Oreon

ico rss feed ico rss valid
Přidej na Seznam

Pivní cesty

Na návštěvě u Opata

Na návštěvě u Opata [p195][p198]Exkurzi v Olivětínském pivovaru máme po mailu domluvenou na sobotu 11. června na jedenáctou hodinu. Minimální počet lidí je sice osm a my jsme jenom čtyři, máme však štěstí, můžeme se přidat k jiné skupině. Paráda, ještě tři dny a frčíme. Pracovní týden utekl jako voda a je sobota ráno, šest hodin, plná nádrž v káře a už letíme na dvěstěkilometrovou cestu. Kromě Broumova máme ještě... Další informace...

[Opik] [Zobrazeno 6811x] [23. srpen 2011]
[Pivní cesty] [9 komentářů]

Štramberk a Otevřená vrata

Štramberk a Otevřená vrata [p262][p289]V relativní blízkosti od Hukvald, ve Štramberku, se nachází další minipivovar, Městský pivovar Štramberk. Pivo Trubač je sice zatím méně známé, než proslulé uši, ale své štamgasty si už našlo. A to by bylo, když už jsem tak blízko, abych taky neochutnala. Kombinací veřejných hromadných dopravních prostředků, vlastních nohou a stopu se ještě k večeru dostávám do Štramberku, kde ochutnávám uši i Trubače. Další informace...

[Jana Běhounková] [Zobrazeno 7123x] [19. srpen 2011]
[Pivní cesty] [2 komentáře]

Dwarf na Novém Zélandě: část 3.

Dwarf na Novém Zélandě: část 3.Od neděle 27. února mě čekaly 4 týdny studia angličtiny a různých alotrií v krásném městečku Queenstown. Queenstown leží na břehu dlouhého jezera Wakatipu obklopen dvoutisícovkami a je nazýván hlavním městem sportu a adrenalinu. Dá se tu dělat skoro všechno, co vás napadne, kousek odtud je nejvyšší bungy-jump na světě, krásných 132 metrů do úzkého údolíčka (já tam nebyl, přece jen cena 260$... Další informace...

[Zbyněk Melichar] [Zobrazeno 7512x] [15. srpen 2011]
[Pivní cesty] [7 komentářů]

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 4. část

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 4. část [p710]Ráno počasí nevěstí nic dobrého a tak se raději přesunujeme vlakem do Rohatce a odtud pak šlapeme do Ratíškovic. Muzeum otevírá až v 10 hod., pro zahřátí alespoň tedy objedeme obec, u místního řeznictví se snažíme přijít na kloub záhadě, co jsou fotbalové klobásy (výrobek z poraženého mužstva, či ze sudího?) a zjišťujeme, kam se po svezení na drezínce po části Baťovy železniční vlečky vydáme na pivo. Další informace...

[Jana Běhounková] [Zobrazeno 6370x] [7. srpen 2011]
[Pivní cesty] [žádný komentář]

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 3. část

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 3. část [p263]S prvními kapkami deště dorážíme k nádraží, kde nás pod svá křídla schová útulná hospůdka Lokálka, právě s kněžihorským pivem. Minipivovar v Bzenci se nachází na opačné straně města, zde jsme však zkusili sondovat možnost návštěvy. Bohužel, prý jen na objednávku a ”dnes tam stejně nikdo není”, pravil vrchní. Od něj jsme se dozvěděli alespoň pár informací – zdejší pivo je 10° - 11°, jak... Další informace...

[Jana Běhounková] [Zobrazeno 7129x] [31. červenec 2011]
[Pivní cesty] [žádný komentář]

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 2. část

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 2. částDalší den pak už konečně vyrážíme, směr Otrokovice, Napajedla, k začátku Baťova kanálu ve Spytihněvi. Na zdejším jezu se nachází malá vodní elektrárna, původně z roku 1947, před třemi lety rekonstruovaná. Využívám toho, že se u vchodu kdosi pohybuje a podaří se mi doslova ”ukecat”, zprvu nepříliš ochotného muže, alespoň k nahlédnutí do objektu. Po upozornění, že fotit se smí jen venku... Další informace...

[Jana Běhounková] [Zobrazeno 7887x] [17. červenec 2011]

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 1. část

Cyklo (nejen) Piwo Tour podél Baťova kanálu: 1. část [p678]Před několika lety, když začaly minipivovárky bujet jak houby po dešti, jsme se s kamarády rozhodli, že některé nové navštívíme. Volba tehdy padla na kraj Karlovarský a dopravním prostředkem bylo zvoleno kolo. Jak to tak bývá, nakonec bylo všechno trochu jinak. Z nejrůznějších příčin jsme zbyli z party dva, leč plán naší ”Cyklopiwotour” jsme splnili, stihli jsme tenkrát ještě i... Další informace...

[Jana Běhounková] [Zobrazeno 7111x] [12. červenec 2011]
[Pivní cesty] [3 komentáře]

S Medvědem na zádech

S Medvědem na zádechJe čtvrtek 5. května, 13:00. Náš spolek Pivních Pubitelů stojí v Horažďovicích předměstí na perónu a s Otavským zlatým v půllitru vyhlížíme zpožděný vlak z Budějovic. Míříme s ním do Berouna a při Berounce chceme dojít do pivovaru MMX v Letech u Dobřichovic. Při cestě vlakem samozřejmě dodržujeme pitný režim. O tři hodiny později vystupujeme v Berouně a naše kroky směřují do pivovaru... Další informace...

[Josef Maxa] [Zobrazeno 7114x] [19. červen 2011]
[Pivní cesty] [16 komentářů]

Rožňava 2011

Rožňava 2011 [p338][p899][p318][p]Ani nevím, kdy se zrodil nápad přihlásit se na soutěž domácích vařičů Slovak Homebrewing Star 2011. Třetí ročník této mezinárodní soutěže se měl konat 27. května 2011 v Rožňavě na východním Slovensku. Je to asi tři měsíce nazpět, kdy jsme o soutěži začali uvažovat a to z jednoho prostého důvodu. Chtěli jsme znát reakci na chuť a charakter námi vyráběného piva od někoho jiného... Další informace...

[Petr Melichárek] [Zobrazeno 8929x] [9. červen 2011]
[Pivní cesty] [4 komentáře]

Pivní objíždění

Pivní objížděníV neděli 22. května 2011 se v Písku pořádal závod Dračích lodí na řece Otavě. Účastnil se ho i náš cyklistický klub Mtb Ježíkov Horažďovice. V práci mi nějakým zázrakem k volné neděli přidali ještě tři dny dovolené, proto jsem nelenil a doma pobalil věci na 4 dny, k tomu do auta vyfasoval i svou abstinentku manželku (neváhala a ty čtyři dny volna si zařídila taky - kdyby alespoň... Další informace...

[Josef Maxa] [Zobrazeno 6874x] [7. červen 2011]

CPPP 2011: Prostě radost

CPPP 2011: Prostě radost [p253][p777][p738]V roce 2008 jsem pro partičku svých kámošů uspořádal príma akci, v roce 2009 jsem z ní pak udělal něco na způsob tradice, kterou jsem pro pracovní vytížení v roce 2010 tak nějak nechal usnout, abych ji probudil na jaře roku letošního. Na osvědčený termín třetího dubnového víkendu jsem tak po PPP a PPPP vyhlásil CPPP, tedy Cyklistické Pánské Pivní Putování, když jsem si před tím celkem zablbnul s... Další informace...

[Jan Kejnovský] [Zobrazeno 7477x] [15. květen 2011]
[Pivní cesty] [13 komentářů]

První pivní jaro

První pivní jaro [p169]Horský pivovar a hotel Belveder připravil pro milovníky piva a cestování dva (nebo tři) prodloužené víkendové pobyty na Šumavě, vždy ve dnech čtvrtek až neděle. Prvý termín je 31. března až 3. dubna 2011. Druhý termín pak od 14. do 17. dubna 2011. Pokud by byl větší zájem, mohli bychom uvažovat i o třetím termínu s datem 28. duben až 1. květen 2011... Ubytováni budete na hotelu Belveder v Železné Rudě. Další informace...

[František Strnad] [Zobrazeno 7331x] [15. březen 2011]
[Pivní cesty] [8 komentářů]

Sluneční povídání o Sv. Norbertovi, pochodovém cvičení a HNF

Sluneční povídání o Sv. Norbertovi, pochodovém cvičení a HNF [p235]Byla to nádherná příjemná relaxační návštěva, ale to že jsem se druhý únorový víkend ocitl na Strahově, byla vážně shoda různých okolností. Obvykle si totiž v tomto termínu užívám se spolužáky s gymplu, ale plánovači plánují a život mění. Po slaměném týdnu během pololetních prázdnin jsem se pak se svou drahou ženou dohodl, že ji i plody naší lásky vyzvednu na horách až v neděli... Další informace...

[Jan Kejnovský] [Zobrazeno 6836x] [20. únor 2011]
[Pivní cesty] [3 komentáře]

Od Paky přes Tambora až po Miletín I.

Od Paky přes Tambora až po Miletín I. [p197][p539]O hromadných výletech za pivem to u nás v klubu nikdy moc nebylo, změna je však život a my tak již podruhé v letošním roce (2010) vyrazili za společným pivním poznáním. Zatímco v dubnu jsme měli s naplněním minibusu pro 24 lidí docela problém, tentokrát jsme začali jednat včas a nebýt jednoho človíčka, kterému do toho na poslední chvíli něco neodkladného vlezlo, byli bychom kompletní. Další informace...

[Marek Kamlar] [Zobrazeno 8356x] [5. leden 2011]
[Pivní cesty] [21 komentářů]

Rožnovské pivní lázně: pohoda pro tělo i duši

Rožnovské pivní lázně: pohoda pro tělo i duši [p781]Už to vím, už jsem to na sobě vyzkoušel. Relaxovat, zklidnit mysl, léčit se a k tomu popíjet výborné pivo lze od letošního podzimu na jednom místě a v jednu chvíli. Tak komplexně na vás bude působit jedna z mnoha procedur, kterými Rožnovské pivní lázně, otevřené 1. listopadu 2010, disponují. S manželkou jsme se krátce po otevření Rožnovských pivních lázní dohodli a vypravili se je navštívit. Další informace...

[Roman Holoubek] [Zobrazeno 11274x] [9. prosinec 2010]
[Pivní cesty] [10 komentářů]

Minipivovary v Ústeckém kraji I

Minipivovary v Ústeckém kraji  IV Ústeckém kraji má pivo dlouhou tradici (blízkost německé hranice v tom hrála jistě pozitivní roli) – kdo by neznal Žatecký pivovar a hlavně žatecký chmel. Je doloženo, že již v 10. století, tedy před 1000 lety se na oněch místech pěstoval chmel a vyvážel se i do ciziny. Žatecký chmel je pro české pivo neodmyslitelný, dodává mu jemnou chuť a lahodnou vůni. Má nízký obsah myrcenu a vyrovnaný obsah... Další informace...

[Milan Mauler] [Zobrazeno 8312x] [25. listopad 2010]
[Pivní cesty] [22 komentářů]

Poetické a prosluněné královédvorské odpoledne

Poetické a prosluněné královédvorské odpoledne [p539]Při zkoumání bílých míst na mé pivní mapě se na mne jako rarášek pošklebovalo místo vzdálené jen 100,5 kilometrů od Poličky. Toto místo je již příliš vzdálené pro jednodenní výlet na kole, proto zatím stále odolávalo mé návštěvě. Ale ta chvíle jednou musela přijít. A přišla. Přišla v době, kdy se baby a indiáni přou, čí, že je to léto. Prosluněná říjnová sobota s už sice zubatým Oskarem... Další informace...

[Roman Holoubek] [Zobrazeno 8969x] [14. listopad 2010]
[Pivní cesty] [6 komentářů]

Pánská jízda Praha 2010

Pánská jízda Praha 2010 [p237][768][p235][p233]Loni jsme navštívili v rámci naší „pánské jízdy“ Máchovo jezero. Kam letos? Scházíme se proto ve Vojovicích v hospodě „U kovboje“ a domlouváme se kam to bude letos. Ze začátku to vypadá na jižní Moravu. Máme jet v době vinobraní a tak mám trochu obavy, abych přemluvil zbytek výpravy na jiné pití nežli víno. Jak tak diskutujeme a s přibývajícím časem i počtem vypitých piv se cíl výletu neustále mění. Další informace...

[Luboš Svoboda] [Zobrazeno 9485x] [2. listopad 2010]
[Pivní cesty] [29 komentářů]

Pivařova Vltava

Pivařova VltavaPo loňském článku o pivních možnostech při sjíždění řeky Ohře se mi letos naskytla možnost napsat podobný a do značné míry podrobnější článek o naší nejznámější, nejhezčí, turisticky a vodácky nejvyhledávanější a proto také nejkomerčnější řece Vltavě. Jelikož jsem jí jel 2x s různými posádkami a zčásti i jinými zastávkami doufám, že obsáhnu vše, co zde může pestrosti chtivý pivař zažít. Další informace...

[swooper] [Zobrazeno 10478x] [21. září 2010]
[Pivní cesty] [10 komentářů]

Pivní zápisky 1

Pivní zápisky 1Jihozápadní Čechy se z pohledu turisty a pivaře vyznačují mnoha přísliby – krásnou kopečkovitou krajinou plnou přírodních zajímavostí, pamětihodností a restauračních zařízení, kde se povětšinou nevyskytují červenožluté znaky G, což je pro milovníka piva dobrým znamením. Společně s partou přátel jsem navštívil tento zadumaný kraj. A které pivovary to tam mají zmáknuté? Další informace...