Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Jarní cenu českých sládků ovládl Zámecký pivovar Frýdlant


verze pro tisk

Jarní cenu českých sládků ovládl Zámecký pivovar Frýdlant

Jarní cenu českých sládků ovládl Zámecký pivovar Frýdlant

V sobotu 18. března proběhl již jedenáctý ročník největší degustační soutěže piv z minipivovarů ve střední Evropě - Jarní cena českých sládků. Nejúspěšnějším pivovarem se stal Zámecký pivovar Frýdlant.

Pořadatelem soutěže je Českomoravský svaz minipivovarů a jeho prezident Jan Šuráň k akci říká: „„Počet minipivovarů v České republice rapidně roste, v současné době jich je 350 a z této kvantity se rodí vynikající kvalita piva, což letošní soutěž potvrdila.““ V letošním roce se degustovalo 614 vzorků piva ze 144 pivovarů. Přitom akce začínala velmi skromně, za účasti 27 pivovarů a 40 vzorků piva.

Jarní cenu českých sládků ovládl Zámecký pivovar Frýdlant
Jarní cenu českých sládků ovládl Zámecký pivovar Frýdlant

V předvečer soutěže se také konala valná hromada Českomoravského svazu minipivovarů, na které se volili noví členové předsednictva. Prezidentovi Janu Šuráňovi a viceprezidentovi Janu Kočkovi totiž skončilo tříleté volební období. Novým viceprezidentem svazu byl zvolen Martin Hájek, zástupce přispívajících členů svazu a post prezidenta znovu obhájil Jan Šuráň. Přijímáni byli také noví členové. V současné době má svaz 120 činných členů a 14 řispívajících. Před valnou hromadou jako každý rok proběhly vzdělávací semináře pro sládky minipivovarů.

Honza Kočka a Jan Šuráň na jiné akci
Honza Kočka a Jan Šuráň na jiné akci

Soutěž je určena pro minipivovary, výzkumné a školní pivovary a jejich pivní vzorky byly zařazeny do 15 kategorií (světlé pivo výčepní, český světlý ležák, polotmavý ležák, tmavý ležák, pšeničné pivo, speciální piva světlá, speciální piva tmavá, speciální piva silná, speciální piva polotmavá, piva typu Pale Ale, piva India Pale Ale, piva India Black Ale, pšeničná piva silná, silná svrchně kvašená piva a piva typu Stout). Piva hodnotilo 94 degustátorů, kteří se střídali v 10 základních degustačních komisích (z nichž každá měla 5 členů) a ve 4 finálových komisích. Finálová degustační komise byla složena z degustátorů z velkých průmyslových pivovarů.


Výsledky degustační soutěže

Světlé pivo výčepní

1) Rodinný pivovar Valášek - Valášek

2) Holendr Brewery - Výčepní světlé 10° I.

3) Pivovar MARINA - Přístavní výčepní

Český světlý ležák

1) Podklášterní pivovar URBAN Třebíč - Světlý ležák Urban

2) Jihlavský radniční právovárečný pivovar a.s. - Ignác

3) Beskydský pivovárek - Beskydský ležák

Polotmavý ležák

1) Lounský žejdlík s.r.o. - Polotmavý ležák

2) Pivovar Nachmelená Opice s.r.o. - NO Polotmavá 12%

3) Minipivovar U Stočesů - Řepiš

Tmavý ležák

1) Chomout s.r.o. - Chomout Švarc

1) Továrna Pivovar - Salzberg 12°

2) Pivovar Jadrníček - Tmavý Jadroš

3) Lyer - Lyer 11 tm. ležák

Pšeničné pivo

1) Pivovar Zvíkov - 11% Zvíkovský Rarášek

2) Podřipský rodinný pivovar - Podřipské pšeničné

3) Rodinný pivovar Zichovec - Pšenice 11

Speciální piva světlá

1) Svatokopecký pivovar - Hannibal Speciál

2) Rožnovské pivní lázně s.r.o. - Bruno

3) Zámecký pivovar Frýdlant - Albrecht Marzen 14

Speciální piva polotmavá

1) Podřipský rodinný pivovar - Podřipský jantar

2) VOŠ, SPŠT a SOŠ - Podskalská Koza

3) Pivovar Zvíkov - 13% Zlatá labuť polotmavá

Speciální piva tmavá

1) Minipivovar Šnajdr - Černá svině

2) Pivovar Hostomice pod Brdy - Fabián 14%

3) Pivovar Falkenštejn s.r.o. - Falkenštejn Tmavý Speciál

Pšeničné pivo silné

1) Pivovar U Tří růží - Weissbock 17%

2) Pivovar Zhůřák - Saazer Weisse

3) Pivovárek Melichárek - Hanácká pšenice

Speciální piva silná

1) Zámecký pivovar Frýdlant - Albrecht Morion 24 Stout

2) Pivo Falkon - FALK:ON Imperial Stout

3) Modrá Hvězda - Dobřanský svatý Vít 23%

Piva Pale Ale

1) Balónový pivovar - APA

2) Pivovar MAZÁK - 12 Pale Ale

3) Pivovar Nachmelená Opice s.r.o. - NO Sun APA 12%

Piva India Pale Ale

1) Modrá Hvězda - Dobřanská Black IPA 15%

2) Pivovar Zhůřák - Dark Dawn

3) Pivo Falkon - Nightstalker

Silná svrchně kvašená piva

1) SIBEERIA - SIBEERIA ZIMA 2016

2) Pivovarský dům Pivo Praha spol. s r. o. - Stout

3) Zámecký pivovar Frýdlant - Albrecht 22 Secret Enigma

Piva Stout

1) Pivovar Kunratice s.r.o. - Muflon Speciál Stout

2) Zámecký pivovar Frýdlant - Albrecht Oatmel Stout MORION

3) Pivovar U Bulovky - Stout



[Pivní.info] [Zobrazeno 5487x] [19. březen 2017]
[Tiskovky] [comments: 40] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

girese

neděle, 7. květen 2017
22:07

I když už je to delší dobu a i když šlo o celkem zanedbatelné částky, tak ať se Ti to milý Honzo Kočko líbí nebo ne, taky mám s Tebou co se týká Tvé finanční morálky "jistou" zkušenost...to zda umíš vařit dobrý pivo hodnotit nebudu (myslím, že umíš), ale pověst spolehlivého člověka určitě nemáš.....


napsal(a): girese (girese(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Jarda

neděle, 26. březen 2017
15:12

Je smutný, kdyz se pivari hádají jak malý kluci...


napsal(a): Jarda [Odpovědět]

Adsense

19. duben 2024
15:56


posted by: Inzerce

pana

úterý, 28. březen 2017
22:38

Jarda: Pan Kočka není pivař, ale pivní šmelinář a kde je šmelina, tam jsou i hádky.


napsal(a): pana [Odpovědět]

pana

středa, 29. březen 2017
00:24

pana: Tak třeba máte i pravdu, ale že svůj názor interpretujete pod "pana", není dobré......to je tady nová móda, schovávat se za cizí jména?


napsal(a): pana [Odpovědět]

Jan Král

středa, 29. březen 2017
04:53

pana: Anonyme neotravuj pořád


napsal(a): Jan Král [Odpovědět]

Jan Král

středa, 29. březen 2017
21:38

Jan Král: ....to je blbý, viď, ale nic s tím neuděláš...prostě se Tvým jménem někdo přihlásí a jsi za idiota. Tak brzdi, sekáči!


napsal(a): Jan Král [Odpovědět]

Chody

čtvrtek, 30. březen 2017
07:04

Chody

Jan Král: Stačí se zaregistrovat.


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

pana

pátek, 24. březen 2017
13:32

Chody má to promazávání diskuzí zřejmě místo sexu. Čím víc toho smaže, tím větší má orgasmus


napsal(a): pana [Odpovědět]

Chody

pátek, 24. březen 2017
14:43

Chody

pana: Takhle nějak se vyjadřuje hovado


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

pana

pátek, 24. březen 2017
14:45

pana: Ale, no tak, když už píšete příspěvek, neschovávejte se za "pana", to je blbé.


napsal(a): pana [Odpovědět]

pana

pátek, 24. březen 2017
08:29

Pravda o panu Kočkovi byla konečně zase vymazána


napsal(a): pana [Odpovědět]

pana

pátek, 24. březen 2017
14:46

pana: Tady platí to samé..... Ale, no tak, když už píšete příspěvek, neschovávejte se za "pana", to je blbé.


napsal(a): pana [Odpovědět]

Jenda Benda

čtvrtek, 23. březen 2017
13:33

Teda Chody - to se divím že si tu necháš kazit diskuse týpkem jako ten pod jménem Švihlík. Mívalo to tady lepší úroveň... :-(


napsal(a): Jenda Benda [Odpovědět]

Chody

čtvrtek, 23. březen 2017
20:24

Chody

Jenda Benda: Dva dni je člověk mimo PC a taková spoušť :( Smazáno
---------------------------------
Zpráva byla upravena 23.03.2017 ve 20:25:14


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Michal Trnka

pondělí, 20. březen 2017
23:04

nějaký problém se symbolem procent... (%)


napsal(a): Michal Trnka (michal(a)beergeek.cz) [Odpovědět]

Michal Trnka

pondělí, 20. březen 2017
23:03

To je nějaký omyl, ne? TOP3 piva IPA a samá tmavá? To vypadá spíš na kategorii Black IPA.rnrnPiva India Pale Alern1) Modrá Hvězda - Dobřanská Black IPA 15%rn2) Pivovar Zhůřák - Dark Dawnrn3) Pivo Falkon - Nightstalker


napsal(a): Michal Trnka (michal(a)beergeek.cz) [Odpovědět]

Sekal

neděle, 19. březen 2017
22:18

Sekal

Dlouho jsem zvikovskou psenici nemel, ale byvala to parodie na pivo. Loni jsem Mel jednu Labut a uz po prvnim dousku jsem litoval.


napsal(a): Sekal [Odpovědět]

Pana

neděle, 19. březen 2017
23:07

Sekal: Naprostý souhlas. Ten jejich Rarášek je úplná parodie na dobrou pšenici, ale pořádají tyto akce, vyhrávají, lepí si bezcenné diplomy na zeď (za chvíli jich budou mít víc, než Belveder, který se taky nedá pozřít), pan prezident Šuráň tam vždy poví nějaké to moudro (ještě před třemi lety předpovídal, že minipivovarů bude max 300, pak začal blábolit, že jich může být max 500, poté přitlačil a děl, že 1000 není problém a letos hlásá, že jich je 450.....jak k tomu číslu, proboha, došel?.....zřejmě, aby nebyl za rok za opětovného pitomce, tak stovku přihodil....ono to někdy doběhne) a pan Kočka se jako odborník z nebe vytetelí do objektivů a během měsíce vysype z rukávu 100 zbytečných článků na svém serveru. Skvělá propagace českého piva. A pár mini, jejichž patoky jsou patoky, dostane metál (ti dobří také, to je fajn), aby se příště opět zúčastnili a akce byla opět masovější. Proč tam některé pivovary nebyly, nejsou a nebudou? Protože proto.


napsal(a): Pana [Odpovědět]

Chody

pondělí, 20. březen 2017
09:15

Chody

Pana: Tak prý byla v TZ chyba, pivovarů je 350. Opraveno :)


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

spilečný

pondělí, 20. březen 2017
10:48

Pana: jo, asi tak nějak


napsal(a): spilečný [Odpovědět]

jiri.kana

úterý, 21. březen 2017
20:26

jiri.kana

Pana:Nějak nechápu, proč to tak prožíváte. Než se pustím do oponování, tak rovnou předešlu, že v téhle věci nejsem nezávislý. Jednak některé lidi z pivovaru znám, jednak jsem loni na podzim do pivovaru několik tisíc investoval. Je tedy v mém zájmu, aby se mu dařilo. To jen tak na úvod, abych s Vámi hrál poctivě. Ostatně nemyslím si, že nějaká diskuse na Pivním infu může pivovar znatelně poškodit nebo mu pomoci.

1. Protože ty lidi znám, tak tuším, že mají trochu větší ambice než zmanipulovat soutěž, kterou pořádají, a nadělit si na zeď další diplom.

2. Ty diplomy jsem loni okukoval trochu blíž, většina jich je z relevantních soutěží, několik jich je skutečně spíš jen líbivá dekorace. Soutěží je čím dál víc, zvíkovský pivovar se nejen nebál soutěžit, ale ani se nebál před mnoha lety vzniknout. Za víc než dvacet let si tak můžou dovolit tu luxusní tapetu v chodbě.

3. Můžete někde vyštrachat Vaše prognózy z minulých let ohledně předpokládaného počtu minipivovarů v ČR?

4. Neprožíváte toho Šuráně nějak moc?

5. Neprožíváte toho Kočku nějak moc?

6. "Kočka... během měsíce vysype z rukávu 100 zbytečných článků na svém serveru." Kéž byste měl ohledně jeho publikační aktivity pravdu aspoň z 5 %! :-) Rád bych si od něj po dlouhé době zas něco přečetl. Nebo snad provozuje nějaký utajený web, který zahlcuje svými články?

7. "Skvělá propagace českého piva." Vy v tom vidíte spíš opak? Někomu účast za to stojí, někomu ne. Výsledkem je, že se pravidelně dobrovolně účastní cca 40 % provozoven neustále rostoucího odvětví.

8. Zajímavé je, že se nikdo nepustil do skutečné nedotaženosti, která je letos patrná z výsledků. Předpokládám, že příště už to pravidla nedovolí.

Dobrá zpráva na závěr - je to dobrovolná akce, vzešlá zdola, veřejné rozpočty nepotřebuje, státní pokladnu nic nestojí (ba naopak, pokud vygenerovala nějaký zisk), lidé v ní angažovaní si za ní nesou plnou odpovědnost, materiální i profesní.
---------------------------------
Zpráva byla upravena 21.03.2017 ve 20:29:19


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Roman Holoubek

úterý, 21. březen 2017
21:14

Roman Holoubek

jiri.kana: Souhlas s Jirkou, naprostý souhlas. A to nemám akcie ve Zvíkovu :-).rnZastavím se u Jirkového bodu č. 8 - osobně se mi nelíbí široký rozptyl některých kategorií, který umožňuje například stoutům soutěžit hned v několika kategoriích. Viz: Piva Stout, Silná svrchně kvašená piva a Speciální piva silná - ve všech skončily na bedně nějaké stouty. Když už je skupina silná svrchně kvašená piva, tak by alespoň ve skupině speciální silná piva měl být vstup svrchňákům zakázán, jinak dojde k tomu, k čemu došlo letos. Tož tak za mne ...


pana

úterý, 21. březen 2017
22:29

jiri.kana: O manipulaci nebyla řeč, ale jestli je například Rarášek nejlepší pšenice, tak potěš Bůh. Kočku ani Šuráně neprožívám, jsou mi ukradení,jen občas čtu jejich bohorovná moudra ( http://www.pivo-pivo.cz/svetpiva/rubrika/autor/3/Honza-Kocka.htm)a vnímám, jakou si udělali krásnou volenou živnost. To, jak se posunují hranice nepřekročitelného počtu pivovarů, asi vnímáme všichni, to si asi každý může dohledat - tuším, že v prognózách už budou všichni opatrnější - spíš jsem reagoval na to číslo 450, ale to se zřejmě vysvětlilo. Máte evidentně jiný názor na oceňovaná piva - já za sebe tvrdím, že polovina vyznamenaných jsou bídné moky, které patří do kanálu, to je vše. A bohulibou činnost chlapcům ze Zvíkova neupírám, jen ty výsledky mne vždy překvapí, protože všechna piva poměrně dobře znám. O pivech, která kdekoli vařil pan Kočka, vím své - dobrá nikdy nebyla. Přeji krásné jaro!


napsal(a): pana [Odpovědět]

Honza PP/Nomád

úterý, 21. březen 2017
22:50

Honza PP/Nomád

pana: Vážený Pivní znalče, pokud piva v čele z Frýdlantu, následovaná Nachmelenou opicí, Zhůřákem, Falkonem, Mazákem, Modrou hvězdou, Podřipským pivovarem, Šnajdrem, Hostomicemi atd považujete za patoky, pak je mi Vás upřímně líto.rnAno, před pár lety se doufalo, že tu bude na 250 pivovarů,odhady se zvyšují a třea těch pivovarů tu jednou bude i tisíc. Myslím, že je to pro celé odvětví jen dobře. Zřejmějste jiného názoru.rnA poslední poznámka má vypovídat o čem? Které degustační soutěže, akce nebo pivní události se zúčastnily všechny subjekty na trhu?rnrn


Pana

středa, 22. březen 2017
13:43

Honza PP/Nomád: Lítost nechte stranou a nepodsouvejte mi Vaším výčtem lepších a dobrých piv něco, co nepíši. A k Vám....pil jsem mnoho Vašich produktů a vnímám Vaši cestu po českém pivním rybníku. Konstatuji, že pivo vařit neumíte a ani mu nerozumíte (narozdíl od pana Šuráně). A to, jakou paseku jste za sebou vždy majitelům pivovarů, kteří Vám věřili a dali šanci vařit, vím tak dobře, až by Vás z toho mrazilo. Vy byste se hodil i do české politiky, tam taky kdejaký lůzr úspěšně pluje všemi bystřinami. Berte to bez urážky, znám Vás a nevážím si Vás, protože jste vyžírka.


napsal(a): Pana [Odpovědět]

Není důležité

středa, 22. březen 2017
15:03

Pana: rnPane, jste vůl! A korunovanej.


napsal(a): Není důležité [Odpovědět]

Honza PP/Nomád

čtvrtek, 23. březen 2017
02:11

Honza PP/Nomád

Pana: Týý brďo a já z čeho mám ty omrzliny, když už i v noci je nad nulou, že :)


Pana

čtvrtek, 23. březen 2017
10:21

Honza PP/Nomád: Myslím, že omrzliny nemáte, neb máte hroší kůži, ale členové Českomoravského svazu minipivovarů, by se mohli orosit, kdyby je to ovšem zajímalo, z toho, koho si volí za víceprezidenta. Nomád, za nímž sto let tráva neroste. Nomád, který střídá místa, jež záhy s ostudou opouští a nechává za sebou nejen finanční spoušť. Mohlo by je třeba zajímat, jak a proč jste opustil Varnsdorf nebo kolik peněz utratili majitelé děčínského pivovaru za suroviny, které jste objednal a spotřeboval, aniž byste uvařil byť jen litr piva pro ně. A když jste konečně začal vařit, pivo bylo tak skvělé, že ho nikdo nepil, neb uvařit dobrý ležák je něco jiného, než svrchně kvašené experimenty za cizí peníze. Vy se jistě neztratíte, otázkou zůstává, kolik lidí si s Vámi ještě naběhne na vidle.


napsal(a): Pana [Odpovědět]

Honza PP/Nomád

čtvrtek, 23. březen 2017
17:25

Honza PP/Nomád

Pana: Áaaa, nejen Pivní Znalec, ale i Insider ::lol rnTak jo, podepsané smlouvy obrátíte v bláboly, blahopřeju. Ale když Vás to baví, že...rn


Malakin

pondělí, 27. březen 2017
00:11

Malakin

Honza PP/Nomád: Mě by třeba zajímalo znění tvé smlouvy s Permonem na Zaříkávače chmele, za kterého jsi údajně chtěl před časem platit až poté, co ho prodáš, což prý Sásové odmítli. Ale třeba je to jen další z mnoha fám, kterou o tobě rozšiřují tví oponenti. :-)


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

RBN:

pondělí, 27. březen 2017
15:08

Malakin:

Já taky viděl ve Vyškově v pivovaru spoustu AK-47, která tam byla zadržena proto, že nedostali zaplaceno. Asi toho bude víc.


napsal(a): RBN: [Odpovědět]

Honza PP/Nomád

pondělí, 27. březen 2017
17:41

Honza PP/Nomád

RBN:: ::lol ::lol ::lol
Jo jo, šuškanda je báječná věc vážený Anonyme. Zeptejte se pana Hrabáka, co tam řediteloval. Případně Romana Holoubka či jiných. A nezapomeňte to tu zmínit prosím...


Roman Holoubek

pondělí, 27. březen 2017
23:23

Roman Holoubek

Honza PP/Nomád: Pro anonyma RBN a ostatní. Když jsem pracoval ve vyškovském pivovaru, tak jsme pro Honzu Kočku dle jeho receptů a s jeho účastí pro Honzu vyráběli piva, mimo jiné i ono AK-47. Vše v pořádku dle dohody zaplatil. A také dle dohody měl u nás sklad na vyrobená a doposud neprodaná piva. Takže to, co jste viděl, nebyl žádný zádrž ani konfiskát, ale pouze uložení do okamžiku prodeje. Nevím, proč máte - RBN - zapotřebí vypouštět vymyšlené pomluvy.


RBN

úterý, 28. březen 2017
11:48

Honza PP/Nomád:
Toto je můj obvyklý nick a to, co jsem napsal je potvrzená informace. Cituji:"Pan Kočka má na placení tvrdé vemeno."
Jinak je mi to jedno, žádné obchodní kontakty s Vámi nemám, jen jsem přispěl k obveselení v této diskusi.


napsal(a): RBN [Odpovědět]

Honza PP/Nomád

pondělí, 27. březen 2017
17:42

Honza PP/Nomád

Malakin: ::lol ::lol ::lol
Sice ti do toho Marku není, ale pro tvojí informaci, žádná smlouva není. A funguje to na základě kamarádské domluvy. A ano, příští týden se bude prodávat další várka...


Pravdoláskař

pátek, 24. březen 2017
08:48

Pana: Uf, tady se zase mazalo jak za komárů, natočte prosím to co jste zde psal na video, nazvěte to Druhá tvář Honzy Kočky a nahrajte to na YouTube, ať se na to každej může podívat.


napsal(a): Pravdoláskař [Odpovědět]

Chody

pátek, 24. březen 2017
08:56

Chody

Pravdoláskař: Tady se mazala diskuse páně Švihlíkova, co neměla s tématem nic moc společného. Bylo zajímavé, že se v ní vyrojilo plno anonymních nicků, které zde nikdy předtím nediskutovali. Stejně tak jako vy pane Pravdoláskaři.rnP.S.: Už obsah Vašeho nicku mnohé napoví...


ICQ: 414292574

napsal(a): Chody [Odpovědět]

Pravdoláskař

pátek, 24. březen 2017
09:07

Chody: Co to povídáte? Krom Švihlíka jste důkladně smazal i všechny závažné obvinění, které nám na pana Kočku poskytla pana.


napsal(a): Pravdoláskař [Odpovědět]

jiri.kana

pátek, 24. březen 2017
10:02

jiri.kana

Pravdoláskař: Chody je asi kouzelník, když to dokáže smazat jen někomu :-) Kupříkladu mně se ta \"závažná obvinění\" v diskusi objevují pořád.


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

RBN

úterý, 28. březen 2017
11:50

Roman Holoubek:
Pane Holoubku,
tato informace je z doby, kdy jste byl již odejit z tohoto pivovaru.


napsal(a): RBN [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI