pro jednoho nedobré, druhému může chutnat. A to platí všeobecně(nejen o pivu)


napsal(a): umbob [Odpovědět]

Sekal

středa, 1. září 2010
10:42

Sekal

Tu Tvou přítelkyni jsem už někde viděl...
Máš zkušenosti s Bravůrem z poslední doby? Já ho měl jedinkrát letos v ZČ a navzdory špatné pověsti mi pivo přišlo velmi dobré.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

Henri

středa, 1. září 2010
10:54

Henri

to Sekal: Já s Bravůrem mám zkušenost z poslední doby, a to pozitivní. Shodou náhod jsem letos v srpnu byl též v Jeseníkách a tak jsem kromě Excelenta v Rýmařově a pivovaru v Glubczycích ( www.glubczyce.com.pl )navštívil také Starou poštu v Loučné a pochopitelně ochutnal Loučeňského Václava a vůbec jsem nebyl zklamán, ba naopak jsem byl příjemně překvapen z pšeničného piva od kterého jsem moc neočekával. Takže doporučuji zkusit, snad se nejednalo o výjimku, která potvrzuje pravidlo.


napsal(a): Henri [Odpovědět]

val

středa, 1. září 2010
11:34

val

to Henri: A jak je na tom ležák, pokud jsi ho ochutnával? Byl bych rád, kdybych o loučenském pivu mohl říct, že stojí za to za ním jet... Ten polský pivovar vaří dobré pivo? Pšonsky neumím, takže si na jejich webu moc nepočtu, ale zajímá mě to. Díky.


napsal(a): val [Odpovědět]

umbob

středa, 1. září 2010
11:47

umbob

to val: Loučenský ležák ochutnán začátkem července na pivním festivalu v Padochově a byl velmi dobrý


napsal(a): umbob [Odpovědět]

sasa

středa, 1. září 2010
14:02

sasa

to val:
Loučeňský ležák - pro mě největší překvapení (kladné) tohoto léta. Chutnáno přímo u zdroje v Loučné, vloni zkyslý, letos výborný.


napsal(a): sasa [Odpovědět]

Henri

středa, 1. září 2010
14:29

Henri

to val: Jak zde píší i ostatní, ležák byl pitelný, prostě normální pivo bez nějakých negativ a mě hlavně překvapila ta pšenice, protože s tímto druhem mám v našich mini (samozřejmě, že jsou výjimky a všichni nějaké jistě známe)většinou zkušenosti špatné. Jestli bych do Loučné vážil cestu jenom kvůli pivu, tak to asi ne, ale když už se člověk v tomto regionu pohybuje, tak určitě neudělá chybu, když se zastaví i zde. Přivezené vzorky z Glubczyc jsem vlastně ještě pořádně neochutnal, převažují tam ty jejich Mocne, takže srovnávat budu třeba s takovým Primátorem Double. Jinak na čepované jsem tam nikde nenarazil, všude jen chemičky typu Źywiec apod.


napsal(a): Henri [Odpovědět]

val

středa, 1. září 2010
11:28

val

to Sekal: Z poslední doby nemám. Jelikož to pro nás znamená větší zajížďku, tak se na Bravůra pokaždé, vzhledem ke zkušenostem, raději vykašlem. Ale podle toho, co píše Henri, bude záhodno se tam zase vypravit.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 01.09.2010 ve 11:30:07


napsal(a): val [Odpovědět]

Rosťa

úterý, 31. srpen 2010
22:06

Rosťa

No paráda! Já už se bál, že jsi Štiřínem svůj letošní autorský potenciál vyčerpal. Prosím tě, mohl bys v nejmenovaném pivkupectví alespoň občas nechat nějaký ten Tambor i pro mě? A zařídit, aby mi ho tam schovali?


napsal(a): Rosťa [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI