Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Jak se vaří U Lochoty

Reportáže z minipivovárků


verze pro tisk

Jak se vaří U Lochoty

Jak se vaří U Lochoty  [p167]

První plzeňský minipivovar je tak trochu neprobádaná oblast českého pivovarnictví. Ne, že by jeho Kvasnicový ležák 11% či speciál 14% byly neznámými pivy, a v pivní veřejnosti dvojnásob, ale bližší informace o zákulisí lochotínského piva zatím na českém internetu (a nejen zde) chyběly.



Restaurace U rytíře Lochoty
Restaurace U rytíře Lochoty

Restauraci U rytíře Lochoty jsme za účelem popití dobrého piva navštívili již několikrát, ale až letos mě napadlo se podívat lochotínskému rytíři takříkajíc pod pokličku. A hned na druhý pokus se nám to povedlo. Po domluvě s panem majitelem ing. Bečkou se nás ujal sládek Václav Patrovský, na kterém leží tíha chuti lochotínského piva. A vězte, že celý technologický proces stojí jen a pouze na panu starém.

Vchod do pivovaru
Vchod do pivovaru

Prvně vcházíme do varny, která není umístěna v prostoru restaurace, jak bývá zvykem, ale netradičně z druhé strany objektu za kuchyní. Místnost není větší než 2x2 m. Zařízení pivovaru je převážně nerezové, popř. z potravinářského plastu. Jedna várka obsáhne 500l a vaří se hned dvě, protože jeden ležácký tank má objem 10hl, tedy přesně dvě várky. Vaří se zpravidla jednou týdně, v zimě pak dvakrát. Zde je zřejmý faktor sídliště, kdy se plzeňský Lochotín v létě vyprázdní. Sládek má navařeno, takže varna je čerstvě vysanitována a přikryta bílými ubrusy, aby se do technologie zbytečně nezanesla nějaká nečistota.

Ve varně
Ve varně

Dalším bodem naší exkurze je ležácký sklep, kde se nachází 14 tanků. Veškeré pivo se suduje, takže i přímo u zdroje pijete pivo ze sudů. My však dostáváme ochutnat čtrnáctku z tanků a ta je výborná. Používají se zde KEG sudy s narážečem Korb - Bajonet. Pokud byste si chtěli na Lochotovi pochutnat někde jinde, můžete si objednat soudek Lochoty a myslím si, že cena 13,50, resp. 14,50 je docela příznivá. Standardně se plní do sudů 30l a 50l a je třeba se domluvit alespoň 3 dny předem.

Pan starý v ležáckém sklepě
Pan starý v ležáckém sklepě

Ještě nakoukneme na spilku, která je momentálně prázdná a už si sedáme v zahradní restauraci, kde pokračujeme v povídání s panem starým. Dozvídáme se, že slad a snad i kvasnice lochotínští odebírají z Prazdroje a prý jsou se spoluprácí nad míru spokojeni. Prozatím se místní pivo nezúčastnilo žádných soutěží či pivních slavností, ale možná se to v blízké době změní.

Spilka je prázdná
Spilka je prázdná

V zahradní restauraci se točí jen jedenáctka a desítka. Ne, nebojte se, U Lochoty výčepní pivo nevaří, to jen je zde na čepu nejoblíbenější české pivo. Nahoře v restauraci Vám pak ještě natočí Kvasnicový speciál a Pilsner Urquell. Ceny piva jsem nezaznamenal, snad jen, že 11% Lochotu pořídíte za 22 Kč. Kromě těchto dvou restaurací a pivovaru je v areálu ještě nekuřácký salonek, kde můžete sledovat důležitá sportovní utkání na projektoru a squashové centrum.

Kvasnicová piva od Lochoty
Kvasnicová piva od Lochoty

Pivo Vám bude natočeno do pohárků ala pšenice s nápisem Dej Bůh štěstí. Dříve bylo i originální sklo s logem pivovaru, které se ale postupně všechno rozkradlo. A že počet sklenic se mohl počítat na tisíce. Byly časy, kdy Vám Lochotu natočili i do skla PU a řeknu Vám, hned mi chutnalo méně. Dnes opět firemní sklo existuje, ale jen na prodej. Můžete jej získat za 150 Kč. O to víc mě zarazilo, že nám bylo na zahrádce čím dál více nošeno pivo do skla G. Díky Malakinovi, který chtěl jeden kus zakoupit, se na mě tato otřesná kombinace naštěstí nedostala...

Hned chutná hůř
Hned chutná hůř

Existují i lochotínské tácky, které však také pod pivo nedostanete, musíte se spokojit povětšinou s géčkovými. Sběratelé mohou opět zakoupit. Nějaká speciální piva, jako např. ochucená se ani do budoucna neplánují, snad jen pivo černé, ale nechme se překvapit.

K Lochotovi chodím rád, protože se zde snoubí výborné pivo s dobrým jídlem, jen obsluha bývá občas "svérázná". Takže až pojedete po karlovarské třídě, nezapomeňte se zde zastavit, i když zvenku se Vám možná bude zdát, že se restaurace řadí do zástupu podniků čepujících to nejfádnější pivo v Česku. Věřte, že návštěva určitě stojí za to.

P.S. Ještě jedna potěšující zpráva na závěr. Dříve jsme si zde připadali jako bílé vrány, protože většina osazenstva popíjela svoje G. Dnes je prý výtoč U Lochoty již na 50 procentech, což je samozřejmě jen dobře a snad se dočkáme doby, kdy se tu bude pít jen místní pivo, protože je opravdu dobré.



[Richard Chodora] [Zobrazeno 9902x] [6. červenec 2008]
[Minipivovary] [comments: 14] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Vláďa

úterý, 9. únor 2010
22:41

Vláďa

No já tam chodím poslední dva roky a podle mě jednoznačně nejlepší pivo v Plzni a okolí. O nevýraznosti nemůže být řeč. Obsluha má rezervy, ale ten zážitek za to stojí. Excelentní vůně evokující představu lánu obilí zalitého sluncem, chuť plná, bez extrémů, říz, kvasnicové doznění. Bomba. A to nemluvím o ceně!! Takový Lotr je naprosto o ničem a stojí jako speciál. Purkmistr kromě pšenice taky spíš nic než moc. Imponuje mi, že Lochota nemá potřebu nějaké okázalé prezentace a jednoznačně umí. Můj sen je uvařit si jednou právě takový pivo.


napsal(a): Vláďa [Odpovědět]

Roman Holoubek

středa, 16. červenec 2008
16:29

Roman Holoubek

To Luděk:
ČOI - to by mne zajímalo - funguje to? Dojedou na upozornění?


Gorky

středa, 16. červenec 2008
08:40

Gorky

Ahoj.

Tak opravdu nevim jak by melo byt pivo vic vyrazne :-) Me tam tedy chutnalo vzdy a je vyborne. Ale s tou obsluhou musim souhlasit, ze neni zrovna nejvlidnejsi. Co se tyce propagace pivovaru...nejak nechapu...nekdy mi prijde ze si proste chteji tocit pivo pro sebe a je jim celkem fuk jestli se bude prodavat coz plati i o vyuzivani restaurace jako takove...snad nikdy sem nezazil aby bylo plno nebo nejaka akce. Takze mi to nekdy trosku prijde jak dobre ulite penize nez vydelecny objekt. Zaverem snad jen rici, ze od takoveho piva me ani pomala obsluha neodradi a urcite tam brzy zavitam zas (maji tu nejlepsi bramboraky v Plzni :-) ).


napsal(a): Gorky [Odpovědět]

Paja

úterý, 8. červenec 2008
08:07

Paja

Weetek a spol.: no, s tim kucharem a hygienou mas asi pravdu, ale co ty vis, jestli se v kuchyni nedejou i horsi veci a ja se obavam, ze dejou. Takze kourici kuchar, kdyz nestoji vedle me a nebo neklepe popel na suroviny, by mi az tak nevadil. BTW nekde jinde jsem mel z piva pocit, jako by ten popel klepali do piva (nevim, fakt nekdy z nej citim tu pachut). A odkud jsi, ze nechutna prekvapive? Me prijde docela vyrazne, hodne kvasnicove... To mi spis prijde nevyrazny Lotr, kdyz uz jsme v te Plzni.


napsal(a): Paja [Odpovědět]

Adsense

25. duben 2024
07:10


posted by: Inzerce

Kozel

pondělí, 7. červenec 2008
14:24

Kozel

Ano u Lochoty pivo neurazí,dobré,během mých několka návštěv za poslední půlrok pokaždé trošku chuťově jinde,ale to jsem zaznamenal i u jiných minipivovarů.Souhlasím s Romanem co se týče
propagace.To že zde vaří vlastní pivo musí být daleko víc vidět
a musí se i trochu nabízet.Tady podle doplňků (ubrusy,tácky...)
nikdo nic nepozná a nezasvěcený,pokud se řádně nerozhlédne
a objedná si prostě "Pivo",možná ani nebude vědět,že byl
v minipivovaru,zvláště když technologie je před veřejností
ukryta.Co se týče obsluhy,narazil jsem na dvě party a ani
jedna nijak zvlášť příjemná nebyla,spíše unuděná a otrávená,
rozhodně ne přívětivá.K mému potěšení jsem však i já zaznamenal
konzumaci Lochoty a G 1:1.


napsal(a): Kozel [Odpovědět]

Roman

pondělí, 7. červenec 2008
13:49

K Lochotovi pravidelně jednou - dvakrát ročně jezdím už od počátku (asi měsíc po otevření byla má první ochutnávka).
Suma sumárum - 10-12x jsem u nich byl. Má zkušenost? I dnes (nejen zpočátku) nevyrovnaná kvalita. Podotýkám, že většinou šlo o dobré chutné pivo z minipivovaru, ale jak píše Weetek - neurazilo, ale ani nijak výjimečně nenadchlo. Přesto návštěvu doporučuji a já sám (ačkoli při zrodu dalších mini v Plzni to mám horší) svou návštěvu určitě budu opakovat.

Poznámka na okraj. Také poprvé vidím výrobní technologii (díky Chody) a koukám - i takto levně lze pořídit pivovar.
Tož tak ...

Poznámka k obsluze: souhlasím s názorem zde vyřčeným - tam vidím velké rezervy a také v propagaci (na samotné provozovně i v interiéru - málo dáváte o sobě vědět. I když - změna na fotkách jsou vidět malé cedulky - pokrok :-)


napsal(a): Roman (roman.holoubek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Weetek

pondělí, 7. červenec 2008
13:26

Weetek

Paja: No kdybych pasivně čekal, to bych se asi nedočkal. I tak to bylo dost složité vůbec obsluhu přemluvit, aby obsluhovala. Kuchaři, který pokuřuje přímo v kuchyni, se nepřestanu divit nikdy, ona i inspekce z hygieny by se asi divila... Pivo oprvadu chutná dobře, ale pro mě osobně nijak výjimečně ani překvapivě, klasické solidně uvařené pivo z minipivovaru, nic víc, nic míň. Nejsa z Plzně, potřebu vracet se necítím.


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

Paja

pondělí, 7. červenec 2008
12:09

Paja

to Weetek:
No, tak to mas asi pravdu s tou obsluhou, ale ja zas nemam ve zvyku pasivne cekat nez za mnou prijde cisnik a o pivo si drze rikam uz u vycepu. Poloprazdny lokal - jo, to byva, pak se nejde divit pokurujicimu kuchari...
Pivo nicim vyjimecne? Tak to bych polemizoval...

A na co bych jeste upozornil - dejte si bacha, at vam neprinesou Gambac, kdyz jsem byl pred 2 roky poprve, tak kdyz objednate pivo, tak tim mysleli Gcko...


napsal(a): Paja [Odpovědět]

Weetek

pondělí, 7. červenec 2008
11:35

Weetek

Já se u Lochoty poprvé stavil letos na prvního máje a pocity mám smíšené. Pivo bylo dobré, ale ničím výjimečné, natož zajímavé. Podle toho, co čtu v tomto prima článku, pan sládek asi o nějaké "výstřelky" typu speciálních piv a pod. zájem nemá. Z místa jako takového jsem měl dojem všelijaký. Obsluha si i přes poloprázdný lokál dávala docela na čas, trochu mě otrávil náhodný pohled do otevřených dveří kuchyně, kde kuchař vesele pokuřoval a seděl při tom na kuchyňském stole... Když jsem se pídil po možnosti vidět výrobu, číšník mě odbyl slovy, že to přístupné není, protože to nikoho beztak nezajímá... Suma sumárum, po zakoupení (poněkud drahého) skla už nemám potřebu se vracet.


napsal(a): Weetek [Odpovědět]

jiri.kana

pondělí, 7. červenec 2008
09:04

jiri.kana

to Paja:
No dobrá, tak já to tam ještě někdy zkusím :)


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Paja

pondělí, 7. červenec 2008
08:47

Paja

Tak to me pivo chutna, byl jsem na nem asi 3x (za 2 roky) a nebyt to tak daleko a skoro jeste pres cele mesto, tak bych byl i casteji (takhle radsi zajedu do Dobran). A s nimi bych i srovnal kvalitu. S obsluhou jsem nejakou neprijemnou zkusenost nezaznamenal, a to musim dodat, ze jsem tam byl na kole...


napsal(a): Paja [Odpovědět]

Luboš.

pondělí, 7. červenec 2008
08:08

Já musím podpořit Richardovo názor. To pivo je dobré. Musím ale zároveň přiznat, že dříve mělo, dle mého názoru, dost kolísavou kvalitu. Za poslední dva roky si na kvalitu ale nemůžu stěžovat. Osobně mě více chutná jedenáctka.


napsal(a): Luboš. [Odpovědět]

jiri.kana

pondělí, 7. červenec 2008
08:04

jiri.kana

No vida. Když jsem v Plzni, tak už mě ani nenapadne jít k Lochotovi. Pivo mi tam nijak extra nechutná a obsluhu tam moje přítomnost obtěžuje.
Každopádně jsem rád, že jsem pivovar mohl alespoň takhle zprostředkovaně vidět i zevnitř.


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

CzechBeerMan

pondělí, 7. červenec 2008
07:13

CzechBeerMan

No konečně něco méně okoukaného. Díky. Je tu někdo kdo může potvrdit že to pivo je skutečně dobré ? Věřím Richardovi ale chci více stejných názorů. Já zatím slyšel jen negativní zprávy o Lochotovi. Abych řekl pravdu , nikdy se mi tam vůbec nechtělo , proto jsem tam ještě nebyl ....



PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI