Oreon

ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Dovolená 2008: část 1

Pivní cesty

verze pro tisk

Dovolená 2008: část 1 [p283]

Letošní dovolenou jsme naplánovali na Slovácko, do blízkosti lázeňského města Luhačovic. Cca 400 km jsme zdolali prakticky bez větší zastávky, projeli jsme v těsné blízkosti dvou jaderných elektráren, o dva kilometry minuli Dalešice, abychom první setkání s pivovarskou tradicí absolvovali až v Uherském Brodě, kde v místním Tescu dokupujeme zásoby. Mezi nákupy samozřejmě nemůže chybět i místní Janáčkovo pivo. A v těsném sousedství obchodu se nachází právě pivovar společnosti K Brewery Group.

Janáček - pohled od Tesca

První pivo tak dávám až v Pozlovicích, kde v hotelu Ogar mám sraz s Daliborem Hanzelem a vzájemně obohacujeme svoje sbírky. A protože je večer, zasedáme ke stolu a objednáváme jídlo a pivo. A vězte, že v Ogaru je na čepu krom obligátního PU i poměrně široký sortiment z Černé Hory. Postupně dávám Tas (19 Kč), Ležák (22 Kč) a Kvasar (28 Kč). Když objednávám posledně jmenované, slečna servírka neví o co jde, musím tedy upřesnit, že chci čtrnáctku.

Ogar z Černé Hory

Dále si zde můžete dát Granát či točenou černohorskou limonádu Grena. Pivu se nedá prakticky nic vytknout a jídlu také ne. Velmi spokojeni odjíždíme na chatku, kde ještě před spaním padne za vlast část zásob od Janáčka.

Druhý den byl ve znamení pěší návštěvy Luhačovic. Hned první zastávka u Rybářské chatyna břehu Luhačovické přehrady je stvrzena dvanáctkou z Černé Hory (25 Kč). Vadou na kráse může být pivo natočené do skla Radegastu. No nic jdeme dál.

Rybářská chata

V Luhačovicích vidíme vývěsní štíty Černé Hory, Janáčka a nezvykle též hlineckého Rychtáře. Na oběd bohužel volíme restauraci s obligátním sortimentem Plzeňského Prazdroje. Tady si pivo nedávám a i jídlo není nic moc. Ale to už spěchám zpět k Rychtářovi. Jedná se spíše o podnik rychlého občerstvení, ale nabídka piva je pro mě velmi lákavá. Dávám kvasnicovou dvanáctku (22 Kč) a jedenáctku (18 Kč). Obě piva jsou výborná.

Gyros s točeným Rychtářem

Cestou na chatu se stavíme ještě v restauraci kempu u přehrady. Na čepu Černá Hora. Dvanáctku (25 Kč) opět dostávám do skla Radegastu. Při objednávání třetího piva to už psychicky nevydržím a výslovně žádám o příslušné sklo. Situace je prý taková proto, aby obsluha věděla, co kdo pije. Ale proboha proč nemá prvotřídní servis Ležák. Nebo snad má být pro černohorskou dvanáctku pocta být natočena do skla "známější" značky?

Vsetín: Pivovar Valášek

V pondělí byla na pořadu dne návštěva Čertových skal, které jsme proběhli dost rychle. Pro využití zbývajícího času byl zvolen Vsetín. A když Vsetín, tak samozřejmě oběd ve Valášku. Parkujeme před pivovárkem, jehož venkovní design se od mé poslední návštěvy dost změnil k lepšímu. Jídlo je zde dobré a je ho dost. Ale proč se navštěvují minipivovary? Ano, hlavně kvůli pivu.

Valáškova piva

Dnes jsou na čepu čtyři druhy - světlý a tmavý ležák (23 Kč) a dva ochucené speciály mandlový a višňový (26 Kč). Musím přiznat, že jsem vsetínskými pivy nebyl tentokrát nadšen. Nejlepší mi přišel mandlový speciál. Černé pivo bylo vyloženě teplé, což mohlo být způsobeno docela velkou prodlevou mezi objednávkou a donesením.

Vsetínská varna

Všiml jsem si, že hned vedle varny je umístěno zařízení na plnění 5l soudků. Jelikož Vsetín nebyl původně v plánu, nevzal jsem sebou žádný soudek - škoda. Kupuji tedy alespoň 2l PETku ležáku (72 Kč). Mají nalahvovánu jen světlou dvanáctku. O naplnění mandlovým nechtějí ani slyšet, prý bych čekal do večera. Tak dlouho tu být samozřejmě nemůžeme, máme v plánu ještě návštěvu Rudolfa Jelínka ve Vizovicích. Ale bohužel lihovarníci provádějí každý den jen ve 13 hodin. Večer ještě pár Tasů (kvůli sklu) v kempu a spát. Na zítra mám domluvenou návštěvu Kněží Hory...