Oreon

ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

S Medvědem na zádech

Pivní cesty

verze pro tisk

Je čtvrtek 5. května, 13:00. Náš spolek Pivních Pubitelů stojí v Horažďovicích předměstí na perónu a s Otavským zlatým v půllitru vyhlížíme zpožděný vlak z Budějovic. Míříme s ním do Berouna a při Berounce chceme dojít do pivovaru MMX v Letech u Dobřichovic. Při cestě vlakem samozřejmě dodržujeme pitný režim.

Na dvoře u Medvěda

O tři hodiny později vystupujeme v Berouně a naše kroky směřují do pivovaru Berounský medvěd. Těšíme se, protože většinou Medvěda známe jen co by řidiči a naši žízeň tišil pouze Medvěd PETkový. Na dvoře pivovaru míjíme sudy z Chodovaru a míříme na Šalandu. Objednáváme si jídlo + pivo - začínáme 11° a postupně ochutnáváme zbylý sortiment. Někde uprostřed ochutnávky domlouváme s majitelem exkurzi (neměli jsme ji objednanou a pan Mayer nám ji udělal zadarmo!).

Výpomoc z Chodovaru

Ochotně nás odvedl do varny a lednice, vše ukázal, vysvětlil, zavzpomínal na svá mladá léta. Máme možnost z tanků ochutnat cokoliv, nás zaujala novinka 8° Cyklista. Světlé výčepní pivo pro žíznivé sportovce. Chutná výborně, stejně jako jejich celý sortiment. Už se těšíme na jejich nový minipivovar v Suchomastech, kde v současné době mají sladovnu. Čas se nachyluje, takže hyjé do vrátnice pro PETky, ty následně mizí v igelitkách či krosnách a my plazivým tempem míříme do Tetína, na hrad. Místo je to pěkné, nesplňuje ale naše náročné nároky na spaní, proto se přesunujeme asi o dva kilometry dál. Tam rozbalujeme ležení a za opětovného koštování berounského piva se ukládáme ve spacáku ke spánku.

S Medvědem na zádech a v tašce

Ráno nás budí příjemně teplé doteky májového slunka. Teploměr ukazuje 1°C, ale kluky ze Šumavy nemůže rozhodit mírný ranní chlad. Balíme ležení a pěškobusem se přesouváme do Srbska. Tam usedáme v Restauraci u Berounky k polévce a k točenému. Naše kroky tam nasměroval Jeník, který měl na tuto restauraci hezké vzpomínky. Vzpomínky byly asi z minulého tisíciletí. Výběr piva mizerný (PU+Kozel), polévka dle reklamy z novin měla být jak od maminky (promiň mami, ale tak mizerný to nikdy nebylo) a na hlavní jídlo jsme vůbec neměli odvahu… Raději zvedáme kotvy a přesouváme se do Karlštejna. Tam jsme udělali výjimku a u nádraží, v občerstvení, si objednáváme malinovou limonádu (přece jenom ještě nebylo poledne a my už jsme byli mírně unaveni pravidelnou konzumací oblíbeného Medvěda z PETek). Došlo i na ruskou zmrzlinu, ale návštěvu uzavíráme konzumací lahvového polotmavého Karlštejnského ležáku. Etiketa odhalila, že máme co do činění s Rohozcem

Rychtář Natur

Pokračujeme dál. Medvěd je stále po ruce, takže žízní netrpíme a kolem čtrnácté hodiny jsme v Řevnicích. Z beerborce mám naštudováno, že se nejdříve máme zastavit na nádraží, na Rychtáři Natur. To také děláme a krátká zastávka se nám nějak protahuje. Pivo je jako křen, chutná nám a jen vidina dalších zastávek nás zvedá z příjemné pivní oázy. Naše kroky míří za Regentem. Restaurace U Rysů nás z internetu nalákala na kvasnicového Regenta, bohužel je jen v provedení 14°, dáváme malé a přesunujeme se k hasičárně na Poličku.

U Rysů

Ostatní Pubitele jsem natěšil na majstrštyk, kterým je pro mě jejich kvasnicové. Bohužel kvasnicové nemají, místo něho je Eliška. Prubneme celý sortiment, co je na čepu, bohužel nás nic v tom vedru neosloví. Zvedáme se a míříme opět na nádraží, jelikož další kamarád Honza už přešlapuje na peróně s vidinou příjemných chmelových dálav. Musíme s ním opět na Rychtáře a pak naše kroky míří při Berounce do Letů u Dobřichovic.

Dnes je Eliška

Z beerborce jsem ještě vyzjistil, že v podniku Srub (cca 500m od pivovaru MMX) je k mání Maisel's Weisse. Z nádraží míříme přímo tam a zatím netušíme, že je to dnešní poslední zastávka. V horkém dnu nám Majzlík chutná přímo božsky a i když se snažím klub maximálně reprezentovat, tak s postupným stmíváním zjišťuji, že je to nad moje síly a játra. Naštěstí nejsem na reprezentaci sám a kluci mě zdatně zastoupí.

Večerní hygiena

Ráno se probouzíme na břehu Berounky. I když jsme zavrtaní ve spacáku, nic na tom nemění fakt, že teplota se pohybuje zase někde kolem bodu mrazu. Ranní hygiena, káva a výborný Majzlík nás opět staví na nohy. Sluníčko nás sice nakopává, ale z podniku se nikomu nechce. Nakonec se odhodláváme a za největšího sebezapření hážeme tornu na záda a přesunujeme se do pivovaru MMX.

Zátiší s Majzlíkem

Takřka domácí prostředí měníme za modernu, která vůbec nenadchne a nesedí nám. O pivovaru MMX bylo napsáno už mnoho, já můžu za náš klub říci, že jsme se tam velmi dobře najedli (sice to něco stálo, ale…). Čas kvačí, tak bereme svoje saky-paky a míříme na nádraží. Co nás ale nečeká na návsi? V Letech se koná poberounský folklorní festival Staročeské máje - letos už pojedenácté. V rámci akce máme možnost ochutnat náš domovský Dudák, k tomu Regent, Chodovar, MMX a Postřižinské. Akce výborná, pivo vynikající, ale náš itinerář hlásí, že jestli chceme stihnout vlak, tak musíme vyrazit. Takže rychlý přesun na nádraží, koupě lístků, kontrola v Pivním dvoře, jestli je Rychtář stále v tak skvělé kondici a pak čtyřhodinová úmorná jízda k domovu.

Pivotel MMX

V Horažďovicích vyrážíme k Hlaváčkům na Démona a závidíme všem, kteří mají možnost navštěvovat podniky typu Zlý časy, Zubatý pes a podobně… I když v čtyřtisícových Horažďovicích máme cca 20 restaurací, hospod a hospůdek, většinou nás jejich sortiment moc neoslovuje.

Pípa U Hlaváčků

Naštěstí jsme 18 km od Strakonic, tak už nemusíme hledat v nápojovém lístku Dudáka (Černý orel, Bílá růže, Na Zářečí atd.). Cesta pivních znalců je v restauraci U Hlaváčků. V kempu u Otavy máme Holbu, ale jinak samý PU, G9, Master, Kozel, Staráč… Ach jó…

Zámecký pivovar v Horažďovicích

Snad se to zlepší a když ne, tak zas vyrazíme do světa. A co na to naše játra? To netuším, ale přece nebudou tvrdnout doma…

Dej Bůh štěstí!

Komentáře

Krišot

15:34

Osobně jsem byl s kvalitou pivka v Berounském pivovárku při loňské letní návštěvě taky spokojený. Sice jsem si na pivu víc pošmákl v blízkých Broumech na Matuškovi, ale cena piva oproti Berounu tam byla nekřesťansky vysoká, takže jsme ten večer byli jediní co pili Matušku. Místní dávali přednost desítce budvaru.Takže se přidám k hlasu "více takhle špatných pivovarů" jako je v Berouně.

napsal(a): Krišot [Odpovědět]

Elf

12:58

Ježišimarjá, majitelé jednoho z nejhorších minipivovarů u nás, chtějí otevřít další???

napsal(a): Elf [Odpovědět]

Adsense

19. duben 2024
20:56

posted by: Inzerce

tomas

13:27

tomáš

to Elf: Netřeba se děsit. Momentálně rozšiřují kapacitu sklepa v Berouně a v Suchomastech by chtěli trochu opravit sladovnu, takže pivovar tam rozhodně není na pořadu dne. Možná tak za 10 let.

napsal(a): tomas [Odpovědět]

20:06

to Elf:
Za náš klub mohu jen říct - kéž by bylo více takhle špatných pivovarů. Opravdu s ním máme jen dobré zkušenosti..... Ale v Suchomastech jsme ještě nebyli...

Dan

16:45

to Elf:
Třeba Berounský Medvěd směřuje ke zlepšení.
Byl jsem jeden z těch, co tu Berounského Medvěda kritizovali. Opravdu některé várky byly na hranici pitelnosti.
Ovšem naposledy jsem testnul minulou sobotu, pouze světlou jedenáctku, ale musím říct že jsem byl opravdu mile překvapen. Úplně jiné pivo a bylo velice slušné. Tak doufám že je to už produkce rekonstruovaného pivovaru a že kvalita vydrží...

to Krišot: Já mám z Broum naprosto opačnou zkušenost. Při našem asi hodinovém posezení v hospodě Na hřišti, si většina lidí dávala Matušku. A byl jsem překvapen, kolik lidí tam za tu dobu přijelo s PETkou a všichni pro Matušku. Takž problém v ceně určitě není. Tady platí dvojnásob, že za kvalitu se platí.

napsal(a): Dan [Odpovědět]

Krišot

20:25

to Dan: Taky si rád připlatím za kvalitu, já v tom nemám problém, ale vysvětli to vesničanům-štamgastům, proč by měli platit za 0,4l 30Kč, když si mohou dát budvar o 10 kaček levnější a ještě v půlitru. Úplně opačný přístup jsem zažil před dvěma lety v Medlešicích, dvanáctka za 15 kaček a místní na "své" pivo byli hrdí, akorát jeden zoufalec tam pil G-hnus.A těch petkařů co tam jezdilo z Pardubic a Chrudimi.To mi v Broumech chybělo, místní radši chlemtali budvar.Podotýkám byl jsem taky Na hřišti a bylo to ve všední den.

napsal(a): Krišot [Odpovědět]

dagmar

čtvrtek, 14. červenec 2011
07:23

v berounskem medvedovi jsme byli vcera a jejich svetla jedenactka byl ten nejhorsi hnus jaky si clovek muze predstavit. Takova pachut je myslim normalnim zpusobem nedosazitelna. To museli uvarit z plesniveho sladu a navrch riznout ch..mi. Skoda, pred rokem jsem tam byla nadsena, odvazeli jsme si petku sebou.

napsal(a): dagmar [Odpovědět]

Dan

22:23

to Krišot:
Já tam byl o víkendu, což samozřejmě může mít vliv na složení zákazníků, protože se přidají chalupáři atd.
Jinak nejlepší poměr cena / kvalita jsem letos zažil v Kácově, kde stojí nefiltrovaná dvanáctka 14 Kč. A tam bylo plno jak štamgastů, tak turistů a vodáků. Piva v PET tam musí prodat opravdu hodně.
Ovšem kolik je štamgastů v místních konkurenčních hospodách s G-hnusem jsem nezjišťoval...

napsal(a): Dan [Odpovědět]

Děkan

12:36

V článku se zmiňujete o hospodě v Suchomastech, máte s ní Vy nebo někdo jiný zkušenosti? Měli by tam čepovat produkci Berounského Medvěda, jde mi o kvalitu ošetření, prostředí, případně kontakt. Hledám místo na sraz našeho pěšího vandru pro cca 10 lidí, kde se dá zapařit a vyspat se někde na hřišti, Suchomasty se mi zdají příhodné. Dejte vědět.

napsal(a): Děkan [Odpovědět]

pechi

13:10

to Děkan: Byli jsme tam nedávno, minulý pátek. kamarád dával 8 cyklo a byla to směs piva s citronádou, já měl 11ku a byla úplně bez řízu, pak jsem dal 14ku polotmavou a totální kyseláč. viz mé hodnocení a fotky na bb: http://www.beerborec.cz/page.php?page=hosp_detail&pub_id=58750
Škoda, páč je to hospůdka jinak milá a útulná. Otřesný zážitek bylo jídlo. Buřty na pivu - přinesli je vcelku, uvnitř úplně studený....

napsal(a): pechi [Odpovědět]

Henri

14:24

to Děkan: Potvrzuji pechiho zkušenost se Suchomasty. Pivo již značně za zenitem a jídlo mají pouze mražené polotovary a zamražené buřty na pivě z Berouna, které pouze ohřejí v mikrovlnce. Výsledkem je horký povrch a vnitřek ledový. Pokud zde nedojde k nějaké radikální změně, tak bych tam sraz rozhodně nedoporučoval.

napsal(a): Henri [Odpovědět]

20:00

to Děkan:
Nevím jak v Suchomastech, ale v Berouně cyklistu s limonádou rozhodně neřežou. A piva tam byly ve výborné kondici. A z povídání pana Mayera nevypadalo, že by minipivovar měl být až za 10 let....

pechi

20:51

to Maxič: Měli jste štěstí. Tady je kvalita Medvěda časté téma. Nevyrovnanost várek poslední cca 2 roky je evidentní. Co se týká Suchomast, tam jde zjevně o malý průtok a kazící se pivo (tuším, že na soutoči bylo Géčko a co si dají večer štamgasti....). My jsme se na nový pivovárek v Suchomastech ptali na místě a pivovárek se skutečně plánuje, avšak v delším časovém horizontu, jak už říkal Tomáš. Aktuální budou investice do sladovny a do objektu samotného. Podle mě se tady malý pivovárek těžko uchytí. Lokalita je stranou a místní pijou G. Tím ale nechci říct, že bláznivým projektům nefandím, jen houšť.

napsal(a): pechi [Odpovědět]

mithe

09:58

To máte ještě fajn. V Opavě žije okolo 60000 a jsou tu asi 3 hospody s něčím zajímavým + ještě pár hospod se Zlatovarem a Bernardem. Jinak PU, G, atd...

Jinak výlet musel být super, snad v létě taky něco podobného podniknem:) A věta na závěr nemá chybu:)

napsal(a): mithe [Odpovědět]

18:11

to mithe:
Díky. Výlet jsme si opavdu užili a že v noci mrzlo, jsme ani moc nevnímali...:-) Rozhodně už plánujeme nový výlet a mezitím jezdíme do Nalžovských Hor-Na Kocandu(cca 12km od domova) na luxusní Chodovar. Dříve tam byl polotmavý Bernard a Koutský(taky výborný), ale teď se nový majitel o pivo i o nás stará úplně ukázkově. Jen více takových hospod a hospodských....