Oreon









ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Máme Kahan z Mostu

Reportáže z minipivovárků


verze pro tisk

Máme Kahan z Mostu

Máme Kahan z Mostu [p674]

Dnešní článek není zařazen do seriálu "Zprávy o stavu pivovarnictví v Čechách". Jde jen o žhavou aktualitu a základní info...

Dne 27. listopadu 2009 byl otevřen druhý minipivovar v Ústeckém kraji. Po Varnsdorfu si dnes můžete zajít na nefiltrované pivko přímo od zdroje i do Mostu. V areálu Kosmos (kino) byl právě otevřen Pivovar Kahan. Jak příznačné pro toto hornické město.

Vchod do pivovaru
Vchod do pivovaru

V podstatě se pokračuje v tradici, neb pivo Kahan se vařilo v Mostě v bývalých Severočeských pivovarech. Minipivovar najdete v centru města. Spíše než na něj se ale ptejte na onen areál Kosmos. Tři lidé z okolí, které jsem oslovil v neděli večer, vůbec nevěděli a netušili, že je ve městě nový pivovar. Někdo něco někde opomenul.

Výčep nového piva
Výčep nového piva

A stejně tak to vypadalo uvnitř: neděle večer, dva dny po otevření ... 3 lidé! A my Češi, že jsme pivní národ? Takhle se patronizuje místní pivo? Přilehlá hospoda Kosmos, kde se točil Gambrinus, byla z větší části obsazená. Takhle se chová pivní národ? My Češi, my nejsme pivní znalci, my jsme pivní blbové a jen prostí konzumenti.

Tady se vaří Kahan
Tady se vaří Kahan

Přeji i tak tomuto pivovárku dlouhý život. Bude to mít těžké v takovémto prostředí. Bez dobré kuchyně a "hotovek" to bude dvakrát těžší. Samotné dobré pivo už není takový magnet, jak je vidět. Je nutné se snažit asi více. Obsluha (dvě mladé ženy) byla vstřícná, nevtíravá a hbitá...

Světlá dvanáctka
Světlá dvanáctka

Na čepu čtyři druhy piv: světlá 12°, polotmavá 12°, černá 12° a pšeničné pivo 12°. Cena jednotná, půllitr 29 Kč, třetinka 18 Kč. Jídelníček obsahoval jen minutky (neděle) ... první 3 položky jídelníčku, což byl chleba se sádlem a škvarkami a podobné jednoduché věcičky, byly přelepeny štítkem "Není". Je smutné, když někdo neumí zařídit čerstvý chleba a hrnec sádla! To není kritika. Jen píši, co jsem viděl a zažil. Já zrovna měl na ten chleba takovou chuť! ... haha.

Mostecká pšenice
Mostecká pšenice

Jinak pivo bylo dobré, interier restaurace vkusný a pěkný a prostorové řešení skvělé. Otevírací doba je denně od 11:00 do 23:00 (respektive v pátek do půlnoci). Webová stránka prý bude brzy k dispozici. Firma nese název Mostecký kahan s.r.o..

Interiér restaurace
Interiér restaurace

Dejme majiteli, panu Luňáčkovi, oněch 100 dní hájení a navštivme ho znovu. Uvidíme, jak se bude dařit...

Originální sklo
Originální sklo
Tácek
Tácek
Logo CBM
S pozdravem a úctou
Váš Libor Vojáček alias CzechBeerMan
pivní reportér a sběratel
Teplice
Album vypitých piv
Album pivních suvenýrů


[Libor Vojáček] [Zobrazeno 12196x] [30. listopad 2009]
[Minipivovary] [comments: 22] [Verze pro tisk] [Nahoru ↑]


Diskuse k článku

Vložit komentář

Jméno:
E-mail:

Komentáře

Degust

neděle, 12. září 2010
18:58

Pil jsem to a chuťově nic moc.Inu už jsem zřejmě zvyklej na chmelový extrakty,tetrahop a další chemický s****y co dělaj tu správnou pivní chuť...


napsal(a): Degust (degust(a)centr.cz) [Odpovědět]

CzechBeerMan

pátek, 11. prosinec 2009
12:00

CzechBeerMan

Upřesňuji pro Velblouda : Teplická 11° je k mání v Teplicích v pivovarské speciálce na Tržním náměstí v Teplicích . Od centrálního Benešova náměstí dolů ulicí 28.října. Otevřeno od 8:00 do 18:00, v sobotu do 12:00. Mají tam celé portfolio Pivovaru Bernard . Plus reklamní předměty


Adsense

19. duben 2024
21:10


posted by: Inzerce

pan Shimi

čtvrtek, 3. prosinec 2009
17:19

pan Shimi

Swooper: jo to o těch sudeťákách bylo teda docala zbytečný to je fakt, kór od tebe. (viz. Merzovi lahůdky v Mnichově hned naproti vlakáči :o) Jinak s tim v podstatě souhlasim cos napsal..
Dochartovejch šachet je na Mostecku asi víc než je zdrávo a v Mostě sem byl třikrát na fotbale jako host a dycky mi šlo o hubu (narozdíl od spousty jinejch měst.) A to nemluvim o věcech a lidech ostatních. Tak to taky něco vypovídá o lidech. Ale tak možná že sem narazil jenom na degeše a kretény, celkově to neodsuzuju. Mluvim jen o svý zkušenosti. Ale pivovaru přeju ať je o ně zájem a ať šlapou. Jenom to asi vzali za špatnej konec. Tady na Kladně když se otevíralo tak se muselo pít i v zimě venku kolik bylo národa. Takže bych rovnou i řek, že sme sice trochu národ blbů co se týče konzumace něčeho jinýho-netradičního, ale nejsou takový všichni. A u nás na Kladně to je krásně vidět. Ale je to vidět i v Praze když člověk přijde do svejch oblíbenejch hospod- všichni víme kde je kvalita. Zl.Časy, Merenda, Pivoklub, Kul.Blesk a jiný hospody a to nejen v Praze ukazujou že na tom eště nejsme tak špatně. Mam na mysli to kolik znalců se tam vždycky sejde. To samý pivovary, je dobře, že vznikaj nový a nový. Mosteckýmu pivovaru fandim.


napsal(a): pan Shimi [Odpovědět]

Jarda

úterý, 1. prosinec 2009
19:29

No to je komentářů o ničem :o
Nešlo by prostě jen popřát hodně štěstí a až teprve poté, co navštívím, prohlédnu a ochutnám, dát postřehy na PI ?
I když s jedním se stoprocentně ztotožňuji, s tím co napsal Zdeněk. Tady v Čechách by měla být páteří každého pivovaru vč. mini dobrá, poctivá, světlá desítka, ta by měla být na čepu furt, neboli hezky česky imrvére, poté v menším objemu dvanáctka a černé a zbytek příležitostně. Postavit živnost na speciálech, to je míření na pár, i když už naštěstí docela dost, fajnšmekrů jako jsme my, ale je třeba začít přetvářet masy (kurňa to zní dost po bolševicku ::lol ) zdegenerované velkopivovarskými rychlokvaškami.


napsal(a): Jarda (jardakubalek(a)seznam.cz) [Odpovědět]

Henri

středa, 2. prosinec 2009
08:14

Henri

to Jarda: Tak ty minipivovary jsou tak trochu o těch speciálech. No a z těch "masovek" bych tedy už upřednostnil raději pořádný český 12° ležák před 10°.


napsal(a): Henri [Odpovědět]

CzechBeerMan

úterý, 1. prosinec 2009
12:24

CzechBeerMan

Pro Velblouda : Teplická 11° , s etiketou zobrazující teplické Zámecké náměstí a vařená v Humpolci, se dá koupit ve firmě Tron Teplice. s.r.o. , zde je webovka
( http://www.tronteplice.cz/ )


CzechBeerMan

úterý, 1. prosinec 2009
08:54

CzechBeerMan

Swooperovi : ty chlapče o našem kraji nic nevíš a nic k němu cítit nemůžeš. Každý kraj má něco hezkého. Čpí z tebe jen prostá malomyslnost a mluvíš jak neomalený necitlivý trouba. Ty přece nemůžeš vědět kolik hlubin (některé ještě docela nedávno) bylo na Mostecku na Teplicku ? Můj děda na hlubině dokonce zemřel (důl Kohinor u Lomu ) ! Zavalilo ho dole v dole v roce 1964 uhlí a rozmačkalo mu ledviny. Už to nerozchodil. Co Tobě můhou říkat pojmy jako je Alexandr, Pluto , Nelson .... ?? Nic ...


swooper

úterý, 1. prosinec 2009
09:37

swooper

to CzechBeerMan: Správně k vašemu kraji nic necítím a že je v něm krom měsíční krajiny spousta pěknejch míst věřim a vim. Vašeho děda je mi samozřejmě líto a sorry jestli jste to vzal kvůli tomu kahanu takhle osobně, ale pro většinu lidí je podkrušnohoří spojeno s povrchovou ražbou stejně jako ostravsko s hlubinou. Takže informace, že jste měli(máte) i hlubiny je pro mě novinka...asi tak.


napsal(a): swooper [Odpovědět]

zdenek

úterý, 1. prosinec 2009
08:01

zdenek

Pánové,ačkoliv malé pivovary vaří a vaří co se dá,snaží se nám ukázat nové "pivní styly", tak achillovou patou jsou světlá piva "na žížeň".Ono totiž uvařit chuťově vyrovnané, bez různých pachuťí je docela věda.Tmavé, karamelové, pšeničné skryjí( a to i z důvodu neznalosti konzumenta) různé "dobroty".Ve chvíli, kdy dostanete již při x-té návštěvě barevně i chuťově stejné světlé pivo,zaručuji, že za varnou stojí PAN sládek.(výčepního jsem záměrně vynechal....to je na dalších deset A4.)


napsal(a): zdenek [Odpovědět]

velbloud

úterý, 1. prosinec 2009
00:03

velbloud

Vážení, dnes jsem mostecký minipivovar poprvé navštívil a můžu říci, že prostředí mne uchvátilo (výzdoba atd.). Zkrátka Mostecký kahan všude (tácky, suvenýry, popelníky atd.) vše s logem. Za tu dobu, co objíždím minipivovary jsem okusil spoustu chutí a určitě jsem pil lepší piva než Mostecký kahan, ano musím to přiznat, jako rodilý Severočech! Sládek ale slíbil, že to ještě vypiluje. Nejvíce mi zachutnala polotmavá dvanáctka, pšenice a tmavý ještě ujde, největší zklamání je světlý ležák... Hlavně buďme rádi, že tradice v Mostě pokračuje a že i chudý sever Čech začíná být pivně zajímavý.
to CzechBeerMan: Nevíš, kde se dá v Teplicích sehnat Teplická jedenáctka, vařená v Humpolci?


napsal(a): velbloud [Odpovědět]

píra

pondělí, 30. listopad 2009
22:26

píra

Já mám upřímně řečeno taky strach, že když tam nebude taková výtoč, pivo zkysne a pan majitel do budoucna nenavaří tolikero druhů. Takže Mostečáci a severočeši, šup šup pít. Osobně se tam vypravim, jak jen to půjde.Krásně se to zahušťuje.
Luděk: Proč vám uteklo litvínovské děvče? Není snad na čepu pořád, i když až od 18 hodin?


napsal(a): píra [Odpovědět]

swooper

pondělí, 30. listopad 2009
22:06

swooper

Jen bych rýpavě dodal, že při povrchovém dobývání mosteckého hnědého uhlí Kahan určitě potřeba nebyl :) ...možná v dávném středověku kdy neznali kolesová rypadla.
Jinak doufam že si tam čeští prasoblbové a sudeťáci najdou cestu a pívovár se chytne.


napsal(a): swooper [Odpovědět]

Pavel R.

pondělí, 30. listopad 2009
22:15

Pavel R.

to swooper: S tím kahanem bych snad i souhlasil, ale proč to ostatní ? Já osobně přeji novému pivovárku plno úspěchů a nejen tomu mosteckému.


napsal(a): Pavel R. [Odpovědět]

swooper

pondělí, 30. listopad 2009
22:49

swooper

to Pavel R.: v tom "ostatním" jsem mu přál samozřejmě taky vše nejlepší, jen jsem si píchnul do místních diskutérů a reportérů....


napsal(a): swooper [Odpovědět]

jiri.kana

úterý, 1. prosinec 2009
08:15

jiri.kana

to swooper:Mám dojem, že v mostecké uhelné pánvi bývaly i hlubinné doly. Ale nerad bych kecal.


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Pavel R.

pondělí, 30. listopad 2009
22:53

Pavel R.

to swooper: ach so, to jsem nepochopil :D


napsal(a): Pavel R. [Odpovědět]

Dwarf

pondělí, 30. listopad 2009
22:03

Dwarf

paranoia? schizofrenie?


ICQ: 131508397

napsal(a): Dwarf [Odpovědět]

Malakin

pondělí, 30. listopad 2009
20:26

Malakin

"My Češi, my nejsme pivní znalci, my jsme pivní blbové a jen prostí konzumenti."

Možná jsi k tomu měl ještě doplnit, že jsme taky prasata, protože si v hospodě klidně dáme zkyslé pivo, vypijeme ho, zaplatíme a ještě za to hostinskému poděkujeme a příště příjdeme znovu, protože to je přece normální, že pivo občas zkysne a že to hostinský potřebuje vytočit, aby neprodělal. :)


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]

LiborP

pondělí, 30. listopad 2009
21:39

LiborP

to Luděk:
To už je asi takový folklór:)


napsal(a): LiborP [Odpovědět]

Kejna

pondělí, 30. listopad 2009
22:22

Kejna

to Malakin: že by "Nejmenovaná"? máš pravdu Marku, moje paní by to tam taky nejradši zavřela .. :-)
ale to sem nepatří, vůbec nepatří, souhlasím s CBM, že nejsme národem pivařů, natož pak pivních znalců, podle mých zkušeností více mých spoluobčanů rozumí vínu než pivu a počet vychlemtaných litrů na tom nic nemění.


napsal(a): Kejna [Odpovědět]

jiri.kana

pondělí, 30. listopad 2009
22:24

jiri.kana

to Malakin:
1) Já asi nejsem "my", protože si v hospodě zkyslé pivo nedám. A když už něco takového dostanu, tak to klidně nevypiju, nýbrž klidně reklamuju a hostinskému posléze poděkuju za výměnu.
Pokud nefunguje výše nastíněný mechanismus, zavrhuji variantu příště příjdeme znovu.

2) S článkem o Mostu to souvisí tak moc okrajově, až začínám mít už poněkolikáté pocit, že prostřednictvím diskuse s někým za každou cenu bojuješ. Tak to napiš rovnou, třeba tučně a kapitálkama: BOŽETĚCH MI NA RŮŽKU NATOČIL KYSELÝ PIVO A JÁ HO TEĎ NEMÁM RÁD!


napsal(a): jiri.kana [Odpovědět]

Malakin

úterý, 1. prosinec 2009
14:09

Malakin

to jiri.kana: S mosteckým pivem to možná nesouvisí, ale souvisí to s onou částí, kterou jsem vypíchnul, tak nevidím důvod, proč bych to tu nemohl napsat. Navíc se jedná o velmi častý jev, nejen v "nejmenované", jak ji tady označuje Kejna, ale ve spoustě jiných hospod. Prostě problém s velkým P. Že tento problém neřeší prostí konzumenti, je celkem pochopitelné, že to však neřeší ani tzv. fajnšmekři, je velmi smutné a vlastně i na pováženou.


ICQ: 321224013

napsal(a): Malakin [Odpovědět]


PI podporuje nae zemdlce Reklama na PI