Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

U Richarda v Brně

Hospody, hospody a restaurace ...


verze pro tisk

U Richarda v Brně

U Richarda v Brně [p264]

Když zde před pár týdny „umbob“ avizoval otevření nové pivovarské restaurace žebětínského pivovárku, zajásal jsem, neb dobrého piva není nikdy dost, zvláště pak v centru Brna. Žel po návštěvě této hospůdky jsou mé dojmy spíše smíšené než pozitivní a svou další zdejší návštěvu budu muset řádně promyslet...

Restaurace U Richarda se nachází na Údolní 7, tj. asi 3 minuty pěšky od „dalešické“ Zelené kočky, cca 5 minut od všem zajisté již známého Pegase a necelých 10 minut od hlavního vlakového nádraží. Dostupnost je tudíž víc než dobrá i pro ty, co třeba čekají na vlak a nechtějí marnit čas na nádraží či v přilehlých bufetech se Starobrnem a raději si kousek popojdou a ochutnají nějaké to zajímavější pivo.

U Richarda
U Richarda

Jste-li sběrateli pivních suvenýrů, Údolní ulici vám netřeba nějak blíže představovat, neb se na ní nachází i sídlo ombudsmana, veřejného ochránce práv, které je současně místem dnes již tradičních setkání sběratelů pivních suvenýrů (tzv. burz), na něž každoročně zavítají stovky z vás. No a když už je to pár set metrů od sebe, bylo by skoro hříchem této možnosti nevyužít a nezajít na „jedno“.

A nejinak tomu bylo i v mém případě. Možnosti ochutnat žebětínské jsem neodolal 7. března, kdy se u ombudsmana konala první letošní burza. Sice jsem chtěl původně vyrazit do Přerova do toho nového pivovárku, ale naštěstí mi to bylo kamarády rozmluveno a já nakonec nemarnil čas výletem za „zavřenými dveřmi pivovaru“, ale raději šel někam, kde bude jistojistě otevřeno.

Vstupte
Vstupte

U Richarda otevírají v 11:00 a jelikož burza končila také v 11 a je to kousek od sebe, dorazil jsem společně s dalšími sběrateli už v 11:10. První jsme však nebyli. Předběhli nás totiž kolegové z olomouckého klubu, kteří nás hned upozorňovali na to, že si na jídlo asi počkáme, že prý tady s takovou návštěvou hned zkraje otvíračky nepočítali a že jsou tady na obsluhu i kuchyni jen dva. Co se dá dělat. Tak si holt objednáme a než to bude ukuchtěno, dáme si zatím nějaké to pivko.

Na čepu 4 druhy, bylo tedy z čeho vybírat. Já začal pšeničným, které mi poslední dobou čím dál tím víc přirůstá k srdci, další dva kamarádi taky a poslední z naší skupinky dává pro změnu 12ku.

Co tu točí?
Co tu točí?

Pšeničné mám za chvíli na stole. Objednal jsem sice malé a obdržel jsem velké, ale snad to zvládnu a začínám s degustací. Prvních pár loků ve mně – chutná dobře – ale pak objevuji plavající citron a můj názor se rázem mění. Nějak jsem si zase neuvědomil, že se hospodští neptají, zda ho tam chci nebo ne, a dávají ho tam automaticky. Někomu jeho přítomnost nevadí, ale mně tedy ano. Nejenže citron plavající v pivu vypadá dost nechutně, ale navíc to velmi mění chuť piva, resp. úplně zastřešuje tu původní, takže konzument vlastně ani neví, jak ono pšeničné samo o sobě vlastně chutná. Jsem toho názoru, že v lepších podnicích by mělo být naprostou samozřejmostí se zeptat hosta, zda chce v pšeničném citron (automaticky ho nedávají snad jen na Bulovce), ve višňovém višeň, v banánovém sušený banán či v kávovém zrnko kávy...

Nabídka piva pod lupou
Nabídka piva pod lupou

Jídlo stále nikde, dávám tedy další vzorek, a sice malé medové. „Malé nemáme, točíme jenom čtyřky,“ reaguje na mé přání číšník. Na nápojovém lístku sice malé nabízejí, ale asi to není aktuální lístek a na hádku nějak nemám náladu, takže souhlasím a za chvilku je mé pivo přede mnou. Přičichnu k němu a med nikde. Dám tedy pár loků a med opět nikde. Co připadá kdekomu normální (černohorský Kvasar bez medu, medový Opat taktéž), mně tak nějak vadí. Dávám-li totiž medové, chci tam ten med cítit a ne abych ho musel hledat a hledat, protože je skryt někde v pozadí...

Nespokojen s chutí medového objednávám třetí pivo, tentokrát malý ležák. Zatímco kolegům chutná, já mám, bohužel, opět výhrady. S Richardem, kterého jsem pil předloni přímo v Žebětíne, se to vážně nedalo srovnávat. Bylo to prostě úplně jiné pivo. Pitelné, ale neuchvacující.

Výčep U Richarda v Brně
Výčep U Richarda v Brně

A zatímco jsem dopíjel ležáček, „přistálo“ na našem stole jídlo. Dal jsem klasiku, tedy smažený sýr s hranolkama. Tak trochu jsem měl na něj chuť a tak trochu jsem si taky říkal, že se na tom nedá nic zkazit a když náhodou nebude dobré pivo, s čímž jsem díky informacím z Pivního.infa, které zde před časem na žebětínské pivo zazněly z pera J. Jobánka, raději počítal, bude dobré alespoň jídlo.

Sýr bez chybičky, hranolky však poměrně přesolené. Porce ale nezvykle velká a cena kolem 120 korun na centrum Brna také přijatelná, takže s jídlem jsem byl nakonec docela spokojen. (Kamarád od stolu mé nadšení zajisté sdílet nebude, neb si objednal jídlo s masem a zapomněli mu ho tam dát, což pak řešili slevou na konečné ceně, ale domluvili se, což je asi nejdůležitější, takže i jeho dojmy z jídla budou nakonec myslím pozitivní.)

Posledním pivem, které jsem z dnešní nabídky dosud nevyzkoušel, bylo višňové. Měl jsem na něj sice chuť, ale po koštování trošky od kamaráda, kterému přišlo vážně divné, můžu říci jediné: pokud s tím sládek něco neudělá, tak višňové ze Žebětína už nikdy. Tento typ ochucených piv mám velmi rád (chutná mi např. U Ječmínka v Prostějově, v PivoDomě v Praze, ale i v lahvové podobě jako BeerBerry), ale toto byla vážně „sračka“. Kdyby to někdo namíchal půl na půl s kompotovou šťávou, chutnalo by to líp, a to už je co říct. Horší višňové u nás nikdo jiný nedělá, takže vřele nedoporučuji.

Nashledanou Richarde
Nashledanou Richarde

Nastal čas placení. Po menších zmatcích s tím, kdo měl jaké pivo – číšník má sice vytištěnou účtenku, ale očividně na ni nekouká, neb mi účtuje velký ležák namísto malého, na což ho následně upozorňuji – mizíme raději o hospodu dále, k Zelené kočce, to však ještě netušíme, že tam nás pivo zklame ještě víc. Ale o tom už raději psát nebudu, neb by to zase bylo na několik kritických slov a těch už bylo pro dnešek víc než dost...

A celkové dojmy z restaurace U Richarda?

Ad prostředí: pěkná výzdoba, čisto a nekuřácký salonek, takže velká spokojenost; vadí mi však logo Krušovic ve vitríně před vchodem do restaurace, což je podle mě krajně nevhodné

Ad obsluha: zmatky a časté chyby, které si spojuji spíš s nezkušeností, než s nějakým cíleným šizením, zde tudíž šanci na zlepšení vidím

Ad jídlo: poměrně velké porce za celkem přijatelné ceny

Ad pivo: velká nespokojenost – jako nej hodnotím pšeničné (ale byl v něm citron, který výsledný dojem hodně pokazil), jako nejhorší jednoznačně višňové

Takže Brňáci a kolemjedoucí, zkuste zajít na Údolní k Richardovi a své dojmy zde poté zveřejnit. Za své názory se vážně nemusíte stydět. Ne všechny pivovary vaří stále špičkové pivo a pokud si nikdo nebude stěžovat, pivovarští usnou na vavřínech a z dobrého piva, kterým byli kdysi proslavení, se stane pivo průměrné či podprůměrné, a to je podle mě škoda.



[Marek Kamlar] [Zobrazeno 10241x] [18. březen 2009]
[Restaurace] [comments: 20] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Vašek Šv.

neděle, 29. prosinec 2013
16:56

28.12. 2013 jsme s manželkou navštívili Richardovu restauraci v Žebětíně a s pivem i jídlem maximální spokojenost. Poděkování patří i panu sládkovi, který byl tak hodný, že přijel a pivovar nám ukázal, i když měl ten den volno. Z piv nám nejvíc chutnalo medové a řezané. Tak ať se i nadále daří :)


napsal(a): Vašek Šv. [Odpovědět]

-F-

středa, 13. leden 2010
18:07

Zdravim,Na Udolni si zajdu docela casto, po tomto clanku a nasledne reakci musim upresnit jedno, v breznu byla hospudka jeste dosti v plenkach (otviracka konec unora) a od tech dob se toho dost zmenilo a to k lepsimu, takze doporucuji spis navstevu ted (i kdyz jeste neni ani rok provozu). Ja osobne piju jen medove, ktere je vyborne, med tam citit jde avsak neni sladke, ale je fakt ze obcas se varka nepovede (zaznamenal jsem 2x) :-( (to ovsem je vina pivovaru a ne hospudky - tu neprovozuje majitel pivovaru!). Takze co rict zaverem : zebirka + medove = super :-)


napsal(a): -F- (x(a)x.xx) [Odpovědět]

Adsense

28. březen 2024
17:21


posted by: Inzerce

Ludwig

středa, 13. leden 2010
21:44

Ludwig

to -F-:
Myslel jsem ze to na te Udolni provozuje pan Petr Kobzik , sladek (vim ze neni majitel) od Richarda..
Mylim se??
Tudiz; kdyz je provozovatelem sam sladek, by melo byt pivo jako kren!!


napsal(a): Ludwig [Odpovědět]

tomino

pondělí, 21. září 2009
10:41

tomino

včera sem byl po delší době v Žebětíně a to pivo bylo naprosto o ničem.Fádní,bez nějaké hořkosti...tak nevím,ta kvalita u nich dost kolísá ::cry


napsal(a): tomino [Odpovědět]

Radim

středa, 29. duben 2009
19:03

Dobrý den lidičky,
já se zastavil při pondělní toulce Brnem v restauraci U Richarda a vyzkoušel 3 druhy kvasnicových piv. Všechny byly skvělé, obzvláště mi chutnalo jejich medové pivo. Navíc prostědí restaurace a rovněž personál na mne zapůsobil, že jsem již nedošel ani na Špilberk, kde jsem měl původně zamířeno. Snad někdy Špiĺas uvidím a U Richarda se s přáteli stavím až na cestě zpět!!!


napsal(a): Radim [Odpovědět]

Adam Št.

středa, 29. duben 2009
18:52

Například v Pivovarském klubu v Praze, kde skoro pořád na čepu Náchodský Weizen, tak citron vůbec nedávají!!


napsal(a): Adam Št. [Odpovědět]

tomas

pátek, 20. březen 2009
00:22

tomáš

to emu: No já bych naopak považoval za normální, kdyby číšník dopředu upozornil na to, že chce něčím pivo prznit. Když to dotyčný host předem odsouhlasí tak ať mu to tam pak hodí. Házejí třeba vinaři hostům do vína automaticky hrozen?


napsal(a): tomas [Odpovědět]

emu

pátek, 20. březen 2009
00:06

emu

Považuji za celkem normální, když nechci višeň nebo citron v pivu, to ohlásit předem. Zaráží mě, že "nemají" malé pivo :o spíš ho nechtějí natočit, ne? jak je technicky možné "nemít" malé pivo (pakliže mají sklenice 0,3l) ?
Chci ale k tomu medovému. Zatímco třeba v medovém opatu jsem žádný med nenašel a jiné medové jsem ještě neměl (moc to nevyhledávám), nedávno jsem si dal Chodovar zámecký ležák 13 a cítil jsem tam docela výraznou chuť lesního medu :D bylo to dobré, ale nečekal jsem, že med najdu zrovna v tomhle pivu :)
Jinak moc velký příznivce ochucených piv nejsem, ale někdy se stane, že neodolám a vyzkouším.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 20.03.2009 ve 00:08:41


ICQ: 449477888

napsal(a): emu [Odpovědět]

Malakin

pátek, 20. březen 2009
13:26

Malakin

to emu: K těm malým pivům: Zatímco U Richarda se spíš jednalo o omyl číšníka, tak např. u Richtera na Bulovce, kde taky jednu dobu odmítali točit malá piva (výjimkou byl snad jen klasickej ležák, to bylo prý způsobeno tím, že neměli na malá piva vhodné sklo. Že prý nechtějí ALE či ALT do stejných sklenic jako používají na ležák či pšeničné...


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Jiri.J

čtvrtek, 19. březen 2009
21:10

No teď jsem Richarda ozkoušel přímo na čepu v pivovárku, ale bohužel. Nevím co mě pomýlilo. Hrůza, pivo nechutné vždy a za všech okolností. Ale posun k lepšímu je znát, sice malý, ale znatelný. V Brně je jednoduché státi se abstinentem:-) Těším se na week do Prag.


napsal(a): Jiri.J [Odpovědět]

Elf

středa, 25. březen 2009
23:28

Elf

to Jiri.J: Tak jsem se dneska stavil na Údolní a dal si ležák. Pivo bylo nevýrazné ve všech ohledech, ani památky po sladovosti či chmelové hořkosti, v chuti úplně prázdné, doznívat nemělo co. Takhle špatného Richarda jsem nikdy neměl, snad je to jen jedna opravdu vyjímečně špatná várka. Na další pivo jsem pak už neměl náladu a radši šel vedle do kavárny na kafe.


napsal(a): Elf [Odpovědět]

Weetek

čtvrtek, 19. březen 2009
14:48

Weetek

V souvislosti s debatou nad medovým pivem ze Žebětína: Navštívil jsem samotný pivovárek před víc než rokem, a popravdě, kromě višňového a světlého ležáku jsem byl dost zklamán. Pšeničné vůbec nesplňovalo chuťové vlastnosti svojí kategorie, na čemž se asi podepsalo nejen spodní kvašení. A med jsem v medovém taky nepoznal, dokonce jsem se ještě ujišťoval u mírně dotčené servírky, jestli je to opravdu ono. Nezbývá, než si nostalgicky zavzpomínat nad několika posledními lahvemi medového Medvěda, to byla opravdu vydařená ukázka medového piva.


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

J_G

čtvrtek, 19. březen 2009
07:41

Myslím, že hodnotit kvalitu piva podle vzorků načepovaných v hospodě v dopoledních hodinách hned po otvíračce může být trochu zavádějící.

Já byl v tomto podniku asi před měsícem a byl jsem celkem spokojen. Jídlo, ležák a višňové pivo bylo vynikající (podle mých chuťových buněk nejlepší višňové pivo v Česku).
Pšeničné a medové jsem nezkoušel.
Nepříjemné bylo, že jsme smrděli kouřem, i když jsme seděli v nekuřácké části :-( To je bohužel Richardův problém i přímo v pivovaře v Žebětíně, kde mají nekuřáckou pouze letní zahrádku (nekuřácký stůl stavebně neoddělený od kuřácké části za nekuřácký nepovažuji).


napsal(a): J_G (jirigolan(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Malakin

čtvrtek, 19. březen 2009
09:46

Malakin

to J_G: Ale i konzument, který přijde hned po otevření, má právo na dobré pivo. Navíc nás tam bylo cca 25, takže výtoč jakási byla. A jak tady bylo napsáno, piva zde často docházejí a několik dní třeba nejsou... Dobrá hospoda (o pivovarské ani nemluvě) by každopádně měla mít dobré pivo po celý den a ne jen odpoledne, kdy tam chodí místní. Je třeba myslet i na turisty či sběratele, kteří si chtějí dát jídlo a k tomu něco málo k pití...
---------------------------------
Zpráva byla upravena 19.03.2009 ve 10:01:30


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

J_G

čtvrtek, 19. březen 2009
11:15

to Malakin:

S tím samozřejmě souhlasím :-)

Kéž by tomu tak bylo.


napsal(a): J_G (jirigolan(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Abrahaam

středa, 18. březen 2009
21:01

Abrahaam

Taky bych se ještě připojil k hodnocení. V podstatě od každého si můžu něco vzít. Začal bych pivama - když jsem měl pšenku poprvé, moc mě nezaujala, ale jak psal umbob, není to pšenka, kterou jsem zvyklej pít normálně. Raději to piju bez citronu, což je ale nutné říci předem. Při dalších návštěvách jsem si už pšenku dát nemohl, protože na několik dnů "došla". Co se medového a ležáku týče, souhlas s umbobem. Višňové pro mne bylo takové zpestření, taková piva nevyhledávám, ale tohle rozhodně neurazilo.
Slovíčko "došlo" bohužel u Richarda zaslechnete častěji. Při každé návštěvě jsem se s ním setkal - jednou nebyla pšenka, pak zas nebylo jídlo na které jsem měl chuť. Nicméně kuchyň bych jinak pochválil, dle mne tam vaří dobře - vždy jsem si pochutnal. S obsluhou to rovněž není žádná výhra. Buď zaučují kuchaře, nebo servírku, nebo kdo ví koho. Člověk musí mít trošku trpělivost.

Jo a medové pivo kamarádka do třetinky dostala :)


napsal(a): Abrahaam [Odpovědět]

Mnich

středa, 18. březen 2009
20:14

Mnich

Byl jsem tam jen jednou a o něco dříve než autor. Takže od té doby se kvalita určitě mohla změnit. Řekl bych, že kvalita je u Richarda obecně proměnlivá. Nicméně si ho vždy rád se zvědavostí dám.
Ad prostředí: Sympatické je rozdělení na kuřáckou a nekuřáckou část. Do nekuřácké ale proniká "vůně" z kuchyně, takže člověk smrdí taky, akorát jinak...
Ad obsluha: Standardní. (Bohužel, bohudík)
Ad pšeničné: Souhlas s umbobem, celkem nevýrazné, převládá citron. Je potřeba se prostě ptát obsluhy.
Ad ležák: Dobrý, ale bez výraznějšího charakteru.
Ad medové: Velmi proměnlivá kvalita, to co jsem pil tady bylo výrazně sladké, takže med byl cítit ažaž, ale beru to jako mínus. Myslím, že ve správném medovém má být cítit jen slabý nádech a nebo vůbec. Záleží taky asi kolik medu a v jaké fázi výroby se přidá. Např. černohorský Kvasar mi připadá v pořádku.
Ad višňové: Podle mne nejlepší Richardovo pivo. Višeň v půllitru mi nevadí, chuť ovlivňuje minimálně, pokud vůbec. Příchuť je vyvážená, zůstává typická hořkost a obyčejný ležák dostává chybějící charakter. U tohoto piva jsem zatím zaznamenal nejmenší výkyvy v kvalitě.


napsal(a): Mnich [Odpovědět]

umbob

středa, 18. březen 2009
19:04

umbob

Ad pšeničné:nejedná se o typickou pšenku,je použito spodního kvašení, takže chutná vážně jinak. Citron tam asi nemá co dělat, ale někdy si ho tam schválně nechám dát-nevadí mi tam. Ale když chci ochutnat bez citronu, tak to řeknu při objednávce, protože vím, že se někde naši hospodští naučili, že do tohoto typu piva citron patří.
ad ležák:Richardův mi chutná.Neříkám, že je to špička, ale když je příležitost, dám si ho rád.
ad višeň:moc těch ochucených ochutnaných nemám, takže nemám moc s čím srovnávat. Většinou ale když zajedu do Žebětína, tak si jedno dám. Je ale fakt, že s tou kompotovou třešní na dně je to trošku divné. Na Údolní ještě netestováno.
ad medové:já jsem med ještě necítil v žádném medovém pivu ani od jiných výrobců. Oni ho taky často prezentují jako pivo s přídavkem medu,takže asi ani nechtějí, aby byl med dominantní. Většinový pivař je přece jen značně konzervativní a velká odchylka od klasiky by ho mohla od další konzumace odradit. Nic to nemění na tom, že medovou 15ku od Richarda si na zpestření večera dám rád.
ad kuchyně:nemůžu sloužit, ještě jsem tam nejedl.
ad obsluha:při mých dvou návštěvách bez problémů(ikdyž na jedno pivo jsem musel celkem dlouho čekat, protože obsluhující zrovna chystal nekuřácký salónek pro nějakou větší společnost.
ad prostředí:plný souhlas s aurorem článku.


napsal(a): umbob [Odpovědět]

Malakin

středa, 18. březen 2009
20:36

Malakin

to umbob: K tomu pšeničnému: nemyslím si, že by v tomto případě bylo spodní kvašení nějakou překážkou. Ve srovnání s Pegasem, který se dělá stejně, je Richard dokonce mnohem lepší...

K tomu višňovému: ta kompotová třešeň/višeň není problém. Problém je v oné umělé chuti. Takhle syntetické pivo u nás skutečně nikdo nedělá. Líp by to možná dokázal popsat Martin K., který nám dával koštovat a upozorňoval nás na tu příšernost chuti, ale když on se nerad hádá, takže raději ani nikam nepíše. Bohužel.

to Mnich: K tomu medovému: rozdíl mezi klasickým ležákem a medovým je - nepočítám-li odlišnost v EPM - téměř nulový a to je podle mě problém. Dělám-li pivo s příchutí, mělo by to být také znát. Med je přírodním produktem a tudíž na něm není nic špatného. Proto výraznější přídavek nemůže uškodit. Ale je fakt, že když se to přehání - např. sentický Kvasar - má to víc společného s medem než pivem.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 19.03.2009 ve 09:50:26


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

Malakin

středa, 18. březen 2009
11:53

Malakin

Vzhledem k tomu, že se zde včera na několika místech pivo Richard diskutovalo, dovolím si ony komentáře přesunout i sem:

Jiri.J (17. 3., 19:03):

to Elf: Stav se na Údolní k Richardovi, teď jsem ho koštnul za přítomnosti pivomilného a pivaznalého doc. (našeho pedagoga) z katedry filozofie a shodli jsme se, že se Richard výrazně zlepšil...

Elf (17. 3., 19:37)

to Jiri.J: Richard se zlepšil? Naposledy, když jsem se bavil s Brázdou (minulou sobotu), jsme se oba shodovali, že Richard není nic moc - o višni bych se radši ani nezmiňoval, medové taky není nic světoborného, ležák jakbysmet a pšenka, jestli se jí vůbec dá říkat pšenka, je takový méně výrazný ležák... Ale jestli se opravdu zlepšili, je to jen a jen dobře.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 18.03.2009 ve 11:55:31


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI